2021-11-05, 22:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Jag vill tillägga att jag håller med er om att anhöriga bör få mer info. Men de måste tackla det på et5 annat sätt för att nå framgång.

Det har väl snart gått 2 veckor då anhöriga skulle få prata med någon.
Det kanske inte finns något svar som går att acceptera men med tiden så lär man sej att leva med sin förlust och sorg.
Senast redigerad av MeggieCleary 2021-11-05 kl. 22:56.
Citera
2021-11-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är rätt uppenbart att det sitter några alkade kärringar här i tråden. Hur förklarar du annars detta ältande, om och om igen?

Jo, självmord är säkert. Jo, polisen har varit ytterst tydliga.

Fetade: Så det är fult att tysta folk med avvikande åsikter.. men du ber mig i nästa mening att hålla käften..? Det var en 180
Jag ber inte dig hålla käften, jag illustrerade bara vad vårt samhälle vill: att vi ska hålla käften.
Var har polisen varit tydliga? De har inte sagt något och uppenbarligen inte informerat anhöriga och det är tolkar jag är för att de inte är säkra på vad som hänt.
Ältandet är för att allt inte är klart. Alla tycker inte det är klart. Om du tycker det är klart varför bryr du dig då?
Citera
2021-11-06, 10:19
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pi-ella
Du upprepar dig också, dessutom mycket bestämt men utan att tillägga något nytt. Ett konkret exempel gavs av @MeggieCleary i ett av sina inlägg som svar till min fråga.
Ja, men ställ inte samma fråga tusen gången då?
Jag har redan förklarat ingående, och flera med mig. Dessutom har jag skickat länkar. Dock var det nog i den andra tråden. Om jag inte mins fel.
Citera
2021-11-06, 11:52
Medlem
Citat:
Du som är militär, vet att det är utöver militärgrad, arbetsuppgifter och placering i organisationen som bestämmer en militärs vikt och roll (under en tidsperiod). En fanjunkare kan därför ha en viktigare och känsligare roll än t.ex. en kapten.

Och det finns heller ingen regel, som säger att en fanjunkare kan bara mista sitt liv genom att ta sitt liv medvetet och frivilligt med stulet sprängmedel från sin arbetsgivare.

Det är också märkligt att utomstående och som inte arbetar med DAs utredning kan vara säker på omständigheter kring hans död.
Ja, Det är ju i huvudsak befattningen som avgör. Men i det stora hela, om man ser på organisationen som helhet så har i princip alla en chef. Och den chefen har i dom allra flesta fallen, om inte alla. En högre grad. En examinator, eller vanlig skjutledare för den delen i tex Pistol88, närkamp eller liknande kan ju i flera fall ha lägre grad än övnings/kursdeltagaren. Men att en som gått sou skulle ha tillgång (med endast en person till) till någon magisk försvarsknapp när vi blir invaderade, som hans käre far påstår är alltså inte sant. Hur du än vrider och vänder på översättningar kan jag inte i min vildaste fantasi förstå hur det skulle misstolkas i översättningar, men du får gärna förklara det.. Jag kan mycket väl ändra uppfattning om jag får det svart på vitt. Det har jag redan gjort en gång sedan han försvann så. Men, Inte heller skulle man utesluta att man omöjligt kan bli rånad, skadad eller så av vanliga "thugs" bara för att man jobbar på Jägarförband. Snarare tvärt om så är vi väl väldigt medvetna om att Hamilton grejer är fiction. Vilken jävla SOG operatör, Jägare, insatssnut whatever kan få på käften av en vanlig tattare i en bar. Därför så sjunker trovärdigheten (för oss) hos hans pappa för att han verkar sakna verklighetsanknytning till DA´s yrke.
Citera
2021-11-08, 04:48
Medlem
Citat:
Det är mycket som kännetecknar en människa, empati är bland det viktigaste egenskaperna.

Orsakerna till oförståelse i tråden för DAs anhörigas sökning efter sanning, kanske inte beror på avsaknad av empati men missförstånd.

Så kan det mycket väl vara, missförstånd och kanske en blandning med lite prestige?
Och som du säger.. Empati är en viktig egenskap
Jag hoppas att den oförståelse som råder i tråden övergår i empati och förståelse till DA.s anhöriga och deras situation
Jag själv är väldigt berörd som många andra också visat sig vara av det här tragiska som hänt deras son.. en fin ung man som borde fått leva många år i detta livet
Svårt att ta in och förstå Varför
Citera
2021-11-08, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Varför undrar du det?

Märkligt svar?
Du själv skrev att det finns rättshaverister här i tråden men du ivill inte svara på frågan om vilka du kallar för rättshaverister
Citera
2021-11-08, 05:13
Medlem
Citat:
Det är rätt uppenbart att det sitter några alkade kärringar här i tråden. Hur förklarar du annars detta ältande, om och om igen?

Jo, självmord är säkert. Jo, polisen har varit ytterst tydliga.

Fetade: Så det är fult att tysta folk med avvikande åsikter.. men du ber mig i nästa mening att hålla käften..? Det var en 180

Vilka menar du är alkade kärringar som sitter med bag in box och skriver här på tråden?

Jag skömms nästan över ditt sätt att uttrycka dig för jag ser inte att du själv har den förmågan
Om jag förstått rätt så är du militär inom försvaret och jag kunde inte ens föreställa mig att vi har anställda inom försvaret som beteer sig så illa med en så dålig attityd
Är det någon här i tråden som borde skömmas så är det endast du och det vore ju på sin plats att du ber om ursäkt till dem du förolämpar

PS. Jag gillar inte bag in box vin
Föredrar rödvin på flaska och jag dricker ca 10 glas alkohol om året om det ens blir det, ibland blir det faktiskt minde och nått år några fler glas än så
Senast redigerad av Anedin 2021-11-08 kl. 05:35.
Citera
2021-11-08, 17:40
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vilka menar du är alkade kärringar som sitter med bag in box och skriver här på tråden?

Jag skömms nästan över ditt sätt att uttrycka dig för jag ser inte att du själv har den förmågan
Om jag förstått rätt så är du militär inom försvaret och jag kunde inte ens föreställa mig att vi har anställda inom försvaret som beteer sig så illa med en så dålig attityd
Är det någon här i tråden som borde skömmas så är det endast du och det vore ju på sin plats att du ber om ursäkt till dem du förolämpar

PS. Jag gillar inte bag in box vin
Föredrar rödvin på flaska och jag dricker ca 10 glas alkohol om året om det ens blir det, ibland blir det faktiskt minde och nått år några fler glas än så

Du är givetvis en tanterna jag åsyftar. Du stavar och skriver fel konstant, utöver det så fortsätter du upprepa dig likt en trasig gammal skiva om saker som redan är avhandlat 100 gånger.

Så ja, inte konstigt att misstänka b.la. du är starkt medicinerad eller alkad när du skriver trams här.

Nej, jag är inte militär. Har heller aldrig påstått eller gett sken av att jag är det.
Citera
2021-11-08, 23:49
Medlem
Citat:
Du är givetvis en tanterna jag åsyftar. Du stavar och skriver fel konstant, utöver det så fortsätter du upprepa dig likt en trasig gammal skiva om saker som redan är avhandlat 100 gånger.

Så ja, inte konstigt att misstänka b.la. du är starkt medicinerad eller alkad när du skriver trams här.

Nej, jag är inte militär. Har heller aldrig påstått eller gett sken av att jag är det.
Det är nog fröken Benzo som tagit en för mycket till kvällningen.
Något fel är det på människan, jag försökte i ett rakt (möjligen hårt) men ärligt inlägg, fritt från sarkasm och fula ord fråga vad det är för "fel" med människan. Något är det... Utlänning, väldigt ung eller väldigt gammal. Men jag fick inte ett endaste svar mer än att "hen" påstår sig inte vara en landsman till DA i a f.
Sannolikt en diagnos-kvinna. Jag har under alla år på Flashback aldrig varit med om något liknande om jag skall vara ärlig. Blandar ihop folk, stavar konstant konstigt... Och det är inte "dyslexi stavning" eller vanliga slarvfel som vi alla kan göra. Måste vara någon form av påverkan eller begåvningsgrad på den lägre skalan. Mycket underligt. Men det värsta av allt är ju denna upprepning av samma frågor. Tex när Lacus skriver att han redan svarat på något och ber människan söka i tråden, Då frågar hon igen, samma fråga, två gånger till om jag inte mins fel... Fast han redan skrivit att han inte tänker svara. Mycket stört beteende. Säkert en fin människa egentligen... Men personen borde verkligen inte hänga på flashback. Verkar totalt missat grejen med detta forum. Och den här tråden.
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2021-11-08 kl. 23:53.
Citera
2021-11-09, 06:39
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
En rättshaveristisk personlighet, kombinerat med en personlig sorg i det att offret nog var en familjebekant - en svår kombination att hantera, men jag tror tyvärr att det är det som vi ser här i tråden. Det här kommer aldrig att "uppklaras" eller "få ett avslut" enligt dessa. Det kommer istället alltid att vara en konspiration och fortsättas tradas fram och tillbaka sida efter sida. Även om alla dokument från utredningen av orimliga orsaker gjordes offentliga.

Du har tyvärr helt rätt i det hela, speciellt då det inte finns en så kallad "smoking gun" i fallet - som jag tidigare sagt så har man byggt upp en bild av vad som har hänt av en rad indicier. Problemet med människor som har en viss sorts personlighet är att de zoomar in på enskilda händelser utan att se det i en större kontext ("vaddå att han hade bilder / sökt på platsen?? Det betyder ju ingenting!!"); de klarar inte av att se skogen för att alla träd står i vägen.

Lägg sedan till att det som sekretessbelagts är antagligen av känslig karaktär (t ex hur hans bombbygge gick till, läkarjournaler etc) och kommer aldrig att släppas av den anledningen.
Citera
2021-11-09, 14:13
Medlem
Citat:
Första stycket: Helt fel. Militären är extremt hierarkisk.

Andra: Vad är det här för påstående ens? Ingen regel....? Okej. Har någon påstått det? Tror de flesta är eniga i att tillvägagångssättet är spektakulärt.

Tredje: Vad är märkligt med det? Polisen har varit ytterst tydliga. Det är väl betydligt märkligare att sitta och gnabba som du och Anedin gör efter några glas bag-in-box. Helt utan substans eller logik.

Skäms du inte? Sällsynt låg nivå

Du vet exakt vad jag menar om en militärs roll och uppdrag inte alltid är beroende av hans grad, jag behöver inte förtydliga mig.

Angående låg nivå. Du är helt säker på omständigheterna kring DAs död och betraktar personer som ifrågasätter att man omöjligen kan vara säker i ett fall med ringa information som dina fiender.
Märkligt att du inte kan förstå att ditt starka påstående om att DA har tagit sitt liv med stulet material från Försvarsmakten grundar sig på svaga bevis. När du gång på gång hänvisar till de fåordiga uttalanden från polistalespersoner under april månad som bevis, är det inte låg nivå på din argumentation?
Citera
2021-11-09, 14:18
Medlem
Tack @Grammatica för ditt stödjande inlägg.

Med tanke på @Vaxads inlägg mot mig och andra vågar jag nästan tro att han saknar förmåga att skämmas. Lite överdrivet, påminner en sådan oförmåga en människa utan samvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in