2021-11-10, 11:24
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och kvinnors löner? självständigheten som människor får tack vare egen inkomst?
Vad med den?
Ja, vad är det med den?
Om man jobbar mindre eller gratis, får man mindre i lön.
Gör man samma arbete får man samma lön.
Enligt lag, faktiskt.
Citera
2021-11-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Att förändra möjligheterna för alla är inte detsamma som att förändra normerna för alla. Det finns för och nackdelar med allt. Idag lurar vi unga kvinnor genom ensidig argumentation och normkritik.

Feministiska kulturer blir inte långvariga släkten: Skillnaden i antal ättlingar till en kvinna som fött 3 barn vid tjugo eller ett barn vid trettio är mer än hundrafaldig efter hundra år.

Om många barn föder många barn så blir det väldigt många barn. Om en feminist föder en feminist så blir det inte många feminister. Feminismen kommer att utrotas med alla folk som anammar den.

De enda som lurar någon är de män som bara vägrar acceptera att även de bör ta praktiskt ansvar för barn och hem och överlåter detta till "frun", fast även hon jobbar heltid.

För din info, det är nationer som Japan, Sydeuropa etc...som idag lider av låg nativitet, och INTE jämställda länder.
Och för din info....politiska ideologier går inte i arv, liksom inget "biologiskt" som ärvs via gener.

Politiska ideologier vinner istället kraft att fortsätta via sin välfunktionalitet, och där leder jämställda länder FETT över patriarkala dito.

Det är vår del av världen som har haft fred längst av alla, det är vår del av världen som uppvisar minst alla alla de problem som just patriarkala samhällen tvingas dras med.

Vidare, det finns åtskillig med forskning som just påvisar detta faktum, att ökad makt och möjligheter till kvinnor leder just till mer välfungerande länder medan minskad makt till kvinnor leder till sämre funktionalitet.
Kvinnor satsar nämligen i regel betydligt mer på sina barn, dvs nästa generation, vilket gynnar hela samhället, medan män saktsar mest på dem själva, vilket gynnar bara dem och inte samhället i stort.

Så hela denna TS är totalt fel.
När kvinnan får det bättre så förbättras samhället för alla, eftersom "alla" är barn nångång i livet och i "alla" så räknas även kvinnor.
Citera
2021-11-10, 13:45
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
De enda som lurar någon är de män som bara vägrar acceptera att även de bör ta praktiskt ansvar för barn och hem och överlåter detta till "frun", fast även hon jobbar heltid.
Du har fel som vanligt.
Hon jobbar inte heltid.
Hon jobbar i snitt 34h/vecka.
Det återspeglas på hennes lön.
Citera
2021-11-10, 14:34
Medlem
Jag börjar inse att det antagligen är för sent ändå. Redan en miljon islamister i Sverige. 10% av befolkningen. Bra jobbat feministerna och världens första feministiska regering eller vad de nu så stolt kallar den.
Citera
2021-11-10, 14:43
Medlem
Citat:

För din info, det är nationer som Japan, Sydeuropa etc...som idag lider av låg nativitet, och INTE jämställda länder.
Och för din info....politiska ideologier går inte i arv, liksom inget "biologiskt" som ärvs via gener.

Politiska ideologier vinner istället kraft att fortsätta via sin välfunktionalitet, och där leder jämställda länder FETT över patriarkala dito.

Det är vår del av världen som har haft fred längst av alla, det är vår del av världen som uppvisar minst alla alla de problem som just patriarkala samhällen tvingas dras med.

Vidare, det finns åtskillig med forskning som just påvisar detta faktum, att ökad makt och möjligheter till kvinnor leder just till mer välfungerande länder medan minskad makt till kvinnor leder till sämre funktionalitet.
Kvinnor satsar nämligen i regel betydligt mer på sina barn, dvs nästa generation, vilket gynnar hela samhället, medan män saktsar mest på dem själva, vilket gynnar bara dem och inte samhället i stort.

Så hela denna TS är totalt fel.
När kvinnan får det bättre så förbättras samhället för alla, eftersom "alla" är barn nångång i livet och i "alla" så räknas även kvinnor.
Jag motsätter mig inte något av vad du skrev. Men inget du skrev motsätter något jag skrev. Feminismen kommer utrotas med de kulturer som anammar den.

Feminism=jämlikhet mellan könen. Kvinnor föder barn, men inte män. Det är inte jämställt. Feminism måste innebära att inga kvinnor föder barn. Det är jämställt. Det är feminism. Men folket utraderas.

Vilka länder är jämställda menar du? Vad jag vet så finns det inga (som överlevt). Det kanske säger något i sig.

Men ökad jämställdhet frigör resurser kortsiktigt. Självklart ökar välståndet om alla jobbar istället för att avla och uppfostra nästa generation. Barnlösa blir rikare än föräldrar, barn kostar.

Man kan verkligen undra hur detta påverkar Hans Roslings statistiska slutsatser: Är det högre välstånd som ger lägre nativitet eller lägre nativitet som kortsiktigt ger högre välstånd?
Citera
2021-11-10, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Jag börjar inse att det antagligen är för sent ändå. Redan en miljon islamister i Sverige. 10% av befolkningen. Bra jobbat feministerna och världens första feministiska regering eller vad de nu så stolt kallar den.
Vi är gamla och barnlösa (undrar varför...) medan islamister spottar ur sig barn här. Icke-radikala islamister ska utplånas enligt muslimsk lag. Radikala svenskar och feminister ska utplånas enligt svensk, feministisk lag. Radikal islam är framtiden. Tack Merapi.

Det ligger en kosmisk rättvisa i det. Jävlas du med verkligheten så jävlas verkligheten med dig.
Citera
2021-11-10, 16:36
Medlem
Citat:
Vi är gamla och barnlösa (undrar varför...) medan islamister spottar ur sig barn här. Icke-radikala islamister ska utplånas enligt muslimsk lag. Radikala svenskar och feminister ska utplånas enligt svensk, feministisk lag. Radikal islam är framtiden. Tack Merapi.

Det ligger en kosmisk rättvisa i det. Jävlas du med verkligheten så jävlas verkligheten med dig.

Ja. Det kallas karma.

Låt det gå några år till och låt oss se var vi är.

Jag har fram till nu tyckt det varit värt kämpa för vårat land, men helt ärligt, det finns inget kvar att bevara längre. De Svenska idealen dog ut för länge sedan.
Citera
2021-11-10, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Ja. Det kallas karma.

Låt det gå några år till och låt oss se var vi är.

Jag har fram till nu tyckt det varit värt kämpa för vårat land, men helt ärligt, det finns inget kvar att bevara längre. De Svenska idealen dog ut för länge sedan.
Ingen kan se in i framtiden. Världen faller alltid på något sätt, någonstans. På det sättet är vår situation knappast unik.
Citera
2021-11-10, 16:53
Medlem
Svenska kvinnor är upptagna med att fläka ut sig på Insta etc jagar likes och tycker allt är bra. Eller är de upptagna med att hata Svenska män i någon form. Vill skärpa sexköpslagen så det blir minimum fängelse. För den Svenska fittan är minsann helig den. Den skall upphöjas och får endast beskådas på pidestal om tillåtelse från Feministsamfundet finnes. Alla Svenska kvinnor har blivit utsatta för sexuella trakasserier och våldtäkter dagligen. Svenska män är rovdjur. Svenska män är alla våldtäktsmän.

All den här skiten har man fått höra sedan barnsben. Sverige, som trots allt består av c:a 50% kvinnor?, är inte värt att kämpa för. Jag inser det.

Tack till Flashback, som får så mycket skit, själv var jag hjärntvättad feminist sedan skolåldern. Men gradvis har jag lärt mig ifrågasätta och konstruktivt granska ideologier undersökningar politik osv. Och inser hur feminismen fullkomligt tillintetgjort landet. Tack för insikter, åsikter, argument även de negativa, de har alla utvecklat mig. Flashback är underbart. Tack så mycket.
Citera
2021-11-10, 16:56
Medlem
HarryManbacks avatar
Sen minskar antalet barn i en familj med ökade inkomster och högre IQ.

Vidare ser jag utvecklingen som en förbättring. Sen tycker jag inte att vi behöver trycka ut nya människor som några avelsmaskiner. Det finns folk.
Citera
2021-11-10, 17:14
Medlem
Citat:
Jag motsätter mig inte något av vad du skrev. Men inget du skrev motsätter något jag skrev. Feminismen kommer utrotas med de kulturer som anammar den.

Feminism=jämlikhet mellan könen. Kvinnor föder barn, men inte män. Det är inte jämställt. Feminism måste innebära att inga kvinnor föder barn. Det är jämställt. Det är feminism. Men folket utraderas.

Vilka länder är jämställda menar du? Vad jag vet så finns det inga (som överlevt). Det kanske säger något i sig.

Men ökad jämställdhet frigör resurser kortsiktigt. Självklart ökar välståndet om alla jobbar istället för att avla och uppfostra nästa generation. Barnlösa blir rikare än föräldrar, barn kostar.

Man kan verkligen undra hur detta påverkar Hans Roslings statistiska slutsatser: Är det högre välstånd som ger lägre nativitet eller lägre nativitet som kortsiktigt ger högre välstånd?

Dumskalle, jämlikhet har inget med vem som föder barn eller inte att göra, utan hur man fördelar omsorgen om barn samt avlönat resp. oavlönat arbete.

Och ökad jämställdhet, har utökad arbetsstyrkan med 100% samt ökat även tillgången till olika mänskliga resurser såsom intelligens, kreativitet etc med 100% för att nu inte tala om en befolknings köpkraft.... Så "kortsiktigt"?

Det är högre välstånd samt ökade möjligheter för kvinnor som ger lägre nativitet, men lägre nativitet i en värld som är på väg att kollapsa pga mänsklig överbefolkning är knappast något att vara rädd för.
Utan något att eftersträva.
Citera
2021-11-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Att män ska tvingas att jobba utan möjligheter till familjeliv och barn är en kvinnlig dröm inget annat.

Verkligen? är det vad kvinnor och feminister kämpat för tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in