Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
vilket bevisar att jorden inte är ett slutet system vilket är plattjordens huvudtes. Vidare bevisar det rymden var ickeexistens också är ett krav för plattjorden.
Jag vet att tryck är kraft över yta. Jag vet att denna kraft kommer från luftens massa och jag vet att jordens massa ger den kraften via gravitation.
Solnedgången och soluppgången. Det jag sa om moln upplysta av solen underifrån. Någon liten kommentar på det?
Hur vet du inte att trycket minskar i ett slutet system och övergår i t,ex plasma som sluter in oss. Säger inte att det är så men du som jag nyss drar slutsatser vi bara kan filosofera om.
Ok jag vet det också. Om jag tror på det är en annan sak.
Om du spenderat några år att leta bevis för att solen inte går ner utan bort kommer du garanterat hitta det. Tips, fokusera på en öken. Rekommenderar du tar några år och gräver, inget jag säger kommer göra nåt.
Hur vet du solen lyser underifrån å inte igenom. Vart har du observerat det, nära vatten?
Hur förklarar du vinklarna på solstrålarna genom moln kan trianguleras och fastslå att solen inte är speciellt långt ovan molnen?