2021-11-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Vilka siffror, de konstgjorda sk. opinionsundersökningarna? Bush påverkas inte av att pressen snackar dynga. Tvärtom i valet får hon högre siffror än vad pressen förutspått. Varje val är det så.

Varje val har hon fått bättre siffror än opinionen? Du vet om att hon bara genomfört ett val va? Till riksdagen ska tilläggas, det var dom siffrorna jag pratade om.

Om siffrorna fortsätter dyka som dom gör gör så måste hon få en bra bit över opinionssiffrorna för att öht sitta kvar i riksdagen.

Fattar inte varför vissa inbitet fortsätter förneka att denna husaffär har påverkat hennes och hennes partis trovärdighet negativt.
2021-11-10, 10:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Hon hade fått stryk i media oavsett vad hon gjort.....
Backat ur så blir rubrikerna "Ebba försökte lura gamling, gör nu en pudel" - undrar om inte det varit sämre precis som du skriver
Inte backat ur = dagens rubriker - men då har hon - i alla fall tillsvidare - lagen på sin sida
Esbjörns överklagan är - oavsett vad SVT och andra försöker vinkla det till - inte en överklagan mot Ebbas agerande

Precis, men svenska folket vet vid det här laget att media vinklar runt.
Så länge Ebba starkt stått fast, vet ju journalister inte riktigt hur dom ska kunna angripa henne...

Överklagan i sitt innehåll slår minst av allt mot Ebba, men det visar dock svart på vitt att Esbjörn i form av part i affären, är en fullständig rättshaverist och en djävla orm på ren svenska.
Jag betraktar överklagan som en form av vitbok på hela ärendet. Det är här som Esbjörns förfarande redogörs.
2021-11-10, 10:13
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Varje val har hon fått bättre siffror än opinionen? Du vet om att hon bara genomfört ett val va? Till riksdagen ska tilläggas, det var dom siffrorna jag pratade om.

Om siffrorna fortsätter dyka som dom gör gör så måste hon få en bra bit över opinionssiffrorna för att öht sitta kvar i riksdagen.

Fattar inte varför vissa inbitet fortsätter förneka att denna husaffär har påverkat hennes och hennes partis trovärdighet negativt.

Vi fattar politik och det gör inte du.
Politiker behöver uppmärksamhet vilket hon får, en del tycker att det hon gör är bra andra att det är dåligt.
Det viktigaste för en politiker är att inte glömmas bort.
2021-11-10, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Vi fattar politik och det gör inte du.
Politiker behöver uppmärksamhet vilket hon får, en del tycker att det hon gör är bra andra att det är dåligt.
Det viktigaste för en politiker är att inte glömmas bort.

Fortsätt intala dig det.

Ett fåtal tycker hon gör rätt vad hon än gör, men jag tvivlar på att Livets Ords medlemmar uppgår till 4% av väljarkåren.

Vi andra undrar varför hon inte gör som hon lovade från första början, att inte tvinga igenom detta köp.

Har hon månne hittat olja eller guld på marken eller är det nedmonteringen av strandskyddet hon gång på gång lobbar för?
2021-11-10, 10:26
Medlem
Citat:
Fortsätt intala dig det.

Ett fåtal tycker hon gör rätt vad hon än gör, men jag tvivlar på att Livets Ords medlemmar uppgår till 4% av väljarkåren.

Vi andra undrar varför hon inte gör som hon lovade från första början, att inte tvinga igenom detta köp.

Har hon månne hittat olja eller guld på marken eller är det nedmonteringen av strandskyddet hon gång på gång lobbar för?

Att inte tvinga, det var ett möte där affären skulle avslutas om Esb ville backa ur och inte genomföra. Möte enligt det lagliga mönster vi har. Esb vände i dörren och gick och genomförde inte backningen!!!!
Han backade inte när han fick chansen och Ebba stod där.....
2021-11-10, 10:31
Medlem
Jag tror att om Binninge inte hade blivit utkastad från KD pga att han blev dömd för våldtäktsförsök och misshandel av sin styvdotter hade allt det här aldrig hänt eller åtminstone inte fått lika stora proportioner.

Nu såg han sin chans, ville hämnas och smutskasta Ebba/KD, få uppmärksamhet och till hjälp hade han sina polare som hade kopplingar till både Esbjörn och till Expressen. Perfect storm.

Att sedan Esbjörn var en rättshaverist var ju bara bonus för Binninge.
2021-11-10, 10:31
Medlem
crawlys avatar
En sunkig härva och man kan bara undra över hur djupt rötan går.

Oisin Cantwell på Aftonbladet grävde fram det mesta av detta (länk till krönika redan under oktober 2020, men uppenbarligen har det funnits politiska krafter som velat använda detta för att misskreditera Ebba, och i förlängningen KD.

I min värld har detta varit enkelt från början. Säljaren är inte omyndigförklarad så avtalet gäller. Ebba har varit extremt tillmötesgående. Hade det gällt mig hade det varit nog för länge sen.
2021-11-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Att inte tvinga, det var ett möte där affären skulle avslutas om Esb ville backa ur och inte genomföra. Möte enligt det lagliga mönster vi har. Esb vände i dörren och gick och genomförde inte backningen!!!!
Han backade inte när han fick chansen och Ebba stod där.....

Hon hade kunnat ta emot handpenningen han försökte betala tillbaka, hon hade kunnat inte söka lagfart på hans mark ett par dagar efter hon gav sitt andra löfte om att inte tvinga igenom köp.

Men sen hon och hennes bedragargäng fått första underskriften har hon haft hans hus och allt hon gjort sedan dess är handlingar för att med näbbar och klor behålla marken och huset.

Har hon måtte hittat guld eller vill hon ha så mycket mark nära vattnet hon kan komma över nu när hon och hennes borgarvänner gör allt dom kan för att avveckla strandskyddet?
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Fortsätt intala dig det.

Att du blandar in Ebba i Annie Lööfs symbolfråga om strandskyddet bekräftar bara hur lite du vet om politik.

Det var en klar uppgång i väljaropinionen när Ebba godtog straffföreläggandet i juni, detsamma kommer att ske nu när hon nämns igen och att det blir mer och mer uppenbart att hon har att göra med en knäppskalle.
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Känns som om denna Esbjörn hyser något agg mot KD och har trollat Busch från första början. Han spelar en dement naiv gammal gubbe fast han är en ful fisk.
Lite roligt ska man ha innan man dör

Nog är han en ful fisk.
Hans agg lyser igenom i intervjun i Tv4 och hans politiska kunskap visar sig även där.
Han vill inte säga ett ord till henne.
Han var nog säker på att hon skulle vara lätt att köra över.
Men han fick bita i sten och nu har gubben inget annat att göra än att jävlas.
2021-11-10, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Det kan nog finnas en 18:års gräns. Men iså fall kan det väl inte vara ett barn under 18 för den personen skulle väl kört Esbjörn antar jag? Eller minns jag fel?

Har något i bakhuvudet om att det var någon som jobbade hos Majken och det stod nånstans nu att den nya lagvrängaren hade respresenterat invandrare som skulle jobbba hos Majken. Skickade de sin dotter i taxi eller körde dom dit? Vet bara att det var en ung flicka som inte ville säga sitt namn och Esb drog från det möte där han hade blivit chansen att backa ur,,,men han drog och ville inte göra det!!

Esb backade ur det möte där han fick ångra sig!

Han backade ur!

Bara det får mig att tänka att det är Majken som när hon fick veta om röjningen för att ta sig fram til fastigheten och fick nys om det hela och drog igång alltihopet med JB och RO och alla klutar sattes in och snackade hål i huvudet på Esb och följde med til banken och försökte skicka tillbaka handpenningen,,jag tror de inte kunde skicka tillbaka då det var Majken som stod vid bankluckan och bad om det.
Sen JBs polisanmälan gjord från annan stad om Ebbas olovliga röjning,,röjning där Esb var närvarande!

Jag tror, känner att den arvssugna pensionstanten och KD hatande JB har gjort livet surt för stackars Esb!

Majken och RO och JB och de övriga borde få en rättsorgansiation som "PRIS, pensionärernas rätt i samhället efter sig!!!
2021-11-10, 10:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Hon hade kunnat ta emot handpenningen han försökte betala tillbaka, hon hade kunnat inte söka lagfart på hans mark ett par dagar efter hon gav sitt andra löfte om att inte tvinga igenom köp.

Men sen hon och hennes bedragargäng fått första underskriften har hon haft hans hus och allt hon gjort sedan dess är handlingar för att med näbbar och klor behålla marken och huset.

Har hon måtte hittat guld eller vill hon ha så mycket mark nära vattnet hon kan komma över nu när hon och hennes borgarvänner gör allt dom kan för att avveckla strandskyddet?

Att du tar emot handpenningen som säljaren skickar tillbaka skyddar dig inte ifrån att stämmas för avtalsbrott.

Det hade krävts ett nytt avtal som hävde det tidigare köpet.

Hade varit hur enkelt som helst att dyka upp på ett av de möte som Ebbas ombud föreslog för att skriva på det nya avtalet.

Istället så försökte man att djävlas för att få behålla handpenningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in