2021-11-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Har du någon länk med exempel på Brännströms lögner och/eller bevis på att han fick sparken?
Om du googlar på hans namn och expressen kommer du till bl a länk från dagens media:

” Leif Brännström tvingades bort från tjänsten som editionschef på Expressen i slutet av december 2006. Detta efter en felaktig artikel om att artisten Sven-Erik Magnusson satt på en anstalt i Kolmården.
Nu har Leif Brännström återvänt till tidningen. Enligt vad Dagens Media erfar ska han arbeta med Expressens bilagor.”
2021-11-10, 09:35
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Mycket som är konstigt. Då har de kommit tillbaka eftersom mr koll tycker att de bor i Helsingborg sedan 5 år. 26 augusti 2016 för att citera mr koll.

Fast sånt har väl hänt förr….kommit tillbaka alltså.

Det är uppenbart att Swedish Law & Trade - Juridisk Byrå Sture Tersaeus städat på Facebook, och tagit bort artiklarna där Majkgård finns med, men hon fastnade i brödtexten till TV4 klippet som nu också är borta-fast där är det TV4 som rensat själva.

Swedish Law & Trade körde igång våren 2012 med en rejäl drive, som sen allt mer riktar sig mot flyktingärenden, firman är i princip en kopia på hur Binninge skötte sin PR på Facebook, med skillnaden att här finns inte skrytet med käk och resor.....
2021-11-10, 09:41
Medlem
Citat:
Enl Mr koll bor de sedan 5 år i en lägenhet på andra våningen i ett hyreshus i Helsingborg. Inga barn finns nämnda. Miroslav nämns som åtalad i ett eller flera brottsmål.

Nej, det verkar inte som att de har nåt barn som skulle vara ledsagare.

MR.koll har inte barn. Vet inte om de ska vara 18 för att synas där.
Vem var det som skickades med som hålla-handen-ombud och Esb lämnade platsen och ombudet vägrade säga sitt namn, var det inte nån yngre flicka som jobbade hos Majken?

Jag vet inte, bara saker som jag hört hit o dit.
2021-11-10, 09:41
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Om du googlar på hans namn och expressen kommer du till bl a länk från dagens media:

” Leif Brännström tvingades bort från tjänsten som editionschef på Expressen i slutet av december 2006. Detta efter en felaktig artikel om att artisten Sven-Erik Magnusson satt på en anstalt i Kolmården.
Nu har Leif Brännström återvänt till tidningen. Enligt vad Dagens Media erfar ska han arbeta med Expressens bilagor.”

Hahaha. Vad är det som händer på Expressen?

Vem är ansvarig chef? Har någon uttalat sig?

Tack för informationen!
2021-11-10, 09:42
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamflashh
Leffan Brännström som är skribent på Expressen upplever jag att får sina artiklar om Ebba/Esbjörn till att bli vinklad till Esbjörns fördel.

Däremot artikeln om att Esbjörn överklagar igen och att Ebba är överraskad är skriven av andra skribenter på Expressen. Upplever även att artiklar i överlag som behandlar Ebba negativt är ofta skriven av Leif.

Har Leif någon dold agenda? Han var snabb på att intervjua Esbjörn och verkar ha följt husbråket sen dess.

Jag tycker också att Brännströms artiklar är vinklade till Esbjörns fördel. Han verkar ha haft heltidsjobb att bevaka husaffären. Usch!

Vad man som tjej kan lära sej av denna affär oavsett Brännströms vinklingar är att inte försöka köpa fastighet av gamla gubbar som ena stunden kan vara kaxiga och spänna hängselremmen för att nästa falla i hop och påstå att ha blivit lurad hit och dit. Nej det är allra bäst att köpa fastighet genom auktoriserad mäklare oavsett om det kan bli ett högre pris betr. budgivingar m m.

Trots att en ny s k jurist (ej advokat) tagit sej an parternas överenskommelse och nu tror sej kunna hjälpa den velige gubben genom att överklaga till Hovrätten tror jag inte det kommer att lyckas. Sedan kan man undra om det i själva verket inte är gubbens släktingar som agerar i bakgrunden.
2021-11-10, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Det är uppenbart att Swedish Law & Trade - Juridisk Byrå Sture Tersaeus städat på Facebook, och tagit bort artiklarna där Majkgård finns med, men hon fastnade i brödtexten till TV4 klippet som nu också är borta-fast där är det TV4 som rensat själva.

Swedish Law & Trade körde igång våren 2012 med en rejäl drive, som sen allt mer riktar sig mot flyktingärenden, firman är i princip en kopia på hur Binninge skötte sin PR på Facebook, med skillnaden att här finns inte skrytet med käk och resor.....
Binninge rensade ju nätet när det började bli känsligt, Sture har säkert fått tips att göra samma innan han gick ut i den här sörjan.
Majkgård har nog rensar en hel del om sig också verkar det när man söker på henne.

Kanske finns nån som är duktig på wayback och kan hitta tidigare sidor…?
2021-11-10, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
MR.koll har inte barn. Vet inte om de ska vara 18 för att synas där.
Vem var det som skickades med som hålla-handen-ombud och Esb lämnade platsen och ombudet vägrade säga sitt namn, var det inte nån yngre flicka som jobbade hos Majken?

Jag vet inte, bara saker som jag hört hit o dit.
Det kan nog finnas en 18:års gräns. Men iså fall kan det väl inte vara ett barn under 18 för den personen skulle väl kört Esbjörn antar jag? Eller minns jag fel?
2021-11-10, 09:47
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Ebba borde för länge sen lagt ner Husköpet ovavset rätt eller fel så skadar det Pardiet och val om 10 Månader.
Det måste väll finas andra hus/ tomter i området.

Tvärtom tycker jag. Det är väl bättre att visa patos.
Beslutsamhet är en stark egenskap hos en partiledare, och ärendet har ju nu iom denna överklagan fullständigt framställt sig.
Ebba har nog tidigt insett att detta är ett gäng galna rättshaverister som tror sig stå över lag & ordning, så jag tror hon helt enkelt satt ned fötterna för att stipulera vad hon står för.
Om hon och gubben nu var överens ända fram till en underskrift på ett fint sätt från början, och gubben sedan börjar svänga såhär kraftigt, då handlar det om att stå emot för Ebba.

Ebba uppgav förvisso att hon var beredd att släppa om anhöriga gör anspråk osv osv, men något sådant har inte skett. Massa tomt snack från Esbjörns sida.
Strafföreläggandet om förtal var onödigt att dra på sig, men skadan är nog minimal. Folk begriper i regel att det ändå är okej att kalla saker vid deras rätta namn.

Det hade skadat partiet och framförallt Ebba´s ledarskap mer att ge efter för en vansinnig rättshaverist.
2021-11-10, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Beslutsamhet är en stark egenskap hos en partiledare, och ärendet har ju nu iom denna överklagan fullständigt framställt sig.
Ebba har nog tidigt insett att detta är ett gäng galna rättshaverister som tror sig stå över lag & ordning, så jag tror hon helt enkelt satt ned fötterna för att stipulera vad hon står för.
Om hon och gubben nu var överens ända fram till en underskrift på ett fint sätt från början, och gubben sedan börjar svänga såhär kraftigt, då handlar det om att stå emot för Ebba.

Ebba uppgav förvisso att hon var beredd att släppa om anhöriga gör anspråk osv osv, men något sådant har inte skett. Massa tomt snack från Esbjörns sida.
Strafföreläggandet om förtal var onödigt att dra på sig, men skadan är nog minimal. Folk begriper i regel att det ändå är okej att kalla saker vid deras rätta namn.

Det hade skadat partiet och framförallt Ebba´s ledarskap mer att ge efter för en vansinnig rättshaverist.

Iomed att partiet säger sig värna äldre och numera också hårda tag mot brott, så tror jag inte denna husaffär har gynnat partiet.

Siffrorna visar ju sitt tydliga språk och ingen är förvånad.
2021-11-10, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Iomed att partiet säger sig värna äldre och numera också hårda tag mot brott, så tror jag inte denna husaffär har gynnat partiet.

Vilka siffror, de konstgjorda sk. opinionsundersökningarna? Bush påverkas inte av att pressen snackar dynga. Tvärtom i valet får hon högre siffror än vad pressen förutspått. Varje val är det så.
Senast redigerad av dfdr 2021-11-10 kl. 10:00.
2021-11-10, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Hon hade fått stryk i media oavsett vad hon gjort.....
Backat ur så blir rubrikerna "Ebba försökte lura gamling, gör nu en pudel" - undrar om inte det varit sämre precis som du skriver
Inte backat ur = dagens rubriker - men då har hon - i alla fall tillsvidare - lagen på sin sida
Esbjörns överklagan är - oavsett vad SVT och andra försöker vinkla det till - inte en överklagan mot Ebbas agerande
2021-11-10, 10:01
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf

Man får nog vänta och se utslaget i opinion, efter denna nyhetshändelse.
Är övertygad om tvärtom.

Gubben har ju fått en massa pengar för ett ruckel utav någon som har energi och kapital att rädda kåken - Det är väl fint?
Det här ärendet har förövrigt ingenting alls med att värna om äldre att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in