2021-11-08, 19:15
Medlem
Känns nästa lite genant för ev gammal knarkare att fråga men två glas vin tillsammans med en Ksalol o en diazepam är väl ingen fara? Tog ca 4 g grön Borneo i morse och lika mycket nu. Gillar den skarpt. Köpte hem 250 g till idag
Citera
2021-11-08, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rockyvonfjutt
Jag äter 3 mål om dagen cirka och är nog rätt dålig på att dricka. Kanske ska försöka äta oftare men mindre portioner och dricka mer vatten.

Har en njursjukdom men har svårt att tänka mig att den skulle orsaka ett illamående, men vad vet jag.
Får hoppas det går att justera med mat och dryck..

Äter du normalt så är det nog inga problem, personligen brukar jag bli illamående när jag är riktigt hungrig och det händer att kratom ibland gör mig extremt hungrig.

Kratom är väldigt vätskedrivande dock, om du dricker för lite så skulle orsaken eventuellt kunna ligga där.

Det är lite intressant när du säger att du har en njursjukdom, för som jag förstått det så aktiverar inte kratomet bara levern utan även njurarna.
Citera
2021-11-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Äter du normalt så är det nog inga problem, personligen brukar jag bli illamående när jag är riktigt hungrig och det händer att kratom ibland gör mig extremt hungrig.

Kratom är väldigt vätskedrivande dock, om du dricker för lite så skulle orsaken eventuellt kunna ligga där.

Det är lite intressant när du säger att du har en njursjukdom, för som jag förstått det så aktiverar inte kratomet bara levern utan även njurarna.

Jag ska faktiskt göra återbesök på njurmottagningen om exakt ett år för att följa upp min njurfunktion. Vi får väl se då hur njurarna har blivit påverkade. Just nu är funktionen bra iallafall, alltid nåt.
Tack för informationen gällande vätska, ska absolut dricka mer vatten om dagarna nu.
Citera
2021-11-09, 13:18
Medlem
Är det någon mer än jag som får svettningar utav det? När jag har perioder utan kratom så försvinner svettningarna med men tar några dagar innan det är ute ur systemet och jag blir "normal"
Citera
2021-11-09, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narkius
Är det någon mer än jag som får svettningar utav det? När jag har perioder utan kratom så försvinner svettningarna med men tar några dagar innan det är ute ur systemet och jag blir "normal"

Alla substanser piller/växter har bieffekter, inte helt ovanligt.
Citera
2021-11-09, 18:58
Avslutad
Citat:

Jag har inte hört talas om det, men om det är som du säger att det försvinner när du slutar ta kratom så måste det vara en bieffekt.

Kratom är en planta som innehåller en hel drös med olika ämnen så omöjligt att peka ut ett specifikt varför, antagligen är väl din kropp extra känslig.
Citera
2021-11-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Jag har inte hört talas om det, men om det är som du säger att det försvinner när du slutar ta kratom så måste det vara en bieffekt.

Kratom är en planta som innehåller en hel drös med olika ämnen så omöjligt att peka ut ett specifikt varför, antagligen är väl din kropp extra känslig.

Kan mycket möjligt vara så, känner inte direkt att mitt hjärta slår fortare eller att jag känner mig mer ansträngd överlag. Just bara att det blir mycket svett.

Ska dock testa om det kan hjälpa dra ner på doserna en aning eller om det är pauserna utan kratom som bara gör skillnad.
Citera
2021-11-09, 20:47
Avslutad
Citat:
Nej, har aldrig fått svettningar av det. Däremot lite rastlös när jag tar mina uppehåll.
Citera
2021-11-10, 10:07
Medlem
Citat:

Smma här. Svettas något kopiöst av krat.
Kan rentav droppa från nästippen.
Glad att jag slutat använda kratom
Citera
2021-11-10, 10:10
Medlem
ZugMaskins avatar
Hört att de va en som dog av det så helt ofarlig är den tydligen inte. Verkar inte va värd att prova.
Citera
2021-11-10, 10:25
Medlem
AlkoholistFascists avatar
Citat:
Gick över till kratom för att jag lämnar urinprov och även blodprov för mitt körkort just nu.

Inget av det har synts på mina tester till transportstyrelsen iaf, mycket nöjd!

Vet du om det är samma tester som görs när man misstänks för drograttfylla? Jag är nämligen dömd för ringa nark så ibland blir jag indragen på piss och blodprov när jag blir stoppad i trafiken och jag är lite nojjig att dem ska hitta spår av mitragynin (det aktiva ämnet i kratom) som är narkotikaklassat, om dem hittar det och hävdar att jag var påverkad (kör aldrig påverkad, men polisen tycker aldrig jag ser nykter ut) så är jag orolig att jag blir av med körkortet.
Citera
2021-11-10, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Hört att de va en som dog av det så helt ofarlig är den tydligen inte. Verkar inte va värd att prova.

Ja, man kan dö av många saker i den här världen tyvärr...
Hört att man kan dö av att köra bil, kanske värt att skrota körkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in