2021-11-10, 08:14
Medlem
Har ni sovit under en sten. Han kommer släppas fri och har antagligen redan vunnit i rätten.

Länk till rättegång som började häromdagen

https://twitter.com/thevivafrei/status/1457774701673996298?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1457774701673996298%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.zero hedge.com%2Fpolitical%2Frittenhouse-witness-blows-case-prosecution-adm its-he-pointed-gun-advanced-first
2021-11-10, 08:14
Medlem
Leapchilds avatar
Bra video som går igenom händelseförloppet:
https://www.youtube.com/watch?v=E4dhPM99i4I
2021-11-10, 08:21
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Han kommer att dömas till långt fängelsestraff. Annars går BLM och andra anarkister nuts och bränner/plundrar staden. US. är inte vad det en gång varit.

De visar väl precis upp att de är som de alltid varit. En nation som allt för ofta vill leva i det förgångna med en mossig uråldrig konstitution att stödja sig mot.

Dessvärre tror jag inte den lille terroristen kommer få något värre straff. Är man konspiratorisk kan man tro att det gjorts upp i förväg för att orsaka minsta möjliga skada.
2021-11-10, 08:32
Medlem
Stones avatar
Han kommer att frias. BLM har tröttnat. Killen med det skjutna armen är vit. De andra syns inte i media lika mycket. ANTIFA kommer skrika lite men inga upplopp. Sen är det vinter nu och alla sitter i soffan med sina mammor och pappor. Inte lika roligt att vara autonom under vintern.
2021-11-10, 08:33
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
USA är som en bananrepublik mer än man tror. Obama skickade sitt DOJ för att utreda en politisk motståndare baserat på en lögn. FBI åker runt och hotar journalister som har material som är mindre smickrande för Biden familjen. Dessutom sitter idag flera personer inlåsta utan att de är åtalade eller anklagade för brott, för att de befann sig i närheten av kapitolium den 6e januari. Så politiska fångar är inget nytt i usa.

Däremot tror jag att Rittenhouse frias. Det finns ingen med två fungerande ögon och IQ över tvåsiffrigt som inte ser att det var självförsvar.

^ this
2021-11-10, 08:35
Medlem
Memnoks avatar
Missade en hel del av rättegången igår, ni som kollade: gick obducenten igenom toxikologisk rapport på de båda avlidna? Var de i så fall påverkade av droger eller alkohol?
2021-11-10, 08:45
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leapchild
Han bor 1,6 km från händelsen (på andra sidan statsgränsen) och han förvarar sitt vapen hos en vän i närheten av händelsen. Hans vän bodde så nära oroligheterna att när de båda ställde sig utanför huset så kände de lukten av rök och hörde skrik.

Polisen är uppenbarligen inkapabel av att förhindra all förstörelse och ödeläggelse. Polisen hade innan händelsen gett en flaska vaten till Rittenhouse och tackat honom med orden "we appreciate you guys".

Absolut. Det kommer att visa sig varför 2nd amendment kommer att visa sig viktig för Amerika. 2024 kommer Trump tillbaka till vita huset, då skall landet försvaras.
2021-11-10, 09:17
Medlem
Rittenhouse kunde ha skjutit fler personer, kunde ha fortsatt att skjuta på killen som fick ett skott i armen för det är vad man får lära sig i amerika, men han gick därifrån lugnt och lämnade sig till polisen. Han gång på gång får rätt i rättssalen men jag tror att lagen inte står upp för sig själv längre. Precis hur Chauvin blev arresterad och dömd för uppsåtligt mord och ofrivillig dråp, med hoten att både bränna ner staten och attackera alla som sitter i juryn så kommer han att fällas för att lugna ner mobben. Jag hoppas inte det, men jag tror att det blir så.
2021-11-10, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitewin
Rittenhouse kunde ha skjutit fler personer, kunde ha fortsatt att skjuta på killen som fick ett skott i armen för det är vad man får lära sig i amerika, men han gick därifrån lugnt och lämnade sig till polisen. Han gång på gång får rätt i rättssalen men jag tror att lagen inte står upp för sig själv längre. Precis hur Chauvin blev arresterad och dömd för uppsåtligt mord och ofrivillig dråp, med hoten att både bränna ner staten och attackera alla som sitter i juryn så kommer han att fällas för att lugna ner mobben. Jag hoppas inte det, men jag tror att det blir så.
Makten i USA är precis som i Sverige numera överförd till globalisterna. Rättvisa och grundlagar gäller inte längre för de som ställer sig mot maktövertagandet. Chauvins dom var uteslutande politisk och ett resultat av en hotad jury. Precis som i detta fallet så finns det inget som talar för att en fällande dom rent juridiskt, men yttre påverkan spelar numera extremt stor roll. Lögnerna i globalistmedia har surrat ganska länge och skapat en hets, precis som under rättegången av Chauvin.
Juryn består av vanliga människor med familjer, vågar de föreslå frikännande med risk för att utsätta sina nära och kära för det "goda" våldet? Tveksamt.
Men vi får hoppas att de har stake nog. Antifa och BLM är fega fittor som bara ger sig på de redan svaga, ett enat motstånd vågar de inte ge sig på.
2021-11-10, 10:27
Medlem
Cuckslayers avatar
Med tanke på vad vi har hört hittills under rättegången så kan det inte bli någonting annat än en friande dom.

Endast en korrupt domstol kan fälla honom nu.
2021-11-10, 10:32
Medlem
Scrip7s avatar
Den här bilden på domaren under en paus är helt fantastisk
https://media.patriots.win/post/OatnCk71.jpeg

Klipp på situationen också.
https://www.youtube.com/watch?v=ndoFLbOgs4Y&t=24411s
2021-11-10, 10:34
Medlem
.-.-.s avatar
Om man söker på Kyle Rittenhouse på Facebook så kommer inget alls upp, endast detta

Kyle Rittenhouse
477 tn personer pratar om detta

Verkar som google har spärrat detta namn? Kan va känsliga grejer detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in