Citat:
Ursprungligen postat av
Infinitewin
Rittenhouse kunde ha skjutit fler personer, kunde ha fortsatt att skjuta på killen som fick ett skott i armen för det är vad man får lära sig i amerika, men han gick därifrån lugnt och lämnade sig till polisen. Han gång på gång får rätt i rättssalen men jag tror att lagen inte står upp för sig själv längre. Precis hur Chauvin blev arresterad och dömd för uppsåtligt mord och ofrivillig dråp, med hoten att både bränna ner staten och attackera alla som sitter i juryn så kommer han att fällas för att lugna ner mobben. Jag hoppas inte det, men jag tror att det blir så.
Makten i USA är precis som i Sverige numera överförd till globalisterna. Rättvisa och grundlagar gäller inte längre för de som ställer sig mot maktövertagandet. Chauvins dom var uteslutande politisk och ett resultat av en hotad jury. Precis som i detta fallet så finns det inget som talar för att en fällande dom rent juridiskt, men yttre påverkan spelar numera extremt stor roll. Lögnerna i globalistmedia har surrat ganska länge och skapat en hets, precis som under rättegången av Chauvin.
Juryn består av vanliga människor med familjer, vågar de föreslå frikännande med risk för att utsätta sina nära och kära för det "goda" våldet? Tveksamt.
Men vi får hoppas att de har stake nog. Antifa och BLM är fega fittor som bara ger sig på de redan svaga, ett enat motstånd vågar de inte ge sig på.