2021-11-10, 08:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Sådär har du all rätt I världen att tycka förstås.
Men vad tycker du om att deras riktiga moder inte tar sitt föräldraansvar?

Ja, jag menar inte just nu så klart, för nu har ju mamma Lydia giltigt förfall när det gäller orsaken till att hon för närvarande inte kan ta hand om sina fyra barn.
Man skulle kunna beskriva det som att hon just nu är förhindrad -so to speak.

Och just det att Lydia för lång tid framåt är förhindrad att röra sig ute bland barn och vuxna skall vi alla, verkligen alla!- vara väldigt tacksamma för.

OffT: Jag blir faktiskt på riktigt gott humör när jag tänker på att det finns dedikerat folk som ägnar sina dagar och nätter åt att ta hand om mörderskan bara för att hålla henne borta från gator och torg. Och från hagelgevär..
Hade Kriminalvården haft ett Swish-konto, hade jag ikväll överfört ett femsiffrigt belopp till dem. Jag blir upprymd vid tanken på det jobb de gör. Alldeles för ofta får vi ta del av hur illa mördare och annat våldsfolk av olika färg och kön och nationalitet behandlar personalen. Jag gissar att Lydia kommer att bli en av dem..

Eftersom jag är uppväxt utan en mor så tycker jag det är jävligt mycket bättre att det fanns en ”förälder” som barnen bott med tar sig an dom istället för att ex tas om hand.

Tänk lite innan du öppnar käften hur som helst. Alla har inte växt upp i en ”Svensson”-familj eller haft en trygg barndom, men är inte sämre människor för det.

Dom barnen har som tur som har en vuxen som vill ta ansvar över dom.
Det är vad jag tycker.
2021-11-10, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
När E och hon träffades var hon betydligt mycket smalare. För då gick hon på droger för att klara av studierna
Sen slutade hon då E inte sysslar med sånt - började supa istället och blev fet.
Du verkar inte så påläst om hur människokroppen fungerar men spår av knark hon tog i Jan /feb finns ju inte kvar flera mån senare.
Nej- det är inte en normal kvinnas kropp, det är en vidrig mördares.
Det ansiktet är det fulaste jag nånsin sett. Inte ens en mamma eller pappa kan älska det där - speciellt inte efter vad hon nu gjort.
Gjort 4 barn fars- lösa.
Dem får aldrig mer prata med sin pappa.

Medans vidriga äcklet Lydia får bo gratis, äta gratis och plugga i sin egen takt nu.
Verkar som finkan var lösningen på alla hennes problem. Kanske var det som var hennes plan?
Straffa E för att inte längre orkade ta hand om
Ett vuxet barn på 35.
Och samtidigt få sina närmaste 10 år tryggade.

Du är tydligen helt okunnig när det gäller provtagning, och hur länge det finns spår i kroppen.
Och nu var det så att det inte fanns några spår av knark i Lydias prover över huvud taget. Och JO, man kan se det låååång tid bakåt, hela detta året varje fall. För tar man prover (vilket alla gånger har gjorts) från håret, så kan man få fram mängder av information, däribland droger. Och som sagt, enligt proverna vad hon ren.
Så kan du sluta ljuga nu?
Hon ser ut som en normalväxt kvinna på bilderna också. Du fattar väl när bilderna är tagna va? På natten, efter lite festande m.m. Hur många hade då sett ut som några fotomodeller?
Kom med några bevis istället.
Nä just det, det kan du ju inte.
2021-11-10, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Eftersom jag är uppväxt utan en mor så tycker jag det är jävligt mycket bättre att det fanns en ”förälder” som barnen bott med tar sig an dom istället för att ex tas om hand.

Tänk lite innan du öppnar käften hur som helst. Alla har inte växt upp i en ”Svensson”-familj eller haft en trygg barndom, men är inte sämre människor för det.

Dom barnen har som tur som har en vuxen som vill ta ansvar över dom.
Det är vad jag tycker.
Ledsen, men jag måste ha sovit bort hela min fattningsförmåga, för jag förstår inte din replik.

Kan du, givetvis här helt följande trådens topic, tänka dig att vidareutveckla dina tankegångar?

Topic för tråden är ju bl a det faktum att Lydia sitter precis där hon skall sitta, nämligen i fängsligt förvar. Just nu och ett par tre månader till i häkte, men sen kommer det att bära iväg i en, för åtminstone mig, yster galopp till Hinseberg.
Hade jag haft möjlighet hade jag gärna och tillsammans med väninnor och representanter för Sveriges Förenade Fäder (en fiktiv organisation), ställt mig vid vägkanten och tjoat och hejat på just den fångtransporten där i januari.
Har du lust att ansluta?
För även du är väl euforisk när du nu vet att en mördarmamna äntligen är på rätt väg?
Ja, alltså på väg till fängelset..
2021-11-10, 09:32
Medlem
Citat:
Men du vet ju ingenting . Stackars lilla bortkollrade människa.

Heffa klump - ett ord för en oformlig massa av människa som inte är värd att kallas människa.
Och sen var hon ju fet , om du nu vill gå in på det.

Vad jag har för syn på människor ?
Jo, att man aldrig nånsin har rätt att släcka en annan människas liv.
Möjligtvis diskuteras i nödvärn.

Men här är det vidrigast möjliga handlingen
Skjuta en försvarslös 4 barns far som bara varit snäll emot dig
Gett dig allt och lite till
Och sen när han ligger och förblöder och kämpar för sitt liv, då har heffa klumpen fullt upp med att klä på sig i lugn och ro.
Lydia Barth är den vidrigaste , äckligaste och fulaste människa jag känner till. Så fruktansvärt synd att hon inte lyckats ta livet av sig för flera år sen. Hennes dåliga DNA borde inte fått föröka sig heller.
Förstå vilken ångest för dem stackars barnen, och skräck - att kunna bli som henne.

Så det är faktiskt en tröst att ryktet om priset på hennes huvud - nu sprids både högt och lågt
.

Det fetade om jag nu gjorde rätt.
Intressant om ryktet stämmer att det skulle finnas ett pris på L huvud. Då undrar jag direkt om E var kriminell. Enligt uppgift i FUP så hade han en oregistrerad pistol i sitt vapenskåp. Och tidiga uppgifter handlade också om att det kunde vara en pistol som använts.

Personligen tror jag att det är många i E närhet som drivit honom djupare ner i skiten. Klaga på förhållandet mellan E och L. Utesluta honom socialt och även ta barnen ifrån honom. De tänkte nog inte på hur det kunde gå ut över L och hans förhållande. Enligt K så verkade de vara lyckliga tillsammans. Det enda som K nämnde när barnen varit där var helgen innan mordet skedde hade de bråkat högljutt. Det finns även uppgifter att L och E fick ljuga om sin relation för att E närmaste gick bananas på han annars. Att det inte skulle finnas ett förhållande fick de undanhålla. Till och med varför han skulle sälja huset finns olika uppgifter på. Enligt mäklaren skulle han flytta till Spanien och enligt någon annan för att komma ifrån Bålsta och enligt L för att komma bort ifrån Bålsta och samtidigt närmare hennes barn och skola. Hon ville inte flytta på sina äldsta ungar då de trivdes i skolan och i området de bodde när de bodde hos K. Och för att soc utredningen skulle bli av under sommaren tack vare inläggningen på psyk.

Det är mycket sådan här information i andra FUPar när det gäller mord i nära relation som utreds väldigt grundligt. Och jag nämner det igen att det kan finnas försvårande omständigheter för L i detta. Som hade gjort att ett livstidsstraff hade dömts istället. Det räcker inte med bara filmen för att hon ska få livstid tyvärr. Sen ska det mycket till att det ska finnas information som förmildrar omständigheterna omkring mordet. Men ärligt talat så verkar det inte utrett. Och om det är det och inte tagits upp. Så är ju domen inte rättssäker.
2021-11-10, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Att se på saker så svart och vit.
Det är så intressant.

Jag tror ingen står och totalt hejar på Lydia. Men däremot finns det människor som är mer för att förstå motiv.

Vad fick Lydia att driva genom denna handling. För. Hon har inte tagit till en sådan här handling innan.

Så. Den som använder förnuftet någorlunda. Vet att det krävs två för att dansa tango.
Det fetade:
Jaså det vet du?
Men då vet du kanske att en danspartner i normala fall har all rätt att få sitta kvar även om den blir uppbjuden?
Så att även om 'Annie-get-your-gun-Lydia' med vapenhot vill försöka att tvinga Emil att börja dansa efter hennes pipa (här: en Beretta-pipa i cal 12), så skall den lugnt sittande få lov att sitta kvar. Den skall inte behöva bli skjuten! Åtminstone är det för mig ett kraftigt överdrivet sätt att reagera när nån tackar nej till fortsatt dans.

Här satt Emil kvar i sitt symboliska danspalats och ville inte ha fler jobbiga turer med Lydia, varken denna kväll eller nånsin mer.
Men se ett sånt avvisande, det tålde inte Annie-Lydia, för det avvisandet blev för mycket för hennes uppblåsta ego och hon kände sig kränkt.

Som du säkert känner till, så finns det i våra s k utsatta områden, mängder med exempel på skjutvåld som en reaktion på upplevd kränkthet. De flesta i Sverige skakar nog på huvudet när de tar del av de "motiv" de skjutande anger i polisförhör och tänker nog att det finns tokiga, lättkränkta individer som skjuter så fort de bestämmer sig för att hämnas upplevd kränkthet.

Lydia ansåg sig nog väldigt, väldigt kränkt.
Hennes sötebrödsdagar var över, Emil ville, säkert fullt förståeligt, bli av med henne för gott. Då blir det konsekvenser för Emil, för Lydia är inte riktigt som andra. Lydia är inte riktigt riktig.

Men vill du söka efter "motiv", andra än de jag ovan skissat på, så skall inte jag försöka hindra dig.
Du kan ju ansluta dig till trådens extremister, de som man skulle kunna kalla Motivjägarna..
Lycka till!
2021-11-10, 09:43
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Du är tydligen helt okunnig när det gäller provtagning, och hur länge det finns spår i kroppen.
Och nu var det så att det inte fanns några spår av knark i Lydias prover över huvud taget. Och JO, man kan se det låååång tid bakåt, hela detta året varje fall. För tar man prover (vilket alla gånger har gjorts) från håret, så kan man få fram mängder av information, däribland droger. Och som sagt, enligt proverna vad hon ren.
Så kan du sluta ljuga nu?
Hon ser ut som en normalväxt kvinna på bilderna också. Du fattar väl när bilderna är tagna va? På natten, efter lite festande m.m. Hur många hade då sett ut som några fotomodeller?
Kom med några bevis istället.
Nä just det, det kan du ju inte.

Nu hittar du allt på, för enligt rättsmedicinalverket kan man se droger i hår upp till tre månader tillbaka i tiden, har du annan info så länka gärna, eller ska du fortsätta som när jag bad om länk till att alla masskjutniningar i USA beror på antidepevressiva, då fick jag ett svammelsvar om att det finns i utländska tidningar. Kom med en länk så tror jag dej annars försöker du bara hitta på en ny trådsanning
2021-11-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Består inte flashback av nästan bara trådsanningar och spekulationer?

Det beror helt på skribenterna. De flesta vill veta orsaken till mordet. Vad låg bakom, hur kunde det utvecklas från förälskelse till mord på så extremt kort tid?

Jag har läst många FUP och har aldrig sett en så tunn FUP, där man bara tycks nöja sig med en 4-minuters film på mordet och att man bevisligen har en skyldig för mordet.

GM och BO har en kort bekantskap 2.5 månad - 6 månader. Det normala brukar vara att man minutiöst kartlägger den tiden för att få en bild, en möjlig förklaring till hur det kunde utvecklas till ett hastigt mord. Möjligt motiv eventuellt men ingen nödvändighet.

Det saknar jag i detta fall totalt. Det är även delvis en förklaring till att tråden till ovanligt stor del består av skvaller, förtal och rent trams. Det saknas Fakta, då det är en bristvara, vilket i sig skapar utrymme för ren fantasi hos skribenterna.

En ovanlig och sällsynt anorektiskt FUP.

EDIT. L har erkänt att hon skjutit E, även innan filmen var känd. Filmen bekräftar det. Det faktum förändras inte i sig av en mer omfattande undersökning. Men lärdomen hade ökat.
Senast redigerad av Remark 2021-11-10 kl. 10:01.
2021-11-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Nu hittar du allt på, för enligt rättsmedicinalverket kan man se droger i hår upp till tre månader tillbaka i tiden, har du annan info så länka gärna, eller ska du fortsätta som när jag bad om länk till att alla masskjutniningar i USA beror på antidepevressiva, då fick jag ett svammelsvar om att det finns i utländska tidningar. Kom med en länk så tror jag dej annars försöker du bara hitta på en ny trådsanning

Nej nu får du nog läsa på lite mer. Gå själv in och läs på rättmedicnalverket så ser du att man kan ta prover som visar allt från några veckor till flera månader bakåt i tiden. Det beror ju självklart på hur långt hår personen har. I detta fall eftersom Lydia har långt hår, kan man se väldigt långt tillbaka.
Läs på ordentligt och kom tillbaka.
2021-11-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det beror helt på skribenterna. De flesta vill veta orsaken till mordet. Vad låg bakom, hur kunde det utvecklas från förälskelse till mord på så extremt kort tid?

Jag har läst många FUP och har aldrig sett en så tunn FUP, där man bara tycks nöja sig med en 4-minuters film på mordet och att man bevisligen har en skyldig för mordet.

GM och BO har en kort bekantskap 2.5 månad - 6 månader. Det normala brukar vara att man minutiöst kartlägger den tiden för att få en bild, en möjlig förklaring till hur det kunde utvecklas till ett hastigt mord. Möjligt motiv.

Det saknar jag i detta fall totalt. Det är även delvis en förklaring till att tråden till ovanligt stor del består av skvaller, förtal och rent trams. Det saknas Fakta, vilken skapar utrymme för ren fantasi.

En ovanlig och sällsynt anorektiskt FUP.

Ja jag kan inte förstå att folk inte förstår detta. Man (om man jämför grovt nu) kan inte analysera en hel fotbollsmatch bara genom att se de sista 5 minuterna, man måste ju se hela matchen innan man kan ge något svar.
2021-11-10, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Att se på saker så svart och vit.
Det är så intressant.

Jag tror ingen står och totalt hejar på Lydia. Men däremot finns det människor som är mer för att förstå motiv.

Vad fick Lydia att driva genom denna handling. För. Hon har inte tagit till en sådan här handling innan.

Så. Den som använder förnuftet någorlunda. Vet att det krävs två för att dansa tango.
Om du tittar på hennes senaste tid så är det ganska uppenbart att hon befann sig i en nedåtgående spiral. Trots att hon gjorde saker för att bryta den, så var kraften som drog henne nedåt för stark. Skulder, missbruk, tomhetskänsla, instabil personlighet och impulsiva beslut skapade en fotboja som var alltför tung.
Det är tragiskt, men ett mord är fortfarande ett mord.

Och jag tror att E hade hoppat över tangon om han vetat att han spelade med livet som insats.
2021-11-10, 10:04
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Men du vet ju ingenting . Stackars lilla bortkollrade människa.

Heffa klump - ett ord för en oformlig massa av människa som inte är värd att kallas människa.
Och sen var hon ju fet , om du nu vill gå in på det.

Vad jag har för syn på människor ?
Jo, att man aldrig nånsin har rätt att släcka en annan människas liv.
Möjligtvis diskuteras i nödvärn.

Men här är det vidrigast möjliga handlingen
Skjuta en försvarslös 4 barns far som bara varit snäll emot dig
Gett dig allt och lite till
Och sen när han ligger och förblöder och kämpar för sitt liv, då har heffa klumpen fullt upp med att klä på sig i lugn och ro.
Lydia Barth är den vidrigaste , äckligaste och fulaste människa jag känner till. Så fruktansvärt synd att hon inte lyckats ta livet av sig för flera år sen. Hennes dåliga DNA borde inte fått föröka sig heller.
Förstå vilken ångest för dem stackars barnen, och skräck - att kunna bli som henne.

Så det är faktiskt en tröst att ryktet om priset på hennes huvud - nu sprids både högt och lågt.

Så det finns ett pris nu på hennes huvud? Ett mordhot alltså?

Plus att hon inte borde satt barn till världen pga sitt DNA. Hennes barn borde enligt dig alltså inte finnas!

I inlägg efter inlägg öser du ur dig hat. Att anhöriga är förkrossade är en sak. Men du var en f.d elev som ger dig ut för att veta precis allt om din f.d lärare. Intressant.

Men mest intressant är nu mordhotet du informerar om!
Senast redigerad av Captainspiced 2021-11-10 kl. 10:07.
2021-11-10, 10:09
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Nej nu får du nog läsa på lite mer. Gå själv in och läs på rättmedicnalverket så ser du att man kan ta prover som visar allt från några veckor till flera månader bakåt i tiden. Det beror ju självklart på hur långt hår personen har. I detta fall eftersom Lydia har långt hår, kan man se väldigt långt tillbaka.
Läs på ordentligt och kom tillbaka.

Jag backar på mitt statement det var visst 6 månader bakåt i tiden, vilket då torde bli i början på Januari
Jag ska dubbelkolla FUP, om det framgår vilken analysmetod dom använde på Lydia, om det var masspektrometri

Den dyraste och mest komplicerade analysmetoden är att ta hår från den misstänkta individen. Så gott som alla droger fastnar inne i hårets rotkanaler. Håret växer cirka en centimeter per månad. Med hjälp av masspektrometri går det att retroaktivt se vilka droger personen använt under senaste halvåret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in