2021-11-09, 20:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Det har jag absolut gjort, vad menar du med det?
L är en vuxen människa och det är INTE E:s skyldighet att hålla henne med tak över huvudet!
Hon har tillomed dumpat sina barn hos ett ex som inte är pappa till barnen, bara det får mig att må illa.
Det är inte ett barn utan fyra...

E var väl singel när han träffade L. E var också en vuxen människa och valde själv att han ville bo ihop och dejta med L!

2 av de barnen är biobarn till honom (Ls ex som nu har hand om ungarna) de andra 2 äldre barnen har vuxit upp med honom, de ser honom som sin pappa!

De barnen är ju halvsyskon, det är ju jättebra att hålla ihop syskonen.

Har du svårt för adpotioner också?
2021-11-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Absolut inte, bara kollat upp EmmeLee´s lögn. Du vet, Ratsit. Om det nu är något du hört talas om.
Men, det kan nog vara för mycket begärt.
Oj oj oj... Kör du också nåt försök till härskarteknik nu?
Lär dig bättre innan du försöker
2021-11-09, 20:44
Medlem
[quote=Gold94|77866566]
Citat:
Hur kan du ens få det till en hållhake när han vill att E ska flytta?
Dom har bara varit tillsammans i några månader.
Skulle kunna skriva mycket mer, förstå bara att L har ansvar över sig själv!

Men det är ju trots allt en trådsanning att E ville att L skulle flytta.
Och återigen, jag har inte sagt på något sätt att E skulle ha något ansvar över L.
Han hade hållhake på L, det är ett faktum eftersom hon var utan bostad. Sorry, men då hade han en hållhake på henne.
2021-11-09, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Oj oj oj... Kör du också nåt försök till härskarteknik nu?
Lär dig bättre innan du försöker

Absolut inte, om du uppfattade det så så ber jag om ursäkt för det. För det var och är inte min avsikt.
Jag bara påtalade att jag sökte på ratsit för uppgifter eftersom man inte kan lita på vad EmmeLee skriver. Och det visade sig vara sant dessutom.
2021-11-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
E var väl singel när han träffade L. E var också en vuxen människa och valde själv att han ville bo ihop och dejta med L!

2 av de barnen är biobarn till honom (Ls ex som nu har hand om ungarna) de andra 2 äldre barnen har vuxit upp med honom, de ser honom som sin pappa!

De barnen är ju halvsyskon, det är ju jättebra att hålla ihop syskonen.

Har du svårt för adpotioner också?

Precis så är det ju om man läser och tar in fakta. Men, alla tycks inte göra det dessvärre.
2021-11-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Tycker det är riktigt fint gjort av honom att ställa upp för barnen när deras riktiga fäder inte gör det.
Måste ju vara en trygghet för barnen om inte annat.

På vilket vis är det äckligt?
Sådär har du all rätt I världen att tycka förstås.
Men vad tycker du om att deras riktiga moder inte tar sitt föräldraansvar?

Ja, jag menar inte just nu så klart, för nu har ju mamma Lydia giltigt förfall när det gäller orsaken till att hon för närvarande inte kan ta hand om sina fyra barn.
Man skulle kunna beskriva det som att hon just nu är förhindrad -so to speak.

Och just det att Lydia för lång tid framåt är förhindrad att röra sig ute bland barn och vuxna skall vi alla, verkligen alla!- vara väldigt tacksamma för.

OffT: Jag blir faktiskt på riktigt gott humör när jag tänker på att det finns dedikerat folk som ägnar sina dagar och nätter åt att ta hand om mörderskan bara för att hålla henne borta från gator och torg. Och från hagelgevär..
Hade Kriminalvården haft ett Swish-konto, hade jag ikväll överfört ett femsiffrigt belopp till dem. Jag blir upprymd vid tanken på det jobb de gör. Alldeles för ofta får vi ta del av hur illa mördare och annat våldsfolk av olika färg och kön och nationalitet behandlar personalen. Jag gissar att Lydia kommer att bli en av dem..
2021-11-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Tycker det är riktigt fint gjort av honom att ställa upp för barnen när deras riktiga fäder inte gör det.
Måste ju vara en trygghet för barnen om inte annat.

På vilket vis är det äckligt?

Håller med om att det är väldigt starkt och bra gjort av honom.
Men även av henne att komma överens med honom, eftersom hon är bostadslös efter april. För det hade varit 100% mer ansvarslöst att låta barnen vara bostadslösa efter april månad.
Så L och K har ju tagit ansvar som jag ser det.
2021-11-09, 20:59
Medlem
Citat:
Absolut inte, om du uppfattade det så så ber jag om ursäkt för det. För det var och är inte min avsikt.
Jag bara påtalade att jag sökte på ratsit för uppgifter eftersom man inte kan lita på vad EmmeLee skriver. Och det visade sig vara sant dessutom.

Vad är det du menar är lögn ?
Tell me

Sen kan vi väl vrida och vända på Lydias pappa i detta. Han bor ju k Stockholm och borde väl kunnat erbjuda sin misslyckade unge tak över huvet ? Vart har han funnits när hon kaosat runt och legat på psyk ?
Han är ju den enda som gillar och kommenterar hennes bilder på fb dessutom

Så att E hade en hållhake på L för att hon saknade bostad är väl att ta.

Jag skulle själv aldrig förlita mig på att en människa jag känt ett par månader ska ta hand om mig, ge mig en bil , mat , kläder, nånstans att bo för mig och mina barn.
Nej tack. Som en parasit liksom
2021-11-09, 21:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Apropå hållhakar. Den som står med en laddad hagelbössa och siktar på en har vekligen en hållhake på en!

Nja, fel ordbetydelse, hahaa.

Snarare för att det uppstod en skärmytsling, där på kvällen!
2021-11-09, 21:06
Medlem
Citat:
Och nu kom det ytteliggare lögn ur din mun...
Och du, från Strängnäs till Uppsala tar det 1 timme att köra, vilket inte är någon pendlingtid att tala om.
Och du får nog också läsa på. Jag har också sagt att jag känner varken L eller E. Men eftersom man bor i Bålsta så känner man till folk som kände till dom, och såg dom.
Tror mer på dom än på dig.

Du får tro precis vad du vill.

Jag kände E och information från honom väger väl ändå tyngst här - känner jag.

Och varför vill en Lydia riddare från Bålsta lägga så mycket tid och energi för att hålla en mördares fana vajandes ?

Fanns ju ingen i Bålsta som gillade henne.
Ingen i E närhet heller
Du har ju själv läst Lillebrors inlägg (hoppas jag)
Annars är mitt tips att sätta igång och göra det.

Vilken grotta har du suttit och gömt dig i senaste halvåret ? Som missat så mycket fakta .
Men minsann vet allt om L trots att du aldrig träffat henne eller känner E.
Mycket märkligt att dina ord då ska vara sanning hela tiden och du alltid ska ha rätt

Och nu är ju L dumpad av alla killar med hjärna - spelar ju ingen roll om man är VD för 10 000 människor. Man skäms nog rätt bra ändå ska du se- som varit gift med ett sånt psykfall och nu tvingas ta hand om 4 ungar helt själv pga hennes blodtörst
2021-11-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Tell me

Sen kan vi väl vrida och vända på Lydias pappa i detta. Han bor ju k Stockholm och borde väl kunnat erbjuda sin misslyckade unge tak över huvet ? Vart har han funnits när hon kaosat runt och legat på psyk ?

Jag skulle själv aldrig förlita mig på att en människa jag känt ett par månader ska ta hand om mig, ge mig en bil , mat , kläder, nånstans att bo för mig och mina barn.

Du är ju bara för otrolig du EmmeLee. Inte nog att du ljuger så förbannat (för det har du gjort sedan dag ett om man går tillbaka och läser), men nu drar du in Lydias pappa också. Vad i hela fridens namn har han med detta att göra? Ja jag är som sagt var inte vän med Lydia på fb, så jag vet inte vem som komenterar vem och vad. Är du vän med henne då, eftersom du kan se?
Jo, han hade det som en hållhake, vilket vem som helst kan förstå att det kan utnyttjas på det viset. Det är därför som man så gärna skulle vilja veta mer om vad som hände mellan dessa 2 speciellt från april och framåt.
Ockej, så du skulle i hennes sits hellre bosatt dig på gatan med dina barn. På vilket sätt skulle det vara bättre? Tror inte för ett ögonblick på att du hade gjort så.
2021-11-09, 21:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Tell me

Men du är ju bara för mycket. Släpp ut luften i den enda bollen du har, kanske den ligger kvar i handen på dig då men låt den ligga, inte kasta upp den i luften......

Vad har Ls pappa med detta att göra? L är väl 35 år fyllda.

Varför fick inte E gå på sin brorsas bröllop?

Varför kunde inte E åkt hem till sina föräldrar och sova, den där ödesdigra kvällen? De bodde väl i närheten där, gångavstånd misstänker jag.

Du framställer dig själv som verkligen försmådd, avundsjuk, svartsjuk och kärlekskrank!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-11-09 kl. 22:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in