2021-11-10, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Satt just och funderade om ingen skulle nämna honom, otroligt obehaglig blick och pratar fortare än en normal människa hinner tänka HELA TIDEN...

Ja han verkar ha extremt svårt att se utanför sig själv och han har glas blicken allting halkar av.
Det som räddar honom kvar är att han hittat en "miljö" där dom runt honom ser möjligheten
att dra nytta av galenskapen.
Jag tycker även att hans nya parhäst ger liknande vibbar särskilt glas blicken kanske ser kollegorna
detta som en fördel två narcissister som tävlar om media utrymmet .
Citera
2021-11-10, 06:15
Avslutad
Stefan Löfvén - manipulativ och notorisk lögnare, två typiska kännetecken för en psykopat.

Annie Lööf - samma sak här, manipulativ och notorisk lögnare. Känslomässigt instabil och använder detta som en ursäkt för att behandla sin omgivning som skit.

Thorsten Flinck, Per Morberg och Ernst Kirchsteiger kan nog också kvala in på listan. Särskilt Morberg ser ut som en typisk kvinnomisshandlare.
Citera
2021-11-10, 07:18
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Själv skulle jag, utan klinisk utbildning, påstå att jag stött på renodlade psykopater i mitt liv. Både kriminella och "ickekriminella". Vad sägs om en person som varit våldsam hela uppväxten, tömmer välfärden på pengar i välfärdsbranschen samtidigt som man bollar finansvärlden, kriminella världen och sosstanter. Njuter av makt och att trasa sönder människors liv. Mord, hot, utpressning och ständiga manipulationer. Även som jag förstår det i behov av att förnedra sexuellt.

Psykopatidiagnosen är ju dels beskrivande av ett beteende och idag också mer vetenskaplig då du genom hjärntomografi kan konstatera att en "psykopatisk" hjärna kraftigt avviker från en "normalhjärna. Vissa områden är mer aktiva, andra döda. En renodlad psykopat har inte låg empati, empatisk förmåga saknas helt. Men psykopatidiagnosen är väl helt enkelt framkommen för att beskriva fenomenet med individer som är så främmande och icke samhällstillvända att det övergår vanliga människors förstånd. Ur ett vanligt perspektiv är det ju svårt att förstå det enormt destruktiva beteendemönstret och det avviker så mycket från en normal människas behov och vilja att komma överens och samarbeta med sin omgivning. Den ensamheten som bor i en psykopat måste vara enorm, oavsett hur dessa upplever den eller inte. Att inte kunna glädjas i relationer eller med och åt andra människor gör ju att livet ter sig rätt tomt.

Att vara strävsam, ambitiös eller tävlingsinriktad gör en inte till psykopat. Men dom i din ledningsgrupp som manipulerar och går över lik skulle säkert närma sig ett psykopatiskt beteendemönster.

Kapten Klänning var inte bara sexuellt knäpp, han föreläste samtidigt om feminism inom polisen. Den dubbelheten och iskylan klarar nog inte så många av, trots att många människor har olika sexuella böjelser. På det viset djupt manipulativ och helt ostressad av lögnen.

Jag är emot att klistra entiteter psykopat enkelt så allt och alla lättvindigt. Det tappar sin innebörd när man avviker från den kliniska diagnosen.

Det du beskriver i första stycket låter som en psykopat helt klart per definition. Det låter stökigt. Det är multikriminalitet, manipulation på flera fronter samtidigt, destruktiva relationer osv. Sånna här människor kan inte vara VD för ABB. Det skulle synas alldeles för fort. Det kicksökande och yviga skulle exponeras fort. Det är min poäng i den här tråden.

Samvete och empati är en intressant fråga. Det kan tränas upp, förbises aktivt. Du kan logiskt sätt avgöra om du gör rätt eller inte samt om du ska ha dåligt samvete eller inte. Du kan förpassas som soldat i ett krig och mörda 15 personer, samma handling som skulle ge dig extremt dåligt samvete om du gjorde utanför ett krig. Du kan koppla bort din empati för att klara en situation, t.ex krig.

Om vi pratar ledningsgruppen igen kan jag ganska enkelt se att det är försvarsmekanismer och företagskultur som gör dessa personer till vilka de är. Vilket är socialt accepterat, där. Vissa undrar nog ibland vad de pysslar med, men det gör väl alla ibland. Man gör det man måste göra eller gynnas av för att överleva. Sådan är människan.

Ang kapten klänning. Det kan mycket väl vara så att det gick ihop logiskt för honom om feministisk implementationer samtidigt som han personligen hade sexuella böjelser. De flesta feminister skiljer på sexliv och politik. Allt som oftast brukar dessa vara i total kontrast enligt min erfarenhet. Fullt möjligt även att han var ”störd”, men kanske inte psykopat?
Citera
2021-11-10, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Magdalena Andersson - hon har "hett temperament" sägs det men hon har psykopataura. Spiken i kistan är att hon kommer bra överens med Göran Persson. Mästermobbaren. Hon är hans främste protegé,

Tino Sanandaji
- En person vars manipulativa beteende är exceptionellt omfattande och som fått detta uthängt i media för oss alla att beskåda. Jag ser det också i hans ögon.

Kent Ekeroth - Omtalat obehaglig att ha att göra med. En person som uppvisat antisocialt beteende vid ett flertal tillfällen och som gärna slår nedåt.

Jasenko Selimović - före detta europaparlamentariker för Folkpartiet. Mest känd för att ha utstuderat trakasserat och mobbat medarbetare vilket till slut uppmärksammades i media. En person som har ett mycket starkt psykopatutseende för den som vill ha exempel på det.

Är med på Magdalena...det är hela tiden små detaljer...nu ska hon "givetvis" tala med Nooshi...vafan då "givetvis"?...hon är ju av Lööf förbjuden...det har inte tidigare, utåt sett, varit aktuellt att överhuvudtaget samtala med kommunisterna...men nu...utan att blinka...givetvis...som kommet från den gode Persson själv...
Citera
2021-11-10, 09:24
Medlem
Svårt att säga då många psykopater är narcissister, vilket i många fall är det tydligaste igenkänningstecknet, medan det finns narcissister som inte är psykopater.
Citera
2021-11-10, 10:32
Medlem
Pigge Werkelin tar ändå priset. Det enda han verkade tänka på efter att ha förlorat sin familj i tsunamin var att snabbt ersätta dem med en ny fru och två nya egna barn.
Citera
2021-11-10, 10:35
Medlem
Atthaenhobbys avatar
Har hört av folk som jobbat inom Teater att både Rapace och Haber har lite luriga tendenser. Haber ska bland annat ha lite väl stor självbild och vara nitiskt snål, på gränsen till "vända på enkronor" och hyvla folk som slösar hans tid.
Citera
2021-11-10, 14:31
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtMedFacket
Rickard Sjöberg är en riktigt läskig psykopat. Charmar alla, men bortom kamerorna är han fruktansvärd psykopat som skrämmer alla. Vi i hans omgivning väntar bara på att anklagelserna om sexbrott mot barn ska komma ut och explodera i medierna, men han verkar hålla det borta ganska väl. Det har gått ett halvår sen dessa anklagelser kom ut till oss i hans omgivning, men inget verkar ha hänt än i alla fall.

Tror jag inte. Träffat karln och han var ytterst sympatisk.
Citera
2021-11-10, 14:53
Medlem
mjukmjukares avatar
Är säkert redan omnämnt, men nämner igen isf ..
Den ”älskvärde” Jonas Gardell. Usch.

Citera
2021-11-10, 14:58
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror jag inte. Träffat karln och han var ytterst sympatisk.

Psykopater är i.o.f.s. väldigt "trevliga" på ytan, hur ska dom annars få inflytelser över andra ?

Stirrande blick och märkligt beteende är ju bara en klyscha. Sådana människor kan lika gärna lida av PTSD/social fobi eller liknande. Dom är livrädda innerst inne. En psykopat har orubbligt självförtroende sådant man blandar ihop med kompetens (Tjejer gör det mest) Fram till Psykopaten avslöjas och flyr sin kos, för att ställa till det på annat håll
Senast redigerad av Opaque 2021-11-10 kl. 15:03.
Citera
2021-11-10, 15:25
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atthaenhobby
Har hört av folk som jobbat inom Teater att både Rapace och Haber har lite luriga tendenser. Haber ska bland annat ha lite väl stor självbild och vara nitiskt snål, på gränsen till "vända på enkronor" och hyvla folk som slösar hans tid.

Tror du just beskriver 80% av alla som jobbar som skådespelare. Självcentrerade, grandios självbild och stora egon.

Ingen av dessa två skulle jag klassa som psykopat, även om Rapace slagit sin fru och varit sjukt märklig.
Citera
2021-11-10, 15:30
Bannlyst
Jag tänker på Reinfeldt. Men sen tänker jag att han nog inte kan räknas som svensk. Härstammar inte han ifrån nån afroamerikan som hade nån loppcirkus som han for runt med.

Jag tycker att man kan se det på hans huvudform. Stort huvud och en liten hjärna. Så han har jag svårt att räkna som svensk.

Så psykopat - antagligen. Svensk -nej. Snarare en globalist. Annie Lööf tycker jag verkar var en psykopat också. Det finns säkert fler.

Jag ska fundera lite mer, kommer inte på nån nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in