2021-11-09, 20:02
Medlem
Pigge Werkelin
Kaj Linna
Tina Thörner
Citera
2021-11-09, 20:14
Medlem
FFL88s avatar
Morgan Johansson för hela slanten, ingen kan sitta och ljuga med ett hånfullt leende som denna galna dvärg.
Citera
2021-11-09, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Har Jackie Arklöv nämnts i tråden?

Tittar man på hans intervju med TV4-Steffo så får man snabbt intrycket av att han är manipulativ (säger vad som helst för att få tidsbestämt straff, titta själva)
Försöker skapa en relation med intervjuaren. Men tittar man på hans ansiktsuttryck så ser han riktigt nästan "ond" ut. Han ler med munnen men inte med ögonen, nästan hat i ögonen. Men samtidigt pratar han som en oskyldig barnunge.
Värd och se, den intervjun.

Jag vet inte men den intervjuen gjorde ett stort intryck på mig. Han är en ganska intressant person med sitt intresse för konst och filosofi vilket jag själv har… Han ger mig ett intryck av att vara intelligent men samtidigt rätt dum… Typ autistisk eller något
Citera
2021-11-09, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Irmat
Slår ett slag för Loa Falkman. Något i hans persona ger mig väldigt dåliga vibbar.
Kanske är det bara en bredbröstad narcissism, meneh… possibly more sinister.

Jag har hängt med Loa flertalet gånger och skulle klassa han som en ytlig bekant, han hälsar på mig vid namn osv. Hans son är likadan väldigt lika personer både som person men också utseende faktiskt, hehe.

Jag skulle nog väga kalla honom en av Sveriges skönare kändisar. Han ger ett empatisk och varmt intryck, imdet känns som att prata med vilken farbror som helst.

Däremot vet jag att han har dyslexi bland annat och var kass i skolan och har ADHD. Han och hans son har ett speciellt sett att liksom föra sig på som är ganska styltigt och lite hackigt som säkert kan missuppfattas som arrogans men det tycker inte jag. Snarare någon typ av ADHD grej.
Senast redigerad av Stalpsih 2021-11-09 kl. 20:26.
Citera
2021-11-09, 20:27
Medlem
Isildurrrrs avatar
Tänkte omedelbart på Anne Lööf, och ser glädjande nog att mången skarpsynta Flashback-vänner iakttagit samma sak. Det syns solklart i ögonen som aldrig utstrålar någon form av känsla, och de står i kontrast mot skådespelade miner och uttryck.
Citera
2021-11-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Problemet med psykopater är att de är väldigt impulsiva och saknar tålamod. Det gör att de sällan finns bland riktigt högutbildade, så kirurger är inget typiskt psykopatyrke som påstås ovan. Deras konsekvebstänkande är också begränsat. Inom företagarvärlden är de lite vanligare, men att de är impulsiva o känslokalla gör att de ofta hamnar i kriminalitet eller i den typen av affärer. Det många gör i denna tråd är att blanda ihop narcissister och psykopater.

Jag har en kompis som säger att han saknar empati och har svårt att sätta sig in i hur andra känner.
Han är ganska välutbildad och jobbar som projektledare. Det finns säkert olika grader av psykopati, men alla saknar inte tålamod. (Men dom flesta är väldigt beräknande.)
Citera
2021-11-09, 20:50
Medlem
Olof Palme.
Citera
2021-11-09, 20:59
Medlem
Johanna Möller och sedan en del kända moderater, Reinfeldt och hans ex-fru.
Citera
2021-11-09, 21:12
Medlem
Mikibus avatar
Om jag hade varit känd hade jag gissat på mig.
Citera
2021-11-09, 21:15
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Magdalena Andersson - hon har "hett temperament" sägs det men hon har psykopataura. Spiken i kistan är att hon kommer bra överens med Göran Persson. Mästermobbaren. Hon är hans främste protegé,

Tino Sanandaji
- En person vars manipulativa beteende är exceptionellt omfattande och som fått detta uthängt i media för oss alla att beskåda. Jag ser det också i hans ögon.

Kent Ekeroth - Omtalat obehaglig att ha att göra med. En person som uppvisat antisocialt beteende vid ett flertal tillfällen och som gärna slår nedåt.

Jasenko Selimović - före detta europaparlamentariker för Folkpartiet. Mest känd för att ha utstuderat trakasserat och mobbat medarbetare vilket till slut uppmärksammades i media. En person som har ett mycket starkt psykopatutseende för den som vill ha exempel på det.
Citera
2021-11-09, 21:15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Annie Lööf är ett perfekt exempel. Du ser det i hennes ögon direkt

Klockren psykopat.
Citera
2021-11-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Jag har en kompis som säger att han saknar empati och har svårt att sätta sig in i hur andra känner.
Han är ganska välutbildad och jobbar som projektledare. Det finns säkert olika grader av psykopati, men alla saknar inte tålamod. (Men dom flesta är väldigt beräknande.)
Jo men han har kanske inte fått en diagnos? Om du har problem med empati kan du både vara narcissist eller autist. Behöver inte vara en psykopat bara för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in