2021-11-09, 21:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Magdalena Andersson - hon har "hett temperament" sägs det men hon har psykopataura. Spiken i kistan är att hon kommer bra överens med Göran Persson. Mästermobbaren. Hon är hans främste protegé,

Tino Sanandaji
- En person vars manipulativa beteende är exceptionellt omfattande och som fått detta uthängt i media för oss alla att beskåda. Jag ser det också i hans ögon.

Kent Ekeroth - Omtalat obehaglig att ha att göra med. En person som uppvisat antisocialt beteende vid ett flertal tillfällen och som gärna slår nedåt.

Jasenko Selimović - före detta europaparlamentariker för Folkpartiet. Mest känd för att ha utstuderat trakasserat och mobbat medarbetare vilket till slut uppmärksammades i media. En person som har ett mycket starkt psykopatutseende för den som vill ha exempel på det.
Kent Ekeroth är nog inte psykopat. Psykopater brukar inte ha ett uppenbart antisocialt beteende utan snarare smyga under radarn publikt. Kent är nog bara allmänt svår att ha att göra med.
Citera
2021-11-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Nej, nu pratar du om något du inte vet något om.

När man utvärderar om en person har psykopati så använder man sig av en lista innehållande olika attribut och egenskaper. Några av dessa egenskaper är impulsivitet och oförmågan att tänka långsiktigt.

Det betyder inte att alla psykopater är impulsiva eller saknar konsekvenstänk. Precis som med oss vanliga människor så har även psykopater sina egna personligheter och drag.

Du skriver att "de är väldigt impulsiva och saknar tålamod" och att deras "konsekvebstänkande är också begränsat". Du beskriver det som om alla är exakt så. Men det är helt fel.

Vidare påstår du att psykopater sällan är högutbildade och att kirurgi inte är ett typiskt psykopatyrke.

Det här vet du ingenting om. Du sitter bara och gissar, alternativt upprepar vad du läst i någon skvallertidning.

Att utreda någon för psykopati tar lång, lång tid. Det är inget man gör över en natt eller en månad. Så vilka tror du utreds mest? De som hamnat i klammer med rättvisan och därmed hamnat på anstalt eller en klinik. Människor med problem.

Vi har med andra ord data från människor som tenderar att vara impulsiva och som saknar konsekvenstänk. Utanför rättssystemets inblandning så är datan undermålig.

Vi har därför inte en aning om de dras till kirurgiyrket, politikeryrket eller städaryrket. För att kunna dra sådana slutsatser så behövs mycket data.

Det finns forskare som menar på att kirurgi är ett yrke som psykopater tenderar att dra sig till. Men det är givetvis ingenting som är skrivet i sten. Men givetvis har du mer koll än dem..

Du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om. Så varför du sitter och sprider desinformation förstår jag inte. Kanske du vill känna dig viktig och kunnig, utan att faktiskt ha studerat ämnet.
Jag har nyligen läst en bok av Robert Hare, en av världens ledande experter på psykopati, "Psykopatens värld" heter den. Och det jag säger kommer från den boken. Det är inget jag hittar på, så det är nog inget jag hittar på, det e nog du som sett nån tv-deckare och baserat din "teori" på det hahaha.
Citera
2021-11-09, 21:33
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kent Ekeroth är nog inte psykopat. Psykopater brukar inte ha ett uppenbart antisocialt beteende utan snarare smyga under radarn publikt. Kent är nog bara allmänt svår att ha att göra med.
Ingen av oss har svaret men jag är rätt säker på att han är psykopat. Han är inte bara svår utan har en historia av att vara elak mot personer och särskilt sådana som är i svagare position än han själv. Det är inte så att han är lite "egen" bara. Han är elak.

Du får också tänka på att psykopati är ett vitt begrepp. Det är ju en lekmannaterm. Alla psykopater är inte högintelligenta manipulatörer. Jag har dock nämnt en sådan i min lista men jag håller med om att Ekeroth inte är en sådan.
Citera
2021-11-09, 21:36
Medlem
En som stämmer in på åtminstone sociopat-spektrat med ytterst manipulativt leverne är Hagamannen
Han har också i gärning bevisat det kan nog påstås
Citera
2021-11-09, 21:56
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalpsih
Jag vet inte men den intervjuen gjorde ett stort intryck på mig. Han är en ganska intressant person med sitt intresse för konst och filosofi vilket jag själv har… Han ger mig ett intryck av att vara intelligent men samtidigt rätt dum… Typ autistisk eller något
Det är väl bara fasad, konst och filosofiintresset? Han kan ju vara berest, men jag tivlar på att det finns annat syfte än att vilja komma ut.
Citera
2021-11-09, 22:30
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Om man tror att man kan se psykopati i ögonen är man dum på riktigt.

Har för mig att jag läst nån studie om det men kan ha fel.
Citera
2021-11-09, 22:47
Medlem
Vem0ths avatar
Rätt mycket spekulationer, lättast att upptäcka en psykopat är att vara i samma rum som en. Eftersom psykopat är något man helst inte ska stämpla hej vilt utan bevis, bara när man träffar människan så blir det konstigt.

Enda upplevelsen med en stark kandidat till att vara psykopat har varit en av mina tidigare chefer som i sin närvaro fick armhåren att resa sig och jag ville bara snabbt befinna mig på en annan plats än denne. När man märker att man pratar med en karaktär uppehåller en fasad och inte en person så känner man av att något inte stämmer.
Citera
2021-11-09, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Det är väl bara fasad, konst och filosofiintresset? Han kan ju vara berest, men jag tivlar på att det finns annat syfte än att vilja komma ut.

Det kan nog stämma, men han är ingen dålig målare. Inte exceptionell men absolut inte värdelös. Tänk att vara i hans situation, varför skulle man vilja komma ut egentligen? Vad kan han göra i samhället? Många känner igen honom och han lär nog aldrig kunna försörja sig igen. Det är väl om han flyttar utomlands men ett framtida liv för en sådan som honom tre sig närmast omöjligt tycker jag. Men det kanske också gör honom farlig om han ”inte har något att förlora”.
Citera
2021-11-09, 23:48
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Eftersom vi varit inne på politiker
Per Bolund är en kandidat han verkar helt oberörd av kritik och svarar bara på sina egna frågor.

Satt just och funderade om ingen skulle nämna honom, otroligt obehaglig blick och pratar fortare än en normal människa hinner tänka HELA TIDEN...
Citera
2021-11-10, 04:34
Medlem
sfrges avatar
Svartenbrant kallade väl sig själv för den obotlige psykopaten eller nått sånt.
Han är nog den mest kända psykopaten i Sverige.
Värst måste väl ändå vara Johanna Möller. Riktigt vidrig människa som kan göra exakt vad som helst för att få sin vilja igenom.

Må hon aldrig komma ut ur fängelset.
Citera
2021-11-10, 04:48
Moderator
pewpews avatar
Persbrandt? Han känns ganska oempatisk och narcissistisk. Eller så lider han av något annat skulle jag tro.

Björn Söder? Verkar även han oempatisk och narcissistisk.
Citera
2021-11-10, 04:51
Medlem
paolo roberto? känns väl ganska empatilöst att köpa horor samtidigt som man har familj och fru och utåt visar ett helt annat ansikte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in