Citat:
Ursprungligen postat av
Idumea
Även om jag håller med om att Schlingmann verkar vara en riktig psykopat, framförallt baserat på hans författarskap,
https://www.adlibris.com/se/bok/fami...-9789189057418
så måste väl ändå detta räknas som en person man bara inte tycker om.
Jag håller med om att moderatledningen är känslokalla reptiler som skulle pissa på sin mammas lik om det ledde till en vinstutdelning, men allt det här är ju åsikter om deras politiska gärningar. Det hör hemma i politikforumet. Här bör man ägna sig åt juicy gossip, och där har jag ärligt talat inget på Schlingman.
Fair enough. Har inget personligt emot Schlingmann (annat än det jag nämnde ovan). Jag har jättemycket respekt för honom som spin doctor. Sjukt smart person och jäkligt duktig på det politiska spelet.
Nu är visserligen inte Suhonen en opartisk källa och han har dessutom ett personligt korståg mot Schlingmann & co men i Reinfeldt-böckerna beskriver han hur deras "politiska navigerande" tog sig uttryck. Det ger en minst sagt psykopatvibbar. Sjukt skickligt gjort, dock.
Om det var rätt eller fel att montera ner den svenska modellen lägger jag ingen värdering i. Det kan ha varit till det bättre eller sämre. Det var snarare sättet de gjorde det på som ger mig kalla kårar.