2021-11-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ha,ha,ha, du får nog läsa det jag skrev tidigare:
"Okej, kan du inte se vilken hållhake det är? Helt otroligt ju. Jag ska här försöka ge ert ett litet exempel, grovt men ett påhittat exempel så att alla kan förstå.

Du har Adam, han har en bostad. Du har Eva och hon är bostadslös. Eva har bara två val, antingen bo på gatan, eller bo hos Adam.
Adam i sin tur vet detta, och kan pressa Eva till vad som helst. Adam kan säga: Städa huset, annars flytta. Adam kan säga: Laga mat till mig, annars flytta/stick. Adam kan säga: Tvätta och stryk mina kläder, annars stick. Adam kan säga: Sug av mig, annars stick.
Adam kan säga vad han vill, eller kan han säga till Eva att sticka/dra.
Kan man inte se att detta är en hållhake, ja då är det mer än otroligt. Rent allmänt är det ju så utpressning går till."
Inte någon i hennes familj har någon ansvar över henne, hon är MYNDIG. Är det något du förstår?
Inte är du så dum EmmeLee, så att du litar på vad som står på Google?
Kan ju nämna att på ratsit stod det aldrig så många personer på den lägenheten. Som flest stod det 4 personer. Som jag förstod det så var det lägenhetsinnehavaren, Lydia och de 2 andra personerna som sedan flyttade in. Och nu står det enbart lägenhetsinnehavaren och hennes (gissar jag) sambo.
Vem har sagt att det har med mordet att göra, om E blev bjuden på ett bröllop eller ej?
Men däremot tror jag inte att Emils bror vet allt om Emil och Lydia, långt därifrån.
Men du verka tro att du vet allt om dom som du går på.. Mer än hans egen bror
Fast du inte känner don
Fatrar du hur dumt det låter?
2021-11-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Fanns offentliga uppgifter som ligger i tråden på alla som var skrivna på den lägenheten.
Men L är ju lite trög och korkad av alla droger hon missbrukat så hon fattar nog inte ens hur man kollar sånt.

Och nej - vi normala kvinnor ser till att vi har boende och tak över huvet för oss och våra barn - innan vi ens tänker tanken på att vara på
Jakt efter en ny kille. 2 mån efter skilsmässan från sitt misslyckade äktenskap så mer eller mindre vill hon flytta in hos E.

Jag ser inte nånstans att hon agerat och gjort det som är bäst för hennes barn. Nya killar hela tiden som dem ska behöva bo med. Hon borde focuserat på sina psykiska problem som
Verkar rätt rejäla , och sina barn och boende.
Istället för att hålla på med knark, alkohol och sälja sex.

Priset som årets mamma
Årets förebild
Årets flickvän
Årets dotter
Årets karriärskvinna
Går därmed inte till L med andra ord
Men ni kan säkert nominera henne i eran egen fb grupp sen. Går ju att köpa små pokaler så kan ni skicka till hinseberg .
Tips! Gravera med :
Priset för iskallaste och fegaste handling,
Vidrigaste mordet 2021
Och fulaste ankläpparna
Går till Lydia Barth

Ja och om man ville se och läsa på, så kunde man se att dessa uppgifter inte stämde, men det gick dig förbi ser jag, som mycket annat.
Klart att du inte ser det, inte alls förvånande. För du ser inte information som är framför dig.
Vidrigaste mordet 2021? Ja, det tycker jag inte. Tycker det är vidrigt när en person slår ihjäl en annan med en hammare ex antal gånger också...exempelvis. Men som sagt, du ser ju inte all information som finns.
2021-11-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
E måste ju erbjudit L att bo där, merkostnaden för E var noll. L hade redan lägenhet i Farsta om än till ockerhyra, så hon var inte bostadslös. Hon tackade ja till Es erbjudan och sade upp lägenheten i Farsta fr o m april.

E flyttade hem hela Ls bohag till sig själv även de L önskade till ett förråd. Att Ls vapenskåp hamnade i sovrummet är Es ansvar. L var inlagd på psyk den perioden.

Från att E lovade henne boende och att L sa upp lägenheten så kunde E hota att göra henne bostadslös, bryta sitt löfte. De hotade han med i fyllan för att sedan ta tillbaka när han blev nykter. Time after time. Samma procedur varje fyllekväll.

Nä. Nu sa ju inte L upp lägenheten utan blev uppsagd eftersom hon inte kunde betala / dem blev osams för hon tänkte minsann kräva bostadsbidrag för den och det hade redan gjorts.

Så nu hade du fel igen.

Och om stackars lilla 80 kg heffa klumpen L var så trakasserad och utsatt - varför valde hon att vara där ?
Varför hyrde hon inte en ny lägenhet? Ett rum
Nånstans , hotell lägenhet etc. Finns massor.
Knappast så hon tvingades ut på gatan.
Kunde bara sålt vapnen och skåpet så hade hon haft 60 tusen till hyra .

Ni ser inte alls vad hon sysslade med här?
Har ni oxå lite små tröga hjärnor av knark och sånt ? Eller vad är det som slinter fel hela tiden ?
2021-11-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Men du verka tro att du vet allt om dom som du går på.. Mer än hans egen bror
Fast du inte känner don
Fatrar du hur dumt det låter?

Ja det är du som säger och tror det.
Fattar du inte hur dumt det låter?
2021-11-09, 23:00
Medlem
Citat:
Nä. Nu sa ju inte L upp lägenheten utan blev uppsagd eftersom hon inte kunde betala / dem blev osams för hon tänkte minsann kräva bostadsbidrag för den och det hade redan gjorts.

Så nu hade du fel igen.

Och om stackars lilla 80 kg heffa klumpen L var så trakasserad och utsatt - varför valde hon att vara där ?
Varför hyrde hon inte en ny lägenhet? Ett rum
Nånstans , hotell lägenhet etc. Finns massor.
Knappast så hon tvingades ut på gatan.
Kunde bara sålt vapnen och skåpet så hade hon haft 60 tusen till hyra .

Ni ser inte alls vad hon sysslade med här?
Har ni oxå lite små tröga hjärnor av knark och sånt ? Eller vad är det som slinter fel hela tiden ?

Det var väl ändå så att Lydia sade upp lägenheten. Kan du sluta ljuga EmmeLee?
Och ingen är någon heffa klump om man väger 80kg. Vad har du för syn på människor egentligen, den är ju fruktansvärd!
2021-11-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, precis. Exakt så jag menade. Förstod du inte det?

E var passiv-agressiv vid brottshändelsen, när han blev skjuten. Och han säger väl "Skjut då, fegis!"

Det tycker jag är passiv-aggressivt!

Han säger inte det - finns 2 filmer och inte i nån.
Det är hennes troligtvis påhittade ord i förhör

Och oavsett - är det motiv nog att skjuta?
Nej
Att ens hämta ett vapen och ladda och sikta på en annan människa är så sjukt och vidrigt så ingen okriminell människa nånsin - gör så.

Kommer du köra över nån på parkeringen vid Ica för att ni blir osams om vems platsen var - och den andra säger - kör på mig då
Troligtvis - för så resonerar du hela tiden
2021-11-09, 23:06
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, precis. Exakt så jag menade. Förstod du inte det?

E var passiv-agressiv vid brottshändelsen, när han blev skjuten. Och han säger väl "Skjut då, fegis!"

Det tycker jag är passiv-aggressivt!

alltså va? så du menar du tror på hennes ord om vad som hände när hon sköt (fup sid 210) och inte filmen?
Det framkom ju i filmen att han INTE sa så....
Så med andra ord litar du blint på hennes ord och inte det största beviset dvs filmen
2021-11-09, 23:08
Medlem
Men Emmelee Carina Trombosyt Gold Berrson. Mm
Kan vi enas om att den där jäkla Emil han var ju en elak idiot
Han utnyttjade människor och älskade att ha hållhakar på andra
Han var ett fyllesvin som inte kunde ta hand om nånting
Han hindrade Lydia från att plugga och träffa kompisar
Han tvingade Lydia att flytta in hos honom....
Han betedde ju sig så illa så det var ju inte så konstigt att han tillslut vart skjuten av den stackars Lydia
KAN VI ENAS OM DET?
Svenne sanning vill bara förklara för dig så du förstår att detta är IRONI
2021-11-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Men Emmelee Carina Trombosyt Gold Berrson. Mm
Kan vi enas om att den där jäkla Emil han var ju en elak idiot
Han utnyttjade människor och älskade att ha hållhakar på andra
Han var ett fyllesvin som inte kunde ta hand om nånting
Han hindrade Lydia från att plugga och träffa kompisar
Han tvingade Lydia att flytta in hos honom....
Han betedde ju sig så illa så det var ju inte så konstigt att han tillslut vart skjuten av den stackars Lydia
KAN VI ENAS OM DET?
Svenne sanning vill bara förklara för dig så du förstår att detta är IRONI

Va, vad menar du...är det ironi? Ja man kan ju aldrig veta när det gäller dig ju, allt du kommer med är ju ironi.
2021-11-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Det var väl ändå så att Lydia sade upp lägenheten. Kan du sluta ljuga EmmeLee?
Och ingen är någon heffa klump om man väger 80kg. Vad har du för syn på människor egentligen, den är ju fruktansvärd!

Men du vet ju ingenting . Stackars lilla bortkollrade människa.

Heffa klump - ett ord för en oformlig massa av människa som inte är värd att kallas människa.
Och sen var hon ju fet , om du nu vill gå in på det.

Vad jag har för syn på människor ?
Jo, att man aldrig nånsin har rätt att släcka en annan människas liv.
Möjligtvis diskuteras i nödvärn.

Men här är det vidrigast möjliga handlingen
Skjuta en försvarslös 4 barns far som bara varit snäll emot dig
Gett dig allt och lite till
Och sen när han ligger och förblöder och kämpar för sitt liv, då har heffa klumpen fullt upp med att klä på sig i lugn och ro.
Lydia Barth är den vidrigaste , äckligaste och fulaste människa jag känner till. Så fruktansvärt synd att hon inte lyckats ta livet av sig för flera år sen. Hennes dåliga DNA borde inte fått föröka sig heller.
Förstå vilken ångest för dem stackars barnen, och skräck - att kunna bli som henne.

Så det är faktiskt en tröst att ryktet om priset på hennes huvud - nu sprids både högt och lågt.
2021-11-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ett bra inlägg, tack!

Tack också för det skratt du bjöd mig på med det som jag har fetat! Det där är visserligen på gränsen för god smak, men kan ursäktas med att det gav ett gott skratt.

Jag skall bryta min vana med att inte vara grov i mun, för grovhet är fult. Ändå tänker jag skriva detta:
Eftersom Lydia insåg att hon aldrig nånsin kunde bli nån bullmamma, så valde hon istället att bli en äkta kn.llmamma.

Får citera Ferlin: ..och Gud må förlåta mig somliga rader..
Haha rimmets drottning
2021-11-09, 23:19
Medlem
Citat:
Men du vet ju ingenting . Stackars lilla bortkollrade människa.

Heffa klump - ett ord för en oformlig massa av människa som inte är värd att kallas människa.
Och sen var hon ju fet , om du nu vill gå in på det.

Vad jag har för syn på människor ?
Jo, att man aldrig nånsin har rätt att släcka en annan människas liv.
Möjligtvis diskuteras i nödvärn.

Men här är det vidrigast möjliga handlingen
Skjuta en försvarslös 4 barns far som bara varit snäll emot dig
Gett dig allt och lite till
Och sen när han ligger och förblöder och kämpar för sitt liv, då har heffa klumpen fullt upp med att klä på sig i lugn och ro.
Lydia Barth är den vidrigaste , äckligaste och fulaste människa jag känner till. Så fruktansvärt synd att hon inte lyckats ta livet av sig för flera år sen. Hennes dåliga DNA borde inte fått föröka sig heller.
Förstå vilken ångest för dem stackars barnen, och skräck - att kunna bli som henne.

Så det är faktiskt en tröst att ryktet om priset på hennes huvud - nu sprids både högt och lågt.

Tänk, du vet inte mycket du heller.
Och dina lögner fortsätter som vanligt. Du förstår väl att ingen kan ta dig på allvar när du ena sekunder säger att L var smal som en knarkare, i nästa är hon fet som tusan, att hon knarkar m.m.
Detta trots att det inte finns några spår i kroppen på sånt, oavsett typ av knark. Bilder som visar på att hennes kropp är som en normal kvinna m.m
Sluta ljug nu lilla EmmeLee, för din egen skull.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in