2021-11-08, 22:47
Medlem
Borasare1980s avatar
Finns garanterat psykopater bland politikerna och de är säkerligen jämnt fördelade mellan alla partier. Politik går ju ut på att charma och manipulera väljare, armbåga sig fram till makt, smutskasta, förhandla bakom rygg och låta alla brutna vallöften, skandaler och kritik rinna av som vatten på en gås. Bara att kolla vilka som varit med i flest misslyckanden och ändå blivit sparkade snett uppåt till ännu flottare statusuppdrag.

Många stirrar sig blinda på bilden av att psykopater skulle vara totalt asociala och ständigt bete sig uppenbart falskt och vedervärdigt men faktum är ju att de oftast är överjävligt karismatiska och charmiga mot alla och sällan blir avslöjade. Det är oftast bara nån enstaka måltavla som får se sanna sidan om psykopaten har nåt att vinna på att kliva på personen.
Citera
2021-11-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Denna tråden hade kunnat vara intressant, men sen ser man att de flesta bidragen är politiska meningsmotståndare som definitivt inte klassas som psykopater i ordets rätta bemärkelse. Tråkigt.

Mitt bidrag till tråden är Kristi Brud.

Jag kan inte tala för andra men jag försöker iallafall att vara objektiv. Först nämnde jag Reinfeldt, som definitivt får betraktas som en politisk motståndare. I nästa inlägg nämnde jag Tor Paulsson, som absolut inte är någon politisk motståndare utan en meningsfrände.

Inget av exemplen dög dock ändå åt herr dialektiker men det är en annan fråga.
Citera
2021-11-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Jag kan inte tala för andra men jag försöker iallafall att vara objektiv. Först nämnde jag Reinfeldt, som definitivt får betraktas som en politisk motståndare. I nästa inlägg nämnde jag Tor Paulsson, som absolut inte är någon politisk motståndare utan en meningsfrände.

Inget av exemplen dög dock ändå åt herr dialektiker men det är en annan fråga.
Tor Paulsson håller jag definitivt med om, men Reinfeldt är ingen psykopat. Jag är själv inget stort fan av honom, men han var duktig på att infria vallöften. Att M på den tiden kraftigt ville öka invandringen för att pressa arbetarlöner och öka företagens tillväxt stod tydligt i partiprogrammet, så det bör inte ha kommit som en överraskning för någon.
Citera
2021-11-08, 23:21
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Svensk och berömd var det ja..
Möjligtvis Carola Häggkvist då.

Häggkvist och Annie Lööf har samma crazy ögon och båda är fullblodspsykopater.
Citera
2021-11-09, 00:05
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
För en psykopatidiagnos fordras en lång undersökning gjord av en psykiater. Lekmannaspekulationer om att den ena, andra eller tredje personen är en kändis med stirrig blick eller tillhör/leder ett parti som lekmannen inte gillar åsikterna hos motsvarar inte en sådan undersökning.

En psykopat saknar empati och kan därför hantera andra människor - dock inte länder - hur som helst.

Vem är Sveriges mest kände kirurg? Med största säkerhet är det en person som skulle kunna få en psykopatidiagnos om denne skulle genomgå en undersökning. Kirurger kan utan vidare, hela dagarna, skära och karva i levande människokroppar. Det är ett beteende som inte många normala skulle palla med utan mycket träning.

På smärttemat kan det även finnas psykopater bland tatuerare (om nu tatuering är smärtsamt, jag vet inte) och bland professionella dominor/dominanta. Men det sista är ju bara på låtsas så det kanske går bra att spela psykopat för dessa.

Ett annat område som har många psykopater är bland företagare. Med den pågående startup culture-trenden finns säkert många exempel att tillgå där. Här är nog narcissistisk personlighetsstörning av olika varianter vanligast. Att utnyttja och sedan göra sig av med människor när dessa inte längre är användbara är hur en narcissist beter sig.

För att inte tala om fängelsepopulationen där våldsverkare återfinns i mycket större procentuell omfattning än utanför fängelsen.
Citera
2021-11-09, 00:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
För en psykopatidiagnos fordras en lång undersökning gjord av en psykiater. Lekmannaspekulationer om att den ena, andra eller tredje personen är en kändis med stirrig blick eller tillhör/leder ett parti som lekmannen inte gillar åsikterna hos motsvarar inte en sådan undersökning.

En psykopat saknar empati och kan därför hantera andra människor - dock inte länder - hur som helst.

Vem är Sveriges mest kände kirurg? Med största säkerhet är det en person som skulle kunna få en psykopatidiagnos om denne skulle genomgå en undersökning. Kirurger kan utan vidare, hela dagarna, skära och karva i levande människokroppar. Det är ett beteende som inte många normala skulle palla med utan mycket träning.

På smärttemat kan det även finnas psykopater bland tatuerare (om nu tatuering är smärtsamt, jag vet inte) och bland professionella dominor/dominanta. Men det sista är ju bara på låtsas så det kanske går bra att spela psykopat för dessa.

Ett annat område som har många psykopater är bland företagare. Med den pågående startup culture-trenden finns säkert många exempel att tillgå där. Här är nog narcissistisk personlighetsstörning av olika varianter vanligast. Att utnyttja och sedan göra sig av med människor när dessa inte längre är användbara är hur en narcissist beter sig.

För att inte tala om fängelsepopulationen där våldsverkare återfinns i mycket större procentuell omfattning än utanför fängelsen.

Hmm, känns han psykopatisk?

https://youtu.be/eQF8or9shiQ
Citera
2021-11-09, 02:47
Avslutad
Mina tankar går direkt till Annie Löf, hon verkar otroligt obehaglig och hennes minspel samt hur hon pratar och för sig rent allmänt känns inlärt som att hon spelar en roll med helt frånvarande och död blick utan några som helst äkta känslor.

som sagt, otroligt obehaglig människa
Citera
2021-11-09, 03:06
Medlem
Problemet med psykopater är att de är väldigt impulsiva och saknar tålamod. Det gör att de sällan finns bland riktigt högutbildade, så kirurger är inget typiskt psykopatyrke som påstås ovan. Deras konsekvebstänkande är också begränsat. Inom företagarvärlden är de lite vanligare, men att de är impulsiva o känslokalla gör att de ofta hamnar i kriminalitet eller i den typen av affärer. Det många gör i denna tråd är att blanda ihop narcissister och psykopater.
Citera
2021-11-09, 12:00
Medlem
Annie lööf kopparormen, psykopatin riktigt lyser i hennes ögon, när hon talar om sin fantastiska ide om att man sänker alla arbetares löner så fler får jobb som låglöneslavar till fina människor som hen själv.
Citera
2021-11-09, 12:24
Medlem
Johanna Möller (men noll poäng på den, antar att vi inte pratar om dömda brottslingar)

Annie Lööf (tja varför inte. Hon kan inte argumentera med logik utan använder bara vapnen "skuld" och hån" mot motståndarna)

Örjan Ramberg (tickar alla boxar)
Citera
2021-11-09, 13:59
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Problemet med psykopater är att de är väldigt impulsiva och saknar tålamod. Det gör att de sällan finns bland riktigt högutbildade, så kirurger är inget typiskt psykopatyrke som påstås ovan. Deras konsekvebstänkande är också begränsat. Inom företagarvärlden är de lite vanligare, men att de är impulsiva o känslokalla gör att de ofta hamnar i kriminalitet eller i den typen av affärer. Det många gör i denna tråd är att blanda ihop narcissister och psykopater.

Håller med på denna.

Riktiga kliniska psykopater har lite svårt att hålla sig inom lagens ramar och ertappas ofta ganska snabbt inom näringslivet. Finns några fall där någon kommit in, charmat folk osv. Men där fasaden ofta rämnat och ett parasiterande har ertappats.

Att klara sig inom en topp-position i svenskt näringsliv samtidigt som man begår brott, knarkar, knullar horor eller gör annat impulsivt kul är inte direkt möjligt 2021. Kanske för 20-30 år sedan men det skulle ej funka idag. Ist förväntas du jobba 16 timmar per dag och allt du gör är granskat.

Det finns långt fler kliniska psykopater inom den kriminella världen. Där steget till kickar, pengar och droger går snabbt.

Lite svårt att se att en psykopat ska korstoppningsplugga i 6 år för att sedan sitta med en halvbra lön och där minsta misstag i yrket dokumenteras samt övervakas. Är lite för långsiktigt och tråkigt för en sån individ.
Citera
2021-11-09, 14:22
Medlem
ziggarillens avatar
Annie Lööf utan tvekan. Hon står för allt vad som gäller för en psykopat. Narcisst och bryr sig bara om sitt eget skinn. Typiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in