2021-11-09, 20:26
Medlem
Om det står klart att säljaren är sjuk och om säljaren eller säljarens anhöriga inte vill att en god man ska utses så ska man som mäklare inte medverka till en överlåtelse.
Fast här var det ju EB själv som övertalade mannen att sälja.
2021-11-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Så du håller med Snålebba om att han är glasklar i knoppen då.

Men kanske "lite egen"? Kan vara smart att hålla sig undan från såna också..

Det är inte Ebba som bestämmer hans tillstånd. Varför har läkare gjort bedömningen att han inte är dement om han är det? Gå till attack mot läkaren istället, inte Ebba.
2021-11-09, 20:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tack! Väl jobbat, precis som vanligt

Jag konstaterar att Esbjörn blivit rena rättshaveristen. Undrar hur vänskapen med Monika P ser ut nuförtiden? Nu är Esbjörn också inne på sin tredje vända med juridiska ombud och det är inte utan att man undrar hur mycket hans juridiska ombud kostat honom totalt?

Njema problema!

Enligt min mening blir det lättare att diskutera och förstå om alla får tillgång till de dokument som berör ärendet, troligtvis en skada från mitt hängande i AB&K-delen

Så tolkar jag det också, E*björn går full haverist nu och bara kverulerar, det värsta är väl att han skyller allt på sina advokater men fläskar till Ebba Busch igen, om han nu anser att advokaterna inte har gjort sitt jobb så vore det väl lämpligt med en liten stämning av dem kan man ju tycka.

Men jag undra hur den nya göken från Göteborg fick hand om haveriet, där finns något att gräva i för den hugade.
2021-11-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tack! Väl jobbat, precis som vanligt

Jag konstaterar att Esbjörn blivit rena rättshaveristen. Undrar hur vänskapen med Monika P ser ut nuförtiden? Nu är Esbjörn också inne på sin tredje vända med juridiska ombud och det är inte utan att man undrar hur mycket hans juridiska ombud kostat honom totalt?

Liten undran, hur lyckas han grejja att hitta en ny advokat/jurist om han inte ens fattar att han skrivit på försäljning och sagt ja ja ja flera gånger och dessutom hade någon special deal förra gången.
(special deal: sitta nere vid vattnet och glo ut över vassviken torsdagar jämn vecka eller plocka blommor tisdagar ojämna veckor?)
Är det fortfarande Majken som står och håller i kopplet och vill ha honom att kliva av avtalet så hon kan ärva honom som hon gjort med andra äldre barnlösa män?
Bor han hos Majken eller är han persona non grata där?

I mina ögon förlorar inte Ebba en enda röst utan tvärtom, hon är utsatt för detta pga att JB och Majken & co inte gillar KD och vil ärva Esb.

Hon klev i ett getingbo. Hade det varit en normal gubbe utan bihanget så hade de haft en toppenrelation och fikat på somrarna och han hade fått gå in och titta i huset.
2021-11-09, 20:29
Medlem
Varför ger sig inte Monika P? Om hon manipulerat Esbjörn att skriva testamente där hon ärver honom, så är väl köpeskillingen inte så illa? Vad ska Monika P med ett förfallet hus utan avlopp och vatten, med massa skrot på tomten?
2021-11-09, 20:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Hoppas du trollar.

Alla har olika åsikter om vad som är "rätt" och "fel" moral? Vill du att allt ska bli mycket mer komplicerat? Att allt ska dömas efter folks egna värderingar och åsikter istället för att gå efter saklighet?

Skriver man på ett avtal/kontrakt utan att läsa när man anses vara frisk (på papper) så får man skylla sig själv! Det går inte göra undantag för vissa fattar du väl. Då blir allt pannkaka.
Jag tänker två domstolar. En där vi dömer efter lagen, och en där vi kan knipa åt människor som handlat moraliskt förkastligt. Exempelvis lurat av en gammal människa dess egendom. Det finns massor av såna fall.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Om det står klart att säljaren är sjuk och om säljaren eller säljarens anhöriga inte vill att en god man ska utses så ska man som mäklare inte medverka till en överlåtelse.

Jag utgår från att du var på plats när detta skedde. Sen är det knappast olagligt att "övertala" någon till något. Då skulle alla bilförsäljare få böter varje gång dom sålde en bil.
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60

Esbs egna tidigare ombud har lämnat in inlagor till tinget som visar att han är frisk och rättskapabel att skriva på giltiga avtal!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Varför ger sig inte Monika P? Om hon manipulerat Esbjörn att skriva testamente där hon ärver honom, så är väl köpeskillingen inte så illa? Vad ska Monika P med ett förfallet hus utan avlopp och vatten, med massa skrot på tomten?

Därför att de tror han kommer bränna pengarna, hade huset varit kvar i hans ägo så hade det varit mera lönande.
2021-11-09, 20:32
Medlem
Citat:
Jag tänker två domstolar. En där vi dömer efter lagen, och en där vi kan knipa åt människor som handlat moraliskt förkastligt. Exempelvis lurat av en gammal människa dess egendom. Det finns massor av såna fall.

Du kan inte ha speciellt hög intelligens om du på riktigt tror på den idén som du just skrev.

Hovrätten kommer ogilla överklagan, 99% säkert. Sen kan du tycka vad du vill. Ingen kunde bry sig mindre.
2021-11-09, 20:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det är inte Ebba som bestämmer hans tillstånd. Varför har läkare gjort bedömningen att han inte är dement om han är det? Gå till attack mot läkaren istället, inte Ebba.
Har du källa på att Snålebba hade ett läkarutlåtande på honom innan avtalet skrevs på där i stugan?
2021-11-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Esbs egna tidigare ombud har lämnat in inlagor till tinget som visar att han är frisk och rättskapabel att skriva på giltiga avtal!

Citat:
Har du källa på att Snålebba hade ett läkarutlåtande på honom innan avtalet skrevs på där i stugan?

Citerade Xiu, sen kan du kolla upp om det stämmer eller inte. Jag tror rätten hade ogillat köpet annars från första början.

Feels better to call her Snålebba? I bet it does. Sorgliga människa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in