2021-11-09, 19:06
Medlem
Skrikapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Hennes taktik verkar vara att inte minnas något. Vi kan inte säkert veta att SE är GM och vi kan inte veta om frun isåfall visste. MEN hon säger sig ju i förhöret att hon inte kände till att Stig var med i Rapport. Det lär ha varit det stora samtalsämnet på nästa bridegekväll att hon inte ska ha känt till detta är ju inte möjligt . TP visade henne dessutom detta inslag så givetvis måste hon ha vetat det . Det är en märklig sak att ljuga om då vi vet att SE var med i Rapport.Klippet går att se än och det säger ju inget om SEs eventuella skuld heller så varför ljuga om en sån sak?

Jag håller med om att det är en väldigt märklig sak. Men det är svårt att förstå varför man skulle ljuga om en sådan sak, även om Stig var skyldig och hon kände till det.

Det mest egendomliga i förhören med frun är vad som hände med Stigs dator efter hans död. När dödsboet skulle tas om hand. Frun tillsåg nämligen personligen att hans dator förstördes. Datorn ska ha stått på när han anträffades död.

När frun ska förklara varför hon var så angelägen om att Stigs dator skulle förstöras blir det vaga, som jag uppfattar det, undvikande svar.

En annan egendomlighet är att frun inte nämnde umgänget med vapensamlaren för Pettersson under deras samtal om parets umgänge i Täby. Det var först när Pettersson fått kännedom om umgänget på annat håll och tog upp det med henne som hon började berätta om det.

Trist att förhören nedtecknats i sammanfattande form. Det hade varit bättre att läsa de ordagranna svaren, och eventuella konstpauser.
Citera
2021-11-09, 19:13
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag vet inte vad som hände under mordkvällen och vad som är sant eller inte. Boken ger sin version och serien baseras på det. Du och andra vet att vad som hände och det är jättebra.
Jag ställer samma fråga till dig som jag nyss gjorde till en annan. Hade det varit okej med en scen där LJ suger av en torsk bakom baracken? Det är ju bara fiktion.
Citera
2021-11-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag ställer samma fråga till dig som jag nyss gjorde till en annan. Hade det varit okej med en scen där LJ suger av en torsk bakom baracken? Det är ju bara fiktion.

Japp.
Senast redigerad av Makarov.24 2021-11-09 kl. 20:02.
Citera
2021-11-09, 19:36
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag blandade ihop de två. Det var AK som sa 21 i förhör men hon tar omedelbart tillbaka det. Hon kan inte förklara var hon fick det ifrån.

Står sig naturligtvis tunt mot ALG som kopplar SE:s ingång med att hon själv precis anlänt. ALG är mycket detaljerad.

Jag uppfattar AK som mycket vag på alla tidsangivelser. Det diffar med mer än 30 min.

När detta ska ges "powerpointbehandlingen" så viktas hennes förhör lika hårt som andra betydligt mer detaljerade vittnesmål.

Jag tycker Lars L har en brist i sitt resonerande här....

Kan du hitta 21 i något förhör "som står sig" så tror jag att vi kan oaktat vad vi tror om SEs skuld försöka "byta tid". Annars tror jag på 20.10- senast 20.20.

Angivelsen 21 finns bara i PHs PM, Nils Linders olyckliga avskrift och i TPs ännu mer misslyckade och prisförnedrade bok.
Citera
2021-11-09, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag uppfattar AK som mycket vag på alla tidsangivelser. Det diffar med mer än 30 min.

När detta ska ges "powerpointbehandlingen" så viktas hennes förhör lika hårt som andra betydligt mer detaljerade vittnesmål.

Jag tycker Lars L har en brist i sitt resonerande här....

Kan du hitta 21 i något förhör "som står sig" så tror jag att vi kan oaktat vad vi tror om SEs skuld försöka "byta tid". Annars tror jag på 20.10- senast 20.20.

Angivelsen 21 finns bara i PHs PM, Nils Linders olyckliga avskrift och i TPs ännu mer misslyckade och prisförnedrade bok.

Förlåt att jag stör herrskapet. Vill flika in en sak, i all ödmjukhet. På bok-releasen till första upplagan av TP:s bok, får TP frågan om just ALG:s påstådda "Stig återvände efter middag vd 21", och berättar att hon tidigare rört ihop det, och att att klockslag ska vara 21, inte 20.10. Detta finns på youtube.

TP har alltså träffat ALG och fått detta bekräftat från henne relativt nyligen (iaf i samband med boken).

Vad det är värt, är en annan silverdaler.
Citera
2021-11-09, 19:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Ja det där är tyvärr jäkligt sant. Tänk vad mycket skit TP. Filter och KP har åsamkat och nu tvingas vapensamlarens dotter och SE:s ex-fru se en idiotisk Netflixserie. Var finns empatin och moralkompassen? Om SE är oskyldig (vilket han är) borde alla inblandade skämmas.

Varför tror du att varken TP, Filter, Netflix eller KP ens skulle skämmas? Pengar luktar väl inte?

Att man betalar pengar för att mörda försvarslösa människoapor tyder väl inte på att vi kan förvänta oss någon som helst moralisk kompass eller empati från Babianmördaren på Netflix? ("Prime evil.")

Att TP inte riktigt behärskar eller lever upp till den intellektuella nivå som hans uppblåsta folkskoleego försöker förmedla i sina båda misslyckade och mediokra böcker är väl svårt att missa oaktat om man är bottenlöst korkad eller inte?

Jag tycker verkligen synd om främst SE, men självklart också både "vapensamlaren" men främst också SEs exfru och vapensamlarensdottern.

Jag vill gärna bidra till crew founding för att hjälpa både SEs exfru och "vapensamlarens dotter" att stämma Netfluix/babianmördaren för förtal!
Citera
2021-11-09, 19:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag kan också tycka att det är lite tveksamt att hänga ut SE, åtminstone så här som man gör nu i Netflixserien. Men det som möjligen skiljer Palmemordet från fallet i ditt exempel är väl det här med allmänintresse:
Enligt Pressombudsmannen Ola Sigvardsson ska allmänintresse inte förväxlas med nyfikenhet, och man ska vid en analys av allmänintresset fråga sig "Är detta viktigt ur ett samhällsperspektiv, eller något som är kul att veta?"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Allm%C3%A4nintresse#Allm%C3%A4nintresse_inom_journ alistik
Citera
2021-11-09, 20:02
Bannlyst
Citat:
Varför tror du att varken TP, Filter, Netflix eller KP ens skulle skämmas? Pengar luktar väl inte?

Att man betalar pengar för att mörda försvarslösa människoapor tyder väl inte på att vi kan förvänta oss någon som helst moralisk kompass eller empati från Babianmördaren på Netflix? ("Prime evil.")

Att TP inte riktigt behärskar eller lever upp till den intellektuella nivå som hans uppblåsta folkskoleego försöker förmedla i sina båda misslyckade och mediokra böcker är väl svårt att missa oaktat om man är bottenlöst korkad eller inte?

Jag tycker verkligen synd om främst SE, men självklart också både "vapensamlaren" men främst också SEs exfru och vapensamlarensdottern.

Jag vill gärna bidra till crew founding för att hjälpa både SEs exfru och "vapensamlarens dotter" att stämma Netfluix/babianmördaren för förtal!

Du kanske skulle börja med att kontakta de tre "tjejerna", erbjuda dina tjänster, höra om de ens är intresserade av ett sådant projekt. Det är inte otroligt. Bra grej!
Citera
2021-11-09, 20:06
Medlem
Citat:

Nej man kan inte förvänta sig att de ska skämmas men det såg ut som att KP skämdes på PK iaf i eftertankens kranka blekhet.
Citera
2021-11-09, 20:11
Medlem
Någon som vet vart man kan läsa brevet som Sven Aner skrev till Engström?
Citera
2021-11-09, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Någon som vet vart man kan läsa brevet som Sven Aner skrev till Engström?

Varsågoda:
https://drive.google.com/file/d/1YW-hZ128ethIobIb5G1JDTF7Wg3W3bfH/view?usp=sharing
Citera
2021-11-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Varsågoda:
https://drive.google.com/file/d/1YW-hZ128ethIobIb5G1JDTF7Wg3W3bfH/view?usp=sharing

Tusen tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in