2021-11-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Du får nog ta några djupa andetag nu.
Emil och Lydia blev ett par för att dom båda ville så.

Tyvärr var det det värsta som kunde ske vilket ingen kunde anat. Inte ens dom själva. För du tror väl inte på allvar att hon vann ngt? Hennes liv är förstört.

Ingen försvara ngn men ni får allt lugna ner er innan ni anklagar andra som vill få reda på vad som föranledde till denna tragedi.
Nej, jag tror inte, "drottningen" tror att Emil var ett rätt stor nerköp för Lydia Barth, mörderskan.
2021-11-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Klart att han var ett nedköp för L, det kan ju alla se egentligen.
Kamp, för vadå? Jag och många med mig ställer oss frågande över vad som hände mellan dessa 2 innan den ödestigna kvällen. Vi är FORTFARANDE inte några som försvarar själva handlingen/mordet. Även om vissa här i tråden med lässvårigheter tycks ha svårt att förstå detta.
Finns ingenting som kan försvara ett mord,hon gick över gränsen, släppte sina spärrar.
Emil bad henne att gå och lägga sig eller åka därifrån istället för att stå med ett vapen riktat mot honom, hon hade två val som han bad om, hon hörsammade inget av dem, smällde av det dödande skottet rakt i bröstet.
2021-11-09, 17:02
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Nej, jag tror inte, "drottningen" tror att Emil var ett rätt stor nerköp för Lydia Barth, mörderskan.

Jag svarade dig på det du skrev, Kiby.

Du skrev att hon var ett nedköp för Emil då hon mördade honom.

Så blev det tyvärr. Oerhört olyckligt och ingen mår bra av det. Ingen. Alkohol plus psykisk ohälsa plus två människor som hota varann men ändå ville vara med varandra. Det slutade i tragedi.

Men jag tror absolut inte att ngn vann ngt på detta. Det är hemskt att tro så. Alla är förlorare.
2021-11-09, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jaså, du TROR att E var rätt stort nerköp för L?
Då kan jag säga dig att L var det största nerköpet för E, det kostade honom livet!
Men jag inser att "Svenne och Drottningen" aldrig kommer ge upp sin kamp för Lydia Barth, mörderskan.
Tror inte jag heller och jag undrar faktiskt varför man har så stort behov av att försvara en mördare
2021-11-09, 17:16
Medlem
Citat:
Lydia hade ingen bostad då hon och Emil planerade att flytta till ny bostad. Hade Emil varit i livet hade han nog kunnat bekräfta det. Vad som sades på fyllan får du nog allt ta med en klackspark. Läs gärna MrMystifications inlägg igen,
Lydia var inte i Bålsta för att supa. Hon och Emil hade ett förhållande, vet att det sårar dig djupt men tyvärr så ar det Lydia han valde. Inte dig! Håll dig till sanningen.

Barnen är uppvuxna med Lydia och Kimmo. Barnen känner sig trygga hos Kimmo och ser honom som sin pappa även om ni vill få fram hur dåligt omdöme hon hade när hon valde karl. Barnen vill INTE vara i Bålsta därför att där är så mycket FYLLA och BRÅK, därför var inte Emils egna barn ensamma med honom antar jag. Du hade alltså då TVINGAT barnen att vara där trots att dom ej ville?

Lydia hade börjat studera, behövde ny bostad. Förstår du på allvar inte varför barnen var hos Kimmo så är det ditt problem.

Så du menar att hon inte körde Emils barn eller tog hand om dom också, att de lekte med hennes barn? Det finns boende i Bålsta som sett allt detta.

Förstår och har förstått att det svider hos en del att Emil gav Lydia allt detta och att han visade upp detta på Facebook måste gjort en del otroligt svartsjuka, det ser man ju här. Nu var det Emils val och det får du godta Sen fick han ju så mycket sex förstår du, t o m mitt i natten väckte han henne.

Han lovade henne en massa saker, bla att de skulle flytta därifrån. Tillsammans. Lydia trodde på Emil och det dom bestämde. Men något hände, dan innan? Vad hände dan innan när de ljög för exet att det var slut mellan dom.

Det du Emmelee, får du nog fundera på.

Det verkar vara dig som L ljugit för.

Dem skulle inte flytta tillsammans - hur skulle L kunna pendla Strängnäs - Uppsala tror du ?
Det var dit E funderade på att flytta.
Dem var heller inte ett par på slutet.
Och mycket av detta var nog grunden till varför L valde att skjuta E. För hennes dagar som golddigger i E hem var över föralltid .

Och nej- det visades inte upp nånting på fb, alla bilder och info om L var borttaget sen veckor tillbaka - utom profilbilden. Även info om att E var i ett förhållande var borttaget. Det var slut. Finns t.o.m. en film lille plutt- där E ber L lämna hans hus. Där han tydligt säger att det är sista gången hon sover under hans tak.
Om det var saker han brukade slänga ur sig på fyllan. - så hade hon inte blivit så arg så hon skjuter ihjäl stackars E.
Utan nu gick det upp för halv tröga L att han menade allvar. Han gick inte att manipulera mer.

Och vad du och Lassefjanten hela tiden tjafsar om att vi som håller oss till sanningen och berättar hur det var - skulle vara svartsjuka och minsann E valt L framför mig/ oss.
Har ni båda läs och skrivsvårigheter?
Jag har aldrig varit kär i E eller ens sett på honom på det sättet.
Han var min vän.

Och det gör ont i mitt hjärta för hans barns skull- att han inte mådde tillräckligt bra när han träffade L- för att se vad hon gick för direkt.
Det såg nämligen dem flesta runt E.

Om L inte varit en sån ond och hemsk människa hade dem haft sin pappa i livet idag.
Om L inte avrättat E hade Es äldsta son inte behövt se sin skottskadade pappa som sitt sista minne av honom.
2021-11-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Jag svarade dig på det du skrev, Kiby.

Du skrev att hon var ett nedköp för Emil då hon mördade honom.

Så blev det tyvärr. Oerhört olyckligt och ingen mår bra av det. Ingen. Alkohol plus psykisk ohälsa plus två människor som hota varann men ändå ville vara med varandra. Det slutade i tragedi.

Men jag tror absolut inte att ngn vann ngt på detta. Det är hemskt att tro så. Alla är förlorare.
Klok sammanfattning...
2021-11-09, 17:22
Medlem
Citat:
Klart att han var ett nedköp för L, det kan ju alla se egentligen.
Kamp, för vadå? Jag och många med mig ställer oss frågande över vad som hände mellan dessa 2 innan den ödestigna kvällen. Vi är FORTFARANDE inte några som försvarar själva handlingen/mordet. Även om vissa här i tråden med lässvårigheter tycks ha svårt att förstå detta.

Haha nerköp??

En avdankad knarkare som aldrig haft ett vettigt jobb, med farsor till sina barn som bara dragit. Hon åker in och ut på psyket lika ofta som vi andra byter skor. Hon har op sönder sig och fyllt fillers i fejset så folk vänder sig om efter henne på gatan och undrar vad fan dem precis såg. Stripigt blonderat hår och allmänt sliten som människa.
Hon äger ingenting av värde.

Så vart nånstans var E ett nerköp ?

Bra karriär, tjänar bra, fina barn med vettiga mammor som finns där, han var en jätte fin kille med stort hjärta. Men tyvärr problem m alkoholen
Äger flera fastigheter och fordon.

Du är så insnöad i din beundran av en mörderska så man blir fan orolig att du går lös på gatan
2021-11-09, 18:35
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Haha nerköp??

En avdankad knarkare som aldrig haft ett vettigt jobb, med farsor till sina barn som bara dragit. Hon åker in och ut på psyket lika ofta som vi andra byter skor. Hon har op sönder sig och fyllt fillers i fejset så folk vänder sig om efter henne på gatan och undrar vad fan dem precis såg. Stripigt blonderat hår och allmänt sliten som människa.

Bra karriär, tjänar bra, fina barn med vettiga mammor som finns där, han var en jätte fin kille med stort hjärta. Men tyvärr problem m alkoholen

Du är så insnöad i din beundran av en mörderska så man blir fan orolig att du går lös på gatan

Hur menar du att hon ”opererat sönder sig”..?
Vad har hon gjort för operationer utöver tuttarna?

Att använda botox mot rynkor är ju rätt vanligt idag, är det botox du menar att hon använder?

Har tidigare frågat dig ang hennes operationer, är fler än jag som undrat över detta, och du verkar ju ha stenkoll så upplys oss gärna.
2021-11-09, 18:52
Medlem
Citat:
Haha nerköp??

Ditt oförblommerade hat mot en kvinna du aldrig ens mött känns inte riktigt friskt. Varför tror du E föll för L? K beskriver dom som väldigt förälskade och rara mot varandra de gånger han mött dom hemma i sin bostad.

På de bilder jag sett har hon sett väldigt snygg ut och jag antar att det var därför E gärna visade upp henne på sin ansiktsbok. Enligt K var det ofta vår och höst L fick problem och då lade in sig på psyk. Personligen byter jag skor oftare än så.

Isabella Löwengrip har samma diagnos som L och har efter sin krasch, som var ekonomisk, och lång behandling på sjukhus (bl.a. ECT) skrivit en bok om sitt liv som bipolär. Där tar hon t.ex. upp svängningarna mellan djup depression med självmordstankar (konsumtion av sprit och tabletter) och manin då hon var grandios/oövervinnelig samt hennes ätstörningar (svält kontra hetsätning). Även hennes otrygghet/brist på tillit och snabba byten av män i sitt liv tas upp.

Jag gör ingen jämförelse men noterar att sjukdomens särdrag finns hos båda men de är helt olika individer med helt individuell bakgrund/förutsättningar samt med helt skild livshistoria.
Senast redigerad av Remark 2021-11-09 kl. 19:13.
2021-11-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Isabella Löwengrip har samma diagnos som L och har efter sin krasch, som var ekonomisk, och lång behandling på sjukhus (bl.a. ECT) skrivit en bok om sitt liv som bipolär. Där tar hon t.ex. upp svängningarna mellan djup depression med självmordstankar (konsumtion av sprit och tabletter) och manin då hon var grandios/oövervinnelig samt hennes ätstörningar (svält kontra hetsätning). Även hennes otrygghet/brist på tillit och snabba byten av män i sitt liv tas upp.

Jag gör ingen jämförelse alls men noterar att sjukdomens särdrag finns hos båda men de är helt olika individer med helt individuell bakgrund/ förutsättningar samt med helt skild livshistoria.
De har inte samma diagnos. Läs Lydias diagnoser igen. EIPS är något helt annat än att vara bipolär. Men visst, båda har ADHD.

Sen håller jag med dig om att skönhetsoperationer inte omedelbart diskvalificerar dig som människa.
2021-11-09, 19:15
Medlem
Citat:
Haha nerköp??

Ta reda på lite fakta först.
Jo E var ett nedköp i jämförelse med L tidigare män. Ta K exempelvis, företagsledare med ca 100 anställda. Och du tycker E tjänade bra. Tillåt mig skratta..
2021-11-09, 19:20
Medlem
Citat:
Det verkar vara dig som L ljugit för.

Dem skulle inte flytta tillsammans - hur skulle L kunna pendla Strängnäs - Uppsala tror du ?
Det var dit E funderade på att flytta.
Dem var heller inte ett par på slutet.
Och mycket av detta var nog grunden till varför L valde att skjuta E. För hennes dagar som golddigger i E hem var över föralltid .

Och nej- det visades inte upp nånting på fb, alla bilder och info om L var borttaget sen veckor tillbaka - utom profilbilden. Även info om att E var i ett förhållande var borttaget. Det var slut. Finns t.o.m. en film lille plutt- där E ber L lämna hans hus. Där han tydligt säger att det är sista gången hon sover under hans tak.
Om det var saker han brukade slänga ur sig på fyllan. - så hade hon inte blivit så arg så hon skjuter ihjäl stackars E.
Utan nu gick det upp för halv tröga L att han menade allvar. Han gick inte att manipulera mer.

Och vad du och Lassefjanten hela tiden tjafsar om att vi som håller oss till sanningen och berättar hur det var - skulle vara svartsjuka och minsann E valt L framför mig/ oss.
Har ni båda läs och skrivsvårigheter?
Jag har aldrig varit kär i E eller ens sett på honom på det sättet.
Han var min vän.

Och det gör ont i mitt hjärta för hans barns skull- att han inte mådde tillräckligt bra när han träffade L- för att se vad hon gick för direkt.
Det såg nämligen dem flesta runt E.

Om L inte varit en sån ond och hemsk människa hade dem haft sin pappa i livet idag.
Om L inte avrättat E hade Es äldsta son inte behövt se sin skottskadade pappa som sitt sista minne av honom.

Och nu kom det ytteliggare lögn ur din mun...
Och du, från Strängnäs till Uppsala tar det 1 timme att köra, vilket inte är någon pendlingtid att tala om.
Och du får nog också läsa på. Jag har också sagt att jag känner varken L eller E. Men eftersom man bor i Bålsta så känner man till folk som kände till dom, och såg dom.
Tror mer på dom än på dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in