2021-11-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja men det är ju det som är felet från början. esbjörn är inte riktigt i sina sinnes fulla bruk. Ebba Busch kallade det att "han var lite egen". Hon skulle aldrig ha börjat lura av honom kåken. Hon är en veritabel åldringsmarodör och näst intill bedragare. Å KD som säger sig vilja värna om de svaga äldre.,...jo jöss ALLA ser Ebba hur du handlat....i god tro va..?!?

Så Esb advokater ska ha lurat esb?
2021-11-09, 16:26
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Är du någon sorts religiös galning som är med i KD men tycker att Ebba inte är kristen (galen) nog för att leda ditt parti?
Är det korrekt uppfattat?

Du vill ha Adaktusson gissar jag, han ger mig intryck att vara en riktigt vidrig person som borde falla dig i smaken?

Nix, varken galen eller KDare, dock är jag en som vill se ett regeringsskifte nästa höst.
Tyvärr så kommer Ebba Busch att sätta käppar i hjulet för det, in med Skyttedal, betydligt intelligentare än Ebba Busch, blir en win win effekt isf.
2021-11-09, 16:26
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
När han betalar tillbaka handpenningen, kanske?

Det torde då vara i Maj 2021 när den till sist deponerades hos länstyrelsen?
Ca 10 månader efter att hon blev juridisk ägare.
Ca 6 mån efter att Esbjörn blivit stämd.
Ca 3 mån efter MUF där han sa att han av fri vilja sålt.
Menar du då?
2021-11-09, 16:27
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Så Esb advokater ska ha lurat esb?
Esbjörn är ju inte frisk. Det ser väl även du? Det har iaf jag sett ända sen jag läste om hans tester som ju var helt kokko.
2021-11-09, 16:30
Medlem
tigerrakets avatar
Så nu ska man utreda om Esbjörn varit vid sina sinnes fulla bruk när han skrev på. Lär ju inte bli något av detta. Vi kan ju inte ha en massa avtal där man kan ångra sig och skylla på sviktande psykisk förmåga.

Sedan är det väl som så, om vi ska vara helt ärliga. Han har blivit lurad hem till Monica P där hans advokat har sagt till honom påhejade av Monica P att skriva på.

Sen när är detta Ebbas problem då? Då får han väl ta det med sin "vän" Monica P och Advokaten.

Sedan spännande det här med advokaten. Esbjörn har hela tiden vidhållit att han älskar fastigheten och är där ofta. Nu helt plötsligt kan han gå med på att sälja, if the price is right. Skriker ju inte alls något om att arvtagarna är pengakåta och vill ha mer.
2021-11-09, 16:30
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Esbjörn är ju inte frisk. Det ser väl även du? Det har iaf jag sett ända sen jag läste om hans tester som ju var helt kokko.
Är han inte? Då kanske Binninge borde tagit lite ansvar över situationen från början istället för att roffa åt sig hans pengar genom att driva en process dömd att misslyckas från början.
2021-11-09, 16:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Den enda som verkar trött på det inom KD är ju den där jävla rygghuggaren Adaktusson.
Men han är ju butthurt för att han fick kliva åt sidan.

Så du menar att alla andra KDare stöttar Ebba i denna soppa? Tror nog att de flesta tänker: ”släpp detta så vi kan gå vidare”!
2021-11-09, 16:32
Medlem
TruckUrbans avatar
Kommer sluta med att Ebba säljer huset. Hon kommer aldrig komma till ro där efter den här cirkusen.
2021-11-09, 16:34
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:

Esbjörn är inte helt hundra och var inte helt hundra när Ebba med familjen Dietz lurade av honom denna strandnära fastighet.
Detta fattar vilken människa som helst förutom alla fans Ebba har här inne vilka hela tiden försöker minimera skadorna hon skapat.
2021-11-09, 16:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Är han inte? Då kanske Binninge borde tagit lite ansvar över situationen från början istället för att roffa åt sig hans pengar genom att driva en process dömd att misslyckas från början.
Det var väl just den linjen han företrädde och hånades så för här inne.

Det var när advokaterna kom in som det lossnade för Ebba och jo den linjen fördes ju också fram mot JB att han inte tog tillvara Esbjörns intressen så.....vi jag väl köra den linjen även nu då det gäller advokatparet.
2021-11-09, 16:35
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Herregud. Jag förstår att sannolikheten finns säkert att Ebba har utnyttjat att gubben är gammal och seg i huvudet. Men att vissa kan tro att en partiledare för ett riksdagsparti, som vet att detta kommer granskas av media en och annan gång, skulle på något sätt utnyttja en 80 årig gubbe, flyger över huvudet på mig. Det är för mig helt osannolikt att Ebba på något sätt agerat omoraliskt eller på något sätt pressat denne man till att skriva på förlikningen.

Vad jag försöker säga är att det är för mig helt uppenbart att risken för en topp-politiker är alldeles för stor vs nyttan.

Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Tittade på fastighetskartan - om köpeskillingen landade på 4,4 mille så är det troligen ett fördelaktigt köp oavsett husets skick. Sjötomt på 4000 kvm en mil från Uppsala borde väl börja där någonstans - eller ligger det så mycket högre på landets baksida att man kan prata om "blåsning"?
Är kåken i gott skick och kräver enbart invändig renovering så kan det nog kallas blåsning, men Esbjörn verkar ju inte ha bott där på många år och då blir det snabbt fuktskador om inte värmen är igång.
Är kåken i dåligt skick så är plusvärdet i princip noll - el och va är värt en del, men finns kommunalt VA därute och är fastigheten ansluten?
Man kan fråga sig hur fastigheten kom ut på marknaden?? Tips från grannar att ingen bodde där, annons?
Om det var tips så kan många tycka att det är lite påfluget att ringa upp o fråga om man kan få köpa, men det händer nog titt som tätt - så det är inte heller något fel
Så att förtydliga skeendet och vad som inbegrep "blåsning" skulle vara intressant att veta

Finns ingen blåsning, detta har avhandlats på ett par tusen sidor i tråden. De värderingar som finns visar att priset är rimligt.
2021-11-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
I början av tråden finns länkar till bla besiktningsprotokoll, fastighetsvärderingar från båda parter och utvärdering av Esbjörns hälsa. Kolla dessa och ta en fundering på vad de betyder…..
Jo, skummade lite mer bland de första inläggen, och får väl säga att Ebba borde sansat sig lite och funderat igenom både köpeskilling men framförallt att det fanns några som kunnat intyga att köpet gick till på rätt sätt. Dumt, minst sagt och kanske snålt mtp hennes förmodat goda inkomst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in