2021-11-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Covid 19 är ett nytt virus så vi har inte alls levt med detta i flera år. Anledningen till att världen fruktar detta virus är vad det ställer till med på både kort och lång sikt. Förstörda lungor, kognitiva nedsättningar m.m. Man tror för övrigt att risken för stroke ökar på sikt, då blodplättarna muterar i folk som blivit smittade.
Vi har ju faktiskt levt med detta virus sedan minst 2019 och liknande virus har vi levt med i tusentals år! Så ta av dig skräckhatten och kom tillbaks till verkligheten!
Sen verkar du ha svårt att förstå att vi människor även dranbbas av bakterier svampar och andra parasiter förutom virus!
Kolla upp dom så får du ännu mer att bry ditt huvud med!
Citera
2021-11-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Fascisterna talar ut:
Källa: SVT

Man vill alltså införa covidpass - i Sverige - för att det ökar i andra länder.

Förmodligen kommer restriktioner ändå komma trots vaccinpass eftersom vaccinerade också smittar och en del vaccinerade också kan drabbas allvarligt.
Citera
2021-11-09, 15:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Precis. Däremot kan man knappast dra slutsatsen att om de här patienterna använt tandtråd hade de klarat sig bättre på IVA. Ungefär som om de bara druckit ett glas mjölk med d-vitamin hade de aldrig hamnat på IVA. Absoluta samband. Finns det reella samband eller bara fiktiva?

Det är ingen som påstår att man inte hamnar på IVA om man dricker ett glas mjölk, eller använder tandtråd. Det enda jag konstaterar är att av dem som ligger på IVA har 70% D-vitaminbrist, det botar man inte med ett glas mjölk. Det innebär även att 30% av dem som ligger där inte har D-vitaminbrist. Du får ta det för vad det är. Lider du av D-vitaminbrist? Du verkar nästan besatt av att undergräva att det inte har någon bäring på sjukdomsförloppet. Det tar tid att bygga upp adekvata nivåer av D-vitamin.
Citera
2021-11-09, 15:46
Medlem
Citat:
Fascisterna talar ut:

Det ökar rätt mycket även i Sverige, om du hade missat det. Vi har ca 1/4 i antal fall av vad vi hade förra året vid den här tiden, men då ökade det väldigt snabbt från den här nivån vi har nu. När det finns tillräckligt många som smittar går det fort.
Citera
2021-11-09, 15:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vi har ju faktiskt levt med detta virus sedan minst 2019 och liknande virus har vi levt med i tusentals år! Så ta av dig skräckhatten och kom tillbaks till verkligheten!
Sen verkar du ha svårt att förstå att vi människor även dranbbas av bakterier svampar och andra parasiter förutom virus!
Kolla upp dom så får du ännu mer att bry ditt huvud med!

Sedan december 2019. Därav namnet covid19. Ja, vi har AIDS också.
Citera
2021-11-09, 15:51
Medlem
Det här är lite oroande:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.05.21260014v2
Epigenome-wide DNA methylation patterns from COVID-19 convalescents were compared to uninfected controls from before and after the pandemic.

Results: Differential DNA methylation patterns distinguished COVID-19 convalescents from uninfected controls, with similar results in an experimental SARS-CoV-2 infection model. Over-representation analyses revealed involvement in Wnt, muscarinic acetylcholine receptor signalling and gonadotropin-releasing hormone receptor pathways.

Conclusions: Altered DNA methylation patterns of COVID-19 convalescents suggest recovery from mild-to-moderate SARS-CoV-2 infection leaves longstanding epigenetic traces. As in vitro SARS-CoV-2 infection corroborated in vivo exposure results, this indicates DNA methylation is involved in immune cell responses to challenge with this virus.
Citera
2021-11-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
3 hade varit huvudlöst om coronaviruset vore så farligt som det först påstods! Men det var det ju uppenbarligen inte.
Istället för att lägga ned tusentals miljarder på att bekämpa detra relativt ofarliga virus så skulle motsvarande summor lagts ned på att bekämpa fetma och diabetesepidemierna som tar betydligt fler liv årligen än viruset..

Alternativ 3 var huvudlöst med tanke på situationen Wuhan och sedan i Italien och Iran.
3 skulle ovillkorligen leda till stora förluster.
Men i ett schackparti kan det vara en fördel att offra många spelpjäser i början. Det säger jag helt cyniskt och utan ironi.
Citera
2021-11-09, 15:52
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Fascisterna talar ut:

Nja man fattar nog att det kommer öka här också men det ser vi inte på grund av att vi slutat testa i den omfattning vi gjort.

Om det hjälper med covid pass är klart tveksamt.
Citera
2021-11-09, 15:54
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Det här är lite oroande:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.05.21260014v2
Epigenome-wide DNA methylation patterns from COVID-19 convalescents were compared to uninfected controls from before and after the pandemic.

Results: Differential DNA methylation patterns distinguished COVID-19 convalescents from uninfected controls, with similar results in an experimental SARS-CoV-2 infection model. Over-representation analyses revealed involvement in Wnt, muscarinic acetylcholine receptor signalling and gonadotropin-releasing hormone receptor pathways.

Conclusions: Altered DNA methylation patterns of COVID-19 convalescents suggest recovery from mild-to-moderate SARS-CoV-2 infection leaves longstanding epigenetic traces. As in vitro SARS-CoV-2 infection corroborated in vivo exposure results, this indicates DNA methylation is involved in immune cell responses to challenge with this virus.

Kan du översätta det där till vardagligt språk?
Citera
2021-11-09, 15:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ingen som påstår att man inte hamnar på IVA om man dricker ett glas mjölk, eller använder tandtråd. Det enda jag konstaterar är att av dem som ligger på IVA har 70% D-vitaminbrist, det botar man inte med ett glas mjölk. Det innebär även att 30% av dem som ligger där inte har D-vitaminbrist. Du får ta det för vad det är. Lider du av D-vitaminbrist? Du verkar nästan besatt av att undergräva att det inte har någon bäring på sjukdomsförloppet. Det tar tid att bygga upp adekvata nivåer av D-vitamin.

Problemet är bara att man inte har kunnat belägga att det finns något samband mellan svår covid19 och d-vitaminbrist.

Gamla människor har alla möjliga defekter, varav d-vitamin bara är en. De har även sämre tandhälsa, sämre hjärta, sämre njurar, sämre leverfunktion, mindre muskelmassa, lägre lungkapacitet etc etc etc. Jag TROR att det sambandet kan påverka utgången betydligt mer än just d-vitamin. Är ingen tvekan om att risken ökar med åldern. Ska man undersöka om specifikt d-vitamin har något med saken att göra måste man rensa för alla andra faktorer, men någon sådan undersökning har jag inte sett. Därför förhåller jag mig väldigt skeptisk till att lyfta fram just d-vitamin som någon slags mirakelmedicin vad gäller att förhindra svår infektion. Jag tror helt enkelt inte på det.

Tror inte jag lider någon större brist. Jag tror mig få i det jag behöver genom kosten, samt att alltid vistas en stund ute varje dag. Vill du ta tillskott får du förstås göra det, men att överdosera är aldrig bra. Det kan ställa till med skada.
Citera
2021-11-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Alternativ 3 var huvudlöst med tanke på situationen Wuhan och sedan i Italien och Iran.
3 skulle ovillkorligen leda till stora förluster
.
Skulle det? Snarare så leder det till en bättre situation om folk kontinuerligt utsätts för bakterier och virus så fungerar våra immunsystem generellt bättre och dessutom blir mpnga immuna snabbare vilket skyddar andra.
Situatioerna i Italien Iran och Wuhan hade nog egentligen ganska lite med viruset att göra mer med väldigt skröpliga äldre dålig sjukvård och dålig hygien speciellt i Wuhan och inte att förglömma paniken som spreds. Bara den har nog minst kostat någon miljon människors liv!
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-09 kl. 16:03.
Citera
2021-11-09, 16:04
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vilken mat i UK är d-vitaminberikad? Inte mjölken i alla fall. Tror inte det är sant att man inte tillgodogör sig något solljus vintertid, man kan ju behöva solkräm.

John Campbell förklarade i en av sina videos att hudens produktion av D-vitamin är beroende av hur högt solen står. Såvida solen befinner sig lågt på himlen, så behöver solstrålarna färdas mycket längre sträcka genom atmosfären. Under färden genom atmosfären avtar mycket av det ultravioletta ljus som huden behöver för att producera D-vitamin. Under vintern når solen aldrig högt på himlen, och därför får vi inte tillräckligt mycket ultraviolett ljus för att producera D-vitamin.

Enligt John Campbell så är hudens produktion av D-vitamin i princip 0, även en solig vinterdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in