Citat:
Ursprungligen postat av
Captainspiced
Nejtack, det ger mig absolut inget att ge ngn en hint som tydligt visat att den ändå inte tror på det som sagts. Vad skulle nästa steg då bli ? Ifrågasätta allt man ger dig?
Och var får du dina idéer ifrån? Att boken skulle vara på gång?
Var står det nånstans att Lydia sitter och skriver en bok i häktet?
Men snälle(?) Captain Morgan, nu blev det väl lite för mycket av Spice igår, va?
*puff, puff*
För det är faktiskt så att en bok mycket väl kan vara "på gång" på olika sätt och på olika nivåer. Jag tror nån skrev att den hade sett nån del i ett manus och då kan ju hela boken vara färdigskriven i väntan på publicering. Då kan det gälla att bara försöka hitta en bra förläggare och faktum är att Lydia, där hon sitter väl placerad i häktet i sina mysiga kriminalvårdskläder, mycket väl kan be sin advokat försöka fixa fram bra förläggare med ett bra avtal gällande ersättningen.
Nej, det står ingenstans att Lydia skulle sitta i häktet och för hand skriva på en bok. Med förlov sagt så tror jag att det är ljusår mellan Lydia och Göran Lambertz när det gäller förmåga att strukturera sin tid i häktet. GL påbörjade sin bok om falskanklagerskan EA medan han satt i häktet. Lydia sitter nog bara och hatar allt och alla. Tror f ö inte hon har ansökt om att hennes barn skulle beviljas tillstånd att besöka henne.
Men om det är som du antyder(?), att boken redan är färdigskriven, med eller utan hjälp av spökskrivare, har du då nån aning om när vi kan få se den ligga på bokhandelsdiskarna?
Vanligt är att man släpper sina alster i december så att Tomten vet vad han kan ta med sig till alla som varit snälla.
Till mig kommer, som du säkert förstår, aldrig nånsin någon Tomte..