Citat:
Ursprungligen postat av
Fullblitz
Frågan är hur juridiskt rätt det är att en advokat ställer ett ultimatum till sin klient i en så pressad situation, godkänn kontraktet eller så lämnar vi dig själv ensam!?
Det du skriver motsätter ju Ebba Buschs sektens påstående att alla kring Esbjörn bara är där för att mjölka han på pengar. Skulle han få ett vettigt råd nu då menar du?
Hyr jag in en advokat som ska hjälpa mig i en dylik tvist, förväntar jag mig att jag får de bästa juridiska råden och att advokaten har någon slags yrkesheder och följer både lag och de riktlinjer advokaten måste följa för att få kalla sig advokat. Detsamma borde gälla Esbjörn också och rent krasst är det väl ändå det bästa rådet att acceptera läget och skriva på, om man inte kan vinna?
Att fortsätta processa, om utgången är given, är bara en onödig kostnad för Esbjörn. En hederlig advokat upplyser naturligtvis om det och vill förmodligen inte heller vara med och processa i det läget. Men Esbjörn verkar inte vilja ta in faktumet att slaget är förlora och säkert har kommunikationen gått käpprätt åt h-vete i det läget.
Vad någon sekt påstår är inte min business. Jag är mig själv och enbart mig själv. Men jag har tyckt (och tror att jag skrivit så också) att bytet från Binninge till riktiga advokater, har varit något bra för Esbjörn. Det blev mer juridik än media när de tog över om inte annat.
Att folk runt Esbjörn verkar vilja mjölka honom på pengar eller utnyttja honom för egna syften, det tror jag på. I vilken utsträckning, varför och vilka, det lämnar jag därhän för det har diskuterats till leda.