Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Från artikeln:
"Jag fick avtalet uppläst för mig och både advokaten och en till sa att jag var tvungen att skriva på och godkänna. Dettta eftersom de ansåg att det var enda utvägen och annars skulle advokaten avsäga sig uppdraget."
Det verkar som om advokaterna insåg att själva ursprungskontraktet inte kan bestridas utifrån hur det kom till, prislappen eller Esbjörns förmåga att sälja.
Frågan är hur juridiskt rätt det är att en advokat ställer ett ultimatum till sin klient i en så pressad situation, godkänn kontraktet eller så lämnar vi dig själv ensam!?
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Att advokaterna säger till Esbjörn att enda utvägen är att skriva på, är väl bara sunt, rätt och riktigt? Att gång på gång springa ända in i kaklet och förvänta sig en annan utväg, är inte sunt någonstans, så varför i hela friden fortsätta?
Det du skriver motsätter ju Ebba Buschs sektens påstående att alla kring Esbjörn bara är där för att mjölka han på pengar. Skulle han få ett vettigt råd nu då menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Även om det hade varit så att Esbjörn hade råkat ut för en fastighetskapning och bevisläget är så tunt som det faktiskt är, varför fortsätta strida likt Don Quijote när man inte kan vinna? Är det inte bättre att begränsa förlusterna i det läget? Att fortsätta strida, kostar bara pengar och kommer inte förändra någonting om de inte hittar bevis med substans i.
Helt klart är i varje fall att det ser ut som att vi får ytterligare en akt av det just nu bästa skådespelet Uppsala kan erbjuda!
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Kan Esbjörn ens överklaga förlikningen? Den har vunnit laga kraft vad jag förstått. Han kanske kan driva ett ärende mot advokaterna i fråga, men fastighetstvisten är väl förlorad rent juridiskt? Dock har han skrivit på ett papper som ger advokaterna rätt att köra det juridiska åt honom, så hur mycket har han att komma med där?
Han kan överklaga enligt Aftonbladets artikel. Dock verkar rättsläget vara lite oklart men som vanligt tjuter Ebba Buschs advokat högt och mycket kring det.