2021-11-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
så du menar att rodret på flygplan konstant pekar åt höger vid flygningar medsols? har du något bevis på att det sker och att det inte i själva verket flyger raka linjer? flygbranschen är väldigt reglerad och loggar det mesta. i svarta lådan ska man alltså kunna se denna statistik från rodrerna

Antingen spelar dum eller så är du det på riktigt.

En storcirkel är raka spåret på en sfär. På en platt jord är det däremot en cirkel. Så det är snarast du som ska visa att de flyger i cirklar.

Hur ser rutten Buenos Aries till Darwin ut enligt dig?
Enligt mig ser den ut så här: http://www.gcmap.com/mapui?P=EZE-DRW
Citera
2021-11-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
Intressant påstående som måste följas upp med en förklaring hur tex bilder som blue marble från är 1972 fejkades.

* 1972 fanns ingen tecknologi för att förfalska bilder med den detaljrikedomen
* Negativen finns för allmän beskådan på museum
* Vädersystemen på bilden finns dokumenterade

Sluta tramsa och höj nivån på plattjordslögnen

Fejkade bilder från en kalle anka organisation som Nasa som har fejkat allt från månlandning till satelliter har bar kommit upp med fake bilder på jorden.

Det finns in en enda karta som visar den riktiga jorden, alla är fake

Den riktiga bilden vår jord som är mycket större än vad all tror är klockan i Prag

Citat:
The Prague Astronomical Clock is the oldest working clock in the world it can be found Europe - in Prague, Czech Republic. The clock can display the time, date, position of celestial bodies, astronomical cycles and even Christian holidays oddly lol... This is just one more proof for a Stationary Earth....And that all Celestial Bodies orbits around the earth.

https://www.youtube.com/watch?v=vgV3yzS5R8o

https://www.youtube.com/watch?v=1jI745PGigA
Citera
2021-11-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Kan du komma med minst ett bevis på dessa lögner?

Men gärna upp till tre bevis så blir jag riktigt glad.

Alltså bevis på lögner om att jorden inte är ett klot.
Påståendet om att nedan länkad video visar att jorden är rund är en lögn.
Inget i videon visar något som är runt. Bara en simpel lögn av dig.

https://www.youtube.com/watch?v=MoK2BKj7QYk
Citera
2021-11-08, 23:23
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg

Nu är det ju ingen lögn jag säger utan enbart fakta baserad på vedertagen vetenskap samt alla andra sammanlagda bevis på ett klot. Men visst, vi kör ditt ”race”.

Vad visar den filmen då? Berätta med egna ord vad du faktiskt ser. Begrepp som att perspektiv kan dölja ljus eller böja ljus vet du ju lika bra som jag inte stämmer så snälla, hoppa över sådana barnsliga, påhittade argument som du inte ens själv tror på eller har bevis för (som är alltså befängt att ta upp enligt dig).

Så, vad är det vi ser i filmen som kan förklaras på något annat sätt än att jorden är ett klot. Sjävklart ska du komma med bevis som styrker det du påstår. För som du själv säger, utan bevis är det befängt att ta upp det

Vad är det som döljer flera 100 meter av tornet? Vart tar ljuset vägen? Och åter, enbart argument som är bevisade.
Citera
2021-11-08, 23:29
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
dom som åkt flygningen utan stopp har möjligtvis blivit vilseledda gällande avståndet. tex kanske det bara går att flyga hela sträckan i medvind.

nu får du svara tillbaka. varför går det inte att boka flighten? man får bara mellanlandning när man klickar vidare.

Frågan är ju varför dom åker över snötäckt landskap, var är det för stort vitt is och snötäckta vidder?

Hur ska jag kunna svara på varför det inte går att boka nu under rådande pandemi? Har ingen koll för rådande situationer i dessa länder.
Jag kunde inte resa in till Norge för ett par månader sedan. Flyg till Oslo var inställda, betyder det att Norge inte existerade eller att det inte går att flyga till Norge?
Citera
2021-11-09, 07:29
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Glömde ju en sak: Min fråga är då, vad har du för bevis att detta påstående är en lögn.
Citera
2021-11-09, 08:19
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Du påstår att videon visar den runda jorden, men ingenstans får vi se det runda. En lögn.

Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Har du några bevis på att det är lögner?

Svara mig med ett ja eller nej.

Citat:
Ja.

1. Vad har du för bevis på att det är en lögn. Att du tror det finns andra orsaker som döljer tornet är inte ett bevis.

2. Du ser att vatten döljer tornet. Menar du att det är med magi vattnet reser sig?

3. Hur kommer det sig att exakt rätt mängd av tornet döljs beroende avståndet av betraktaren om man tar hänsyn till den diameter jordens anses ha? Är det en slump?

Detta med punkt 1, att du påstår du har bevis på att det är en lögn… Kan du visa dessa bevis på att det är en lögn.
Hittills har du inte ens nämnt en enda liten sak av dessa bevis du påstår har.
Senast redigerad av Jazzil 2021-11-09 kl. 08:22.
Citera
2021-11-09, 08:38
Medlem
Citat:
Har du bevis för att UHF signaler fortsätter ut i 'rymden'?

Hur bevisar avstånd på jorden att den skulle vara sfärisk?

På vatten navigerar man efter Mercator projektioner, kanske gör piloter det också.

Vad är gravitation för en kraft?

Vänligen visa ett upprepningsbart bevis för att jorden är sfärisk!

Smit nu inte från frågan och ducka som du brukar. Varför når inte mina signaler från nordpolen till sydpoolen förutsatt att antennerna är högre än högsta hindret på vägen? På en platt jord skulle de nå varandra utan problem, vad är din förklaring till det? Gärna att den förklaringen stämmer överens med dina andra förklaringsmodeller utan att du behöver göra undantag och hitta på nya fenomen.

Hur avstånd visar att jorden inte är platt hade du förstått om du inte skippade gymnasiematten. Mät avståndet mellan t.ex nordpolen till ekvatorn, mät sedan ekvatorns omkrets. Får du det att stämma på en platt jord med mattematiken så är det inte dåligt. Gör gärna experimentet hemma på en fotboll eller liknande.

Du duckar friskt på frågan om vad för kraft alla flygande föremål måste övervinna, du är väl läskunnig så läs gärna den frågan igen.

Vad man för varje navigering använder för projektion är ganska ointressant då samtliga bygger på en sfär och inte en platt jord. Hade jorden varit platt hade vi inte behövt olika kartprojektioner utan kunnat ha en enda, varför har vi inte det tror du?

Ett bevis för att jorden är rund kan du göra själv hemma med en fotboll, badboll eller liknande. Kräver dock att du förstår den matten från högstadiet/gymnasiet. Beskrev detta ovan så gör nu experiment och förklara varför värdena du får ut inte kommer stämma på en platt jord.

Måste vara riktigt skönt att kunna sitta i ett hörn och skrika att alla ljuger oavsett bevis som läggs fram emot din tro och teori. Alla har fel som inte tycker som du, till och med när bevisen läggs fram så fiskar ni direkt efter annat.

Min 5-åring beter sig så, är ni verkligen på samma utvecklingsstege?
Citera
2021-11-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Smit nu inte från frågan och ducka som du brukar. Varför når inte mina signaler från nordpolen till sydpoolen förutsatt att antennerna är högre än högsta hindret på vägen? På en platt jord skulle de nå varandra utan problem, vad är din förklaring till det? Gärna att den förklaringen stämmer överens med dina andra förklaringsmodeller utan att du behöver göra undantag och hitta på nya fenomen.
Har du bevis för att UHF signaler fortsätter ut i rymden?

Jag vet inte varför dina signaler inte kan nå så långt som du vill.

Citat:
Hur avstånd visar att jorden inte är platt hade du förstått om du inte skippade gymnasiematten. Mät avståndet mellan t.ex nordpolen till ekvatorn, mät sedan ekvatorns omkrets. Får du det att stämma på en platt jord med mattematiken så är det inte dåligt. Gör gärna experimentet hemma på en fotboll eller liknande.

Var får du radien till ditt matematiska exempel?

Citat:
Du duckar friskt på frågan om vad för kraft alla flygande föremål måste övervinna, du är väl läskunnig så läs gärna den frågan igen.
Hur bevisar den icke bevisade kraften gravitation att jorden är rund?

Citat:
Vad man för varje navigering använder för projektion är ganska ointressant då samtliga bygger på en sfär och inte en platt jord. Hade jorden varit platt hade vi inte behövt olika kartprojektioner utan kunnat ha en enda, varför har vi inte det tror du?
Det fetade: det skulle ju avslöja jorden som platt.

Citat:
Ett bevis för att jorden är rund kan du göra själv hemma med en fotboll, badboll eller liknande. Kräver dock att du förstår den matten från högstadiet/gymnasiet. Beskrev detta ovan så gör nu experiment och förklara varför värdena du får ut inte kommer stämma på en platt jord.

Var får du radien i ditt exempel ifrån?

Citat:
Måste vara riktigt skönt att kunna sitta i ett hörn och skrika att alla ljuger oavsett bevis som läggs fram emot din tro och teori. Alla har fel som inte tycker som du, till och med när bevisen läggs fram så fiskar ni direkt efter annat.

Min 5-åring beter sig så, är ni verkligen på samma utvecklingsstege?

Det räcker med att du visar upp bevis för den sfäriska jorden så är det över.
Citera
2021-11-09, 09:07
Medlem
Citat:
Mercator är projektion, det blir ingen omväg. Förstår du vad en projektion är?

5-årings nivå, bättre kan du.
Jag navigerar dagligen över vatten, luft och land. Man använder den projektion som är bäst för det man gör. Däremot vill jag att du förklarar varför vi inte har endast en projektion av jorden?
Ni säger att hela världen ljuger och i hemlighet använder plattjord när vi navigerar.

Jag är villig att utmana dig på en navigering till udda platser på jorden på kortast tid. Du får endast använda plattjord kartor och navigering, jag endast utrustning för sfärisk jord.

Var och en står för kostnaden för sin egen utrustning och färdsätt.

Antar du den utmaningen? Om inte, varför?
Bevis biter inte, svider lite i egot men värre än så är det inte.

Jag skulle direkt anta en platt jord om ett enda påstående ni kastar ur er går att bevisa ihop med era andra modeller utan att ni måste införa flummiga förklaringar likt ett barn som kämpar för sin rätt fastän det har fel.
Citera
2021-11-09, 09:14
Medlem
Citat:
Det är verkligen som att diskutera med ett barn 😁

Gör experimentet med fotbollen och badbollen, lätt att göra hemma.
Experimentet med fotbollen/badbollen bygger på ett antagande om att jordens form är sfärisk. Exemplet innefattar enligt dig en fotboll eller en badboll, du har alltså utgått ifrån att det är en boll innan du bevisar att det är en boll.
Allt detta har du gjort utan att förstå det.

Citat:
Du har dessutom redan i förra inlägget erkännt att man navigerar efter en projektion som utgår från att jorden är en sfär, varför tror du man gör detta?
Endast över en begränsad yta kan man ha kartor som stämmer med verkligheten.
Nej, det har jag inte erkänt. Jag vet inte vad projektionen grundar sig i.

Citat:
Kan jag få numret till din vårdnadshavare? Inte min uppgift att diskutera med barn i trotsåldern 😁
Är du inte så liten kanske du ska ändra tillvägagångssätt i dina försök att få jorden platt. Att inte ta till sig motståndarsidans påstående och bevisa dem felaktiga eller sanna är på trotsåldersnivå.

Ungefär som att anta att jorden ser ut som en fotboll för att bevisa att jorden ser ut som en fotboll.
Citera
2021-11-09, 09:18
Medlem
Citat:
dåligt försök att misskreditera. gleason är bara ett samlingsnamn gör platt jord kartor

Om jorden är platt, varför behövs det flera projektioner av den då? En för varje fenomen ni vill beskriva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in