2021-11-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Då får du lov att säga nån sd:are också, för att bevisa att du kan vara neutral.
Den jag tycker känns lite ”mullvadig” så är det Mattias Karlsson då….
Men inte psykopat. Bara en som sabbar..
Citera
2021-11-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonslayer1339
Joakim Jockiboi Lundell är för mig en riktig psykopat, han är beredd att med hela sin flock av barn gå över lik för att tysta någon som på något sätt utmanar hans position på youtube. Han skyr inga medel och med sin enorma följarbas mer eller mindre styr han svenska youtube.
Hans sätt att ”natta” deras lilla son är fruktansvärd.
De ställer ner den lilla pojken klarvaken i en spjälsäng och lämnar sen den lille parveln förtvivlad och släcker lampan, går därifrån och låter honom ensam skrika sig till sömns.
Barnmisshandel!!!
Citera
2021-11-08, 21:35
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Den här tråden bevisar bara en enda sak, och det är att folk inte har en aning om vad en psykopat verkligen är. 99% av förslagen är inte bara dåliga utan direkt skrattretande.

Reinfeldt är väl den som kommer närmast. Att förstöra ett helt land utan att blinka och inte visa någon som helst ånger är väl i princip definitionen av psykopati.

Ja, det är en del trams här i tråden kring psykopater.
Men det är fler än en procent som är verkliga psykopater som nämnts.
Att du sen nämner Reinfeldt som ett tecken på att du vet vad psykopater är,
visar att du är mer än tramsig själv och att du själv inte klarar av att bidra på något sätt med ett exempel. Fjant.
Citera
2021-11-08, 21:38
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Då får du lov att säga nån sd:are också, för att bevisa att du kan vara neutral.

Den före detta sverigedemokraten Tor Paulsson är en tvättäkta psykopat. Inslag med honom här: https://www.youtube.com/watch?v=76T7Dw85YWY
Citera
2021-11-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
visar att du är mer än tramsig själv och att du själv inte klarar av att bidra på något sätt med ett exempel. Fjant.

Jag skrev att han kommer närmast, fjant. Han har åtminstone många psykopatiska drag till skillnad från vissa andra namn som nämnts här (Peter Wahlbeck? Edward Blom? Herregud folk är ju helt efterblivna).

En som däremot verkar vara en 100% tvättäkta psykopat är som nämnts ovan den f.d. Sverigedemokraten Tor Paulsson som varit i blickfånget mycket nu i samband med Nya Dagbladets granskning av den nationalistiska föreningen Education4Future.
Citera
2021-11-08, 21:53
Medlem
flaess avatar
Bland politiker så är Fredrik Reinfeldt självskriven. Robert D. Hare hade gnuggat händerna i förtjusning om han hade fått chansen att tränga in i landsförrädarens förvridna hjärna. Han skulle lätt få 35-40 poäng på psykopatlistan, det vill säga full pott. Det finns fler exempel på psykopater inom politiken, men det blir en alldeles för lång lista att plita ihop....

Marcus och Jacob Wallenberg är två värdiga representanter från finanseliten där det kryllar av psykopater. Illuminati personifierade och landsförrädare av högsta rang.
Citera
2021-11-08, 22:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Jag skrev att han kommer närmast, fjant. Han har åtminstone många psykopatiska drag till skillnad från vissa andra namn som nämnts här (Peter Wahlbeck? Edward Blom? Herregud folk är ju helt efterblivna).

En som däremot verkar vara en 100% tvättäkta psykopat är som nämnts ovan den f.d. Sverigedemokraten Tor Paulsson som varit i blickfånget mycket nu i samband med Nya Dagbladets granskning av den nationalistiska föreningen Education4Future.

Ja, folk töntar sig lite, men du är värre, som kommer med kritik om det och inte kan komma dragandes med något annat än de du nämner.

Det framstår som extremt obildat att först komma med kritik och sen lägga sig på samma nivå.

Kom med seriösa exempel och du nu är så kritisk, att inte kunna göra det samtidigt som du kritiserar andras trams framstår som mer efterblivet än de du kritiserar.
Citera
2021-11-08, 22:06
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:

Håller med. Tråden handlar om att folk tillskriver sina politiska meningsmotståndare en psykiatrisk diagnos. Mest frekvent nämns Fredrik Reinfeldt. Han är naturligtvis inte psykopat. SD:are hatar inte bara folk som inte ser ut som de själva; de är usla människokännare också.
Folk avskyr att Reinfeldt öppnade gränserna (kanske in absurdum), men det gör honom knappast till psykopat. Och då gillar jag ändå inte den mannens politiska ståndpunkter.

En som jag fått psykopatkänningar av är Gert Fylking. Har bara träffat honom högst flyktigt ett par gånger. Men man får lite småkuksvibbar fångade i en stor kropp med självhävdelsbehov av honom.
Citera
2021-11-08, 22:13
Medlem
100 % Tino Sanandaji.
Citera
2021-11-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ja, folk töntar sig lite, men du är värre, som kommer med kritik om det och inte kan komma dragandes med något annat än de du nämner.

Det framstår som extremt obildat att först komma med kritik och sen lägga sig på samma nivå.

Kom med seriösa exempel och du nu är så kritisk, att inte kunna göra det samtidigt som du kritiserar andras trams framstår som mer efterblivet än de du kritiserar.

Så kontentan av din kritik är att Reinfeldt inte är psykopat eller hur ska jag tolka dig? Du har ju fortfarande inte kommit med ett enda argument till varför påståendet skulle vara fel. Undrar vem som är "efterbliven" här egentligen.

Ett annat namn som nämndes tidigare som vi också lätt kan avfärda är för övrigt Per Morberg. Folk verkar förväxla osympatiska karaktärsdrag med psykopati. Morberg må vara arrogant, dryg och otrevlig men han är inte ond. En väsentlig skillnad.
Citera
2021-11-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonespecifikation
3% av alla män och 1% av alla kvinnor, det är väl inte lite? Såg en notis för ett tag sedan att upp emot 20% inom chef- och säljyrken (av männen) kan vara psykopater.

Är bara "hobbypsykolog (haha)" men jag kan lätt räkna upp över 15 bekanta som är avvikande.

Upp mot 12-13% beräknas ha psykopatiska drag och lägg därtill dom i "gråzonen" så är dom inte få.
Har själv en kusin som jag anser kan räknas in där och han är satans duktig på att vända allt till sin fördel,trycka ner folk samt utnyttja dom osv.
Ja listen kan göras lång,jag bröt med den personen (kusinen) för några år sen och nästan tragiskt att se hans misär av folk som han lyckats snärja runt sig,i många fall är det ja sägare,halv alkoliserade,folk som är skyldig han pengar mm.
Ingenting uppbyggt på glädje och att personerna skall utvecklas samt bli starkare,tyvärr tvärt emot.
Inget företag mår gott eller utvecklas i sin fulla potential med en sån förvaltning enligt mig för många anställda där har stuckit så fort dom fått annat arbete och det är ju dom bättre som sticker.
För att inte prata om hur han benämner sina anställda och vad han säger om dom bakom deras ryggar, men intressant är det på sitt vis samtidigt som det är hemskt på att annat vis.
Citera
2021-11-08, 22:40
Medlem
Denna tråden hade kunnat vara intressant, men sen ser man att de flesta bidragen är politiska meningsmotståndare som definitivt inte klassas som psykopater i ordets rätta bemärkelse. Tråkigt.

Mitt bidrag till tråden är Kristi Brud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in