Citat:
Ursprungligen postat av
Lonespecifikation
3% av alla män och 1% av alla kvinnor, det är väl inte lite? Såg en notis för ett tag sedan att upp emot 20% inom chef- och säljyrken (av männen) kan vara psykopater.
Är bara "hobbypsykolog (haha)" men jag kan lätt räkna upp över 15 bekanta som är avvikande.
Upp mot 12-13% beräknas ha psykopatiska drag och lägg därtill dom i "gråzonen" så är dom inte få.
Har själv en kusin som jag anser kan räknas in där och han är satans duktig på att vända allt till sin fördel,trycka ner folk samt utnyttja dom osv.
Ja listen kan göras lång,jag bröt med den personen (kusinen) för några år sen och nästan tragiskt att se hans misär av folk som han lyckats snärja runt sig,i många fall är det ja sägare,halv alkoliserade,folk som är skyldig han pengar mm.
Ingenting uppbyggt på glädje och att personerna skall utvecklas samt bli starkare,tyvärr tvärt emot.
Inget företag mår gott eller utvecklas i sin fulla potential med en sån förvaltning enligt mig för många anställda där har stuckit så fort dom fått annat arbete och det är ju dom bättre som sticker.
För att inte prata om hur han benämner sina anställda och vad han säger om dom bakom deras ryggar, men intressant är det på sitt vis samtidigt som det är hemskt på att annat vis.