2021-11-08, 12:55
Medlem
outback4s avatar
Zlatan har alla egenskaper som kännetecknar en psykopat!
Citera
2021-11-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Precis. Det finns mängder av personlighetsvariationer. Men en försvinnande liten del av befolkningen kan klassas som psykopater.

De flesta har inte ens någon form av vanligare diagnoser som narcissism, borderline eller bipolaritet.

Fast Strandhäll har med största säkerhet någon av dessa.

Övriga, knappast

Vad har du för belägg för det? Att kalla någon psykopat för att den har kalla ögon, är otrevlig eller ger ett osympatiskt intryck visar bara att vederbörande inte vet vad han pratar om.

Du behöver känna en persons liv i detalj för att kunna göra den typen av diagnoser. Vissa kändisars privatliv är allmän egendom såsom exempelvis Kristibrud men vad vet vi om Reinfeldt, Strandhäll eller Lööf egentligen? Inte mycket.
Senast redigerad av avec 2021-11-08 kl. 13:00.
Citera
2021-11-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Vad har du för belägg för det? Att kalla någon psykopat för att den har kalla ögon, är otrevlig eller ger ett osympatiskt intryck visar bara att vederbörande inte vet vad han pratar om.

Du behöver känna en persons liv i detalj för att kunna göra den typen av diagnoser. Vissa kändisars privatliv är allmän egendom såsom exempelvis Kristibrud men vad vet vi om Reinfeldt, Strandhäll eller Lööf egentligen? Inte mycket.

Ehh? Det är ju precis det jag säger. Ingen av de nämnda i tråden mer än de som blivit rikskända som just psykopater kan rimligen kallas för det utan diagnos.

Min kommentar runt Standhäll rörde som du säkert kan läsa rimligheten i att hon kan ha någon av de tre vanligare diagnoserna. Övriga har troligen inte ens någon av dessa. Mer än narcissism som nog en del av publika personer kan ha.
Citera
2021-11-08, 13:26
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Björn Söder-Har nog själv ingen aning om han vill identifiera sig som nynazist eller garderobsbög med inslag av downs syndrom.

Greta Thunberg-Inte en chans på världskartan att hon är frisk, troligtvis manipulerad av klimatmarxister från tidig ålder. Vi kan lika gärna slänga in hela familjen Ernman på denna punkt.

Sven Wolter-Senil gubbjävel in i det sista med en utvecklingsstörd verklighetsuppfattning om att jordklotet ska leva efter Lenins lära.
Citera
2021-11-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Psykopater är intelligenta, kalla, beräknande människor som vet hur man utnyttjar andra människor för sina egna behov.

Jag ser det inte nödvändigtvis som en negativ egenskap. Det är ingen slump att chefer är överrepresenterade bland psykopater.

Att kalla våra fiender här i Sverige vore att tillskriva dem intelligens och styrka de inte besitter. Möjligen att ReiNegerFeldt passar in på beskrivningen. Han lyckades ju få ett halvt land att tro att det enda de röstade för var lägre skatter när de i själva verket öppnade dörren för ett hastigt accelererat folkutbyte.

Att vara psykopat behöver inte betyda att man är farlig. Finns lika mycket bra de gjort som dåligt och många av dragen de har är bra för chefs- och säljpositioner.

Såg en amerikansk dokumentär som jag inte kommer ihåg namnet på tyvärr. Men där hävdade flera psykiatriker och psykologer att psykopati egentligen inte är något fel i sig men att kroppen och hjärnan i evolutionen inte gjort sig av med den pga alla hot förr i tiden. Då var troligen psykopati mycket vanligare just för överlevnadsinstinkten. Se dem lite som alfahanar i en vargflock menade de.
De sa också att de som mördat som har den där ”törsten" av att göra det också kan vara naturligt, för att göra sig av med dålig konkurrens.

Drar man paralleller med djurlivet så har de en poäng i det.
Citera
2021-11-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Precis. Det finns mängder av personlighetsvariationer. Men en försvinnande liten del av befolkningen kan klassas som psykopater.

De flesta har inte ens någon form av vanligare diagnoser som narcissism, borderline eller bipolaritet.

Fast Strandhäll har med största säkerhet någon av dessa.

Övriga, knappast
3% av alla män och 1% av alla kvinnor, det är väl inte lite? Såg en notis för ett tag sedan att upp emot 20% inom chef- och säljyrken (av männen) kan vara psykopater.

Är bara "hobbypsykolog (haha)" men jag kan lätt räkna upp över 15 bekanta som är avvikande.
Citera
2021-11-08, 13:47
Medlem
Håller helt med om Reinfeldt och Lööv, Strandhäll kan nog passa in också. Politiker har roller, där de bara måste manipulera för att överleva och klättra, detsamma gäller i företag, men de är inte lika exponerade för allmänheten.

Men ingen ( tror jag), har nämnt Palme?! Han borde väl hamna högt på listan, eller? För mig är han iaf minst i klass med FR och AL.
Citera
2021-11-08, 13:47
Medlem
dialektikers avatar
Hans Scheike tycker jag nog kvalar in på psykopat.
Tänk vad kvinnorna svansade kring honom.

https://images.app.goo.gl/wuqEwHaoemtyDA169

Tino Sanandaji har jag tänkt på också, men han är inte riktigt så trevlig som psykopater brukar vara.
Senast redigerad av dialektiker 2021-11-08 kl. 13:53.
Citera
2021-11-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Lööf är för känslosam för att vara psykopat.

Lööf är ju helt känslokall, dock kan hon spela att hon har känslor ibland.
Citera
2021-11-08, 14:08
Medlem
Jan Guillou är ett säkert kort. Även Annie Lööf har nog problem med diagnoser….
Citera
2021-11-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Annie Lööf är ett perfekt exempel. Du ser det i hennes ögon direkt

Knappast. Hon är alldeles för känslosam/känslostyrd för att vara psykopat.
Citera
2021-11-08, 14:34
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Knappast. Hon är alldeles för känslosam/känslostyrd för att vara psykopat.
Skojar du ? Man ser att det är ett skådespel. Minspelet är väldigt dåligt, när hon låsats vara arg eller försöker se glad ut. Den här människan har stått framför en spegel och försökt öva in känslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in