2021-11-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Därför vidhåller jag det jag skrev innan om hur jag tror domstolen dömer.
Han fälls för att ha använt överdrivet våld i skjutning nr 2 - inte 1 - men får inte så högt straff som antifa vill och för högt straff enligt andra sidan.
Därför blir det bråk efter domen, men inte ett massupplopp då båda sidor fått med sig lite grann
https://www.reddit.com/r/ActualPublicFreakouts/comments/qpkdpf/lawyers_publicly_streaming_their_reactions_to_the/?
Om han inte frias är USA lika värdelöst på rättvisa som Sverige

Det var inget mord, alla Kyles skottlossningar var fullt o enbart för att avstyra hot mot hans liv o inget mer

Snälla lägg av med allt larveri.
I alla någorlunda fungerande rättssystem skulle domaren o åklagaren sparkas på plats samt svartlistas o rättsfallet läggas ner direkt.
Och skadestånd till Kyle utdelas

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
En sak är iaf helt säker, om Rittenhouse döms så är det helt och hållet en politisk dom.
Åh definitivt, jo
Sant sant.
Senast redigerad av LupesVulpus 2021-11-08 kl. 20:50.
2021-11-08, 21:48
Medlem
Jag har hela tiden varit övertygad om att han var oskyldig men att han skulle dömas ändå. Det tror jag inte nu längre. Det finns en gräns för korruptionen. Det går inte att döma honom nu, det skulle bli revolution. Mer troligt är att rättegången avslutas efter idag och att åklagaren drar tillbaka sin talan.
2021-11-08, 22:23
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag har hela tiden varit övertygad om att han var oskyldig men att han skulle dömas ändå. Det tror jag inte nu längre. Det finns en gräns för korruptionen. Det går inte att döma honom nu, det skulle bli revolution. Mer troligt är att rättegången avslutas efter idag och att åklagaren drar tillbaka sin talan.
Efter vittnesmålet idag från killen som fick sin arm bortskjuten krävs det mer eller mindre att Kyle går upp i vittnesbåset och säger:

”Jag var inte ett dugg rädd för de där sojapojkarna och att skjuta någon av dem var exakt vad jag planerade hela dagen… och herr domare, jag vill också lägga till: WHITE POWER!!! DEN ENDA BRA NEGERN ÄR EN I KEDJOR!!!!!”

Men jag har svårt att tro att det skulle hända.
2021-11-09, 03:36
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Efter vittnesmålet idag från killen som fick sin arm bortskjuten krävs det mer eller mindre att Kyle går upp i vittnesbåset och säger:

”Jag var inte ett dugg rädd för de där sojapojkarna och att skjuta någon av dem var exakt vad jag planerade hela dagen… och herr domare, jag vill också lägga till: WHITE POWER!!! DEN ENDA BRA NEGERN ÄR EN I KEDJOR!!!!!”

Men jag har svårt att tro att det skulle hända.
Haha, ja ungefär så.

Försvaret belyste tydligt att åklagaren trott att det skulle vara okej att ljuga och undanhålla bevis. Jag skulle tro att just denna Karen har nått slutet på sin juridiska karriär.

Kyle går vidare som en förmögen vit man.
2021-11-09, 06:02
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Om det där stämmer så finns det risk att rättegången måste avbrytas och börja om med ny domare, åklagare, advokat och jurymedlemmmar. Tror tyvärr att Kyle kommer få samma behandling som Chauvin i Floyd fallet, att juryn är rädda att ett frigivande kan leda till att dom blir attackerade och halva USA brinner upp när arga BLM och AFA upplopp bryter ut.
Hoppas de har riktigt hårda federala lagar att stävja dyl. då spelar det ingen roll om delstaten de bor i stödjer upplopp, plundring eller rent av att få områden ockuperade av inhemska terroristgrupper. En rättsstat kan inte ta att folk hotar det juridiska systemet om de inte få sin vilja igenom så det måste generera straff i de högre skalorna, 25+ federalt fängelse eller dödsstraff i deras fall, saft och bulle i vårat. Det är aldrig ett oskyldigt skämt att angripa domstolar, det är bokstavligen rena maffia metoder.

Riksfikusen Greg som man tydligt hör hulka och gråta högljutt bör nog omyndigförklaras och få en skötare så han inte skadar sig själv igen nästa gång han får CP-ryck.

Kyle ska fan i mig ha medalj ur POTUS hand. Mammorna till de två avlivade ska ta Kyle i hand tacka för hans insats för landet, be om ursäkt för sin värdelösa fostran och återbetala de utlägg han hade för ammunition. Allt annat är en fars på rättvisa.

Edit: Tror det kommer vara lugnt nästa gång Kyle arbetar ideellt och motverkar plundring och mordbränningar.
Nu när tre idioter testat han så vet alla att han är kapabel och går strapped, slöddret kommer nog vända när de ser han. Ska de köra måste de komma fullmunderade och redo att gå hela vägen, annars blir det en repris.
Senast redigerad av varfor 2021-11-09 kl. 06:30.
2021-11-09, 07:32
Medlem
Hela saken är skrattretande. Åklagarens vittnen gör mer nytta för försvaret än för åklagarsidan. Deras huvudvittne säger rakt ut att anledningen till att han blev skjuten var för att han gick emot Kyle med höjt vapen...

Men, vi såg hur det gick i Floyd fallet, hot och våld från BLM-marxisterna bestämde utgången, inte bevisningen och händelseförloppet. Finns risk för samma sak här, hoppas att denna juryn har stake nog.
2021-11-09, 11:47
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Hela saken är skrattretande. Åklagarens vittnen gör mer nytta för försvaret än för åklagarsidan. Deras huvudvittne säger rakt ut att anledningen till att han blev skjuten var för att han gick emot Kyle med höjt vapen...

Men, vi såg hur det gick i Floyd fallet, hot och våld från BLM-marxisterna bestämde utgången, inte bevisningen och händelseförloppet. Finns risk för samma sak här, hoppas att denna juryn har stake nog.

Vänstermobben börjar att tappa kraft. Etablissemanget har börjat att svänga.
AFA BLM mm har inte det stöd dom hade i våras. Det är bra så att dom inte
kan påverka juridiska processer som i fallet Chauvin.
2021-11-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Vänstermobben börjar att tappa kraft. Etablissemanget har börjat att svänga.
AFA BLM mm har inte det stöd dom hade i våras. Det är bra så att dom inte
kan påverka juridiska processer som i fallet Chauvin.
Stöd från etablissemanget har de fortfarande, den är om inte annat starkare. Däremot har de tappat stöd bland det vanliga folket. Ju mer vänstern visar sitt riktiga ansikte, desto mer blir det uppenbart att de är en ideologi för överklassens väl och inget annat.
2021-11-09, 15:03
Medlem
skottlands avatar
Huvudvittnet i rättegången gav skäl för att KR agerade i självförsvar när han bekräftade det som KR:s advokat sade om att KR sköt huvudvittnet när huvudvittnet var på väg att attackera KR.

Det finns många som säger att detta var det avgörande bevisat för att det handlar om självförsvar. Det är trots allt något många sagt tidigare, men nu röjs verkligen alla misstankar om motsatsen.

Det blir intressant att se vad som händer. Vänsteretablissemanget stödjer en fällande dom mot KR, men för tillfället ser det definitivt inte ut som att han kommer fällas för mord.

Den enda chansen de har att blidka vänsterpacket skulle vara att de fäller honom för något annat, men jag anar att majoriteten av de som är emot honom vill att han ska dömas för mord. Om han frias på alla punkter blir det definitivt liv i huset. Därför behöver de fälla honom för något.
2021-11-09, 15:21
Medlem
Rättvisa kommer att skipas för Kyle. Skönt!
2021-11-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81

Till och med New York Times skriver nu att det ser ut som självförsvar.
Citat:
Ursprungligen postat av New York Times
As the prosecution’s case in the homicide trial of Mr. Rittenhouse nears an end, Mr. Grosskreutz, 28, calmly delivered testimony for several hours as a star witness for the state. But his testimony at times lent support to Mr. Rittenhouse’s central claim, that he was acting in self-defense when he shot Mr. Grosskreutz and two other men. The testimony underscored a broader challenge for prosecutors, who face the burden of disproving the scenario laid out by Mr. Rittenhouse’s lawyers.
Jag tror sannolikheten är betydande att juryn vågar fria när det är så uppenbart att till och med NYT medger det. I värsta fall kan domaren ändra juryns domslut i efterhand (händer i c:a 1 % av alla fall).
2021-11-09, 19:11
Medlem
whogivesafucks avatar
Begriper inte varför han verkar vara en sån chicken nu. Han var ju så jävla tuff när han sprang ut med sitt vapen för att skipa rättvisa.

Skulle dock inte tro han fälls för mord eller dråp. Brott mot vapenlagar med villkorlig som följd. Eller kanske en 5-6 månader på kåken, för att det skall statueras någon form av exempel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in