2021-11-08, 20:28
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
har du läst kommentarerna där flygningen debunkas? chris johnssons kommentarer. han krossade debatten så den andra personen har tagit bort sina inlägg

Menar du att alla människor som åkt denna rutt är med i konspirationen?

Klarar du av att svara med ett ja eller nej (utan att rapa upp om ställda frågor etc.) först och främst. Sedan om du vill utveckla ditt svar är det helt okej.

Låt mig gissa, du kommer inte ge mig ett ja eller nej svar.
Citera
2021-11-08, 20:29
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Nej, du vet inte vad en projektion är. På en gnonomisk projektion är ett rakt streck fågelvägen, på Mercator är rakt streck en omväg. Fågelvägen på Mercator innebär storcirkel med kordakurser, motsats loxodrom.

En projektion kan se ut precis hur som helst.
Ja på en rund jord ja. På en platt jord existerar inget sådant som storcirklar.
Citera
2021-11-08, 20:30
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Det är korrekt, jag har inga bevis för en platt jord. Jag bryr mig inte jordens form, däremot bryr jag mig om lögner som skadar människor. Att jorden skulle vara en boll som snurrar i vakuum är en lögn som det inte finns ett enda bevis för. Det finns dock individer likt dig som har blivit förförda av denna lögn, och i krig och kärlek är allting tillåtet. Eller hur!

Ett exempel är du som producerar den ena halmdockan efter den andra och härmar mig likt ett barn för att få mig att sluta diskutera på ett diskussionsforum för att jag hotar din förälskelse. Det tragiska är att din förälskelse bara utnyttjar dig.

Är det skönt?

Har du några bevis på att det är lögner?

Svara mig med ett ja eller nej. Vill du utveckla ditt svar är det helt okey.

Låt mig gissa, du kommer inte ge mig ett ja eller nej svar. Kanske dra upp något om ställda frågor etc.
Citera
2021-11-08, 20:42
Medlem
Citat:
Avstånden på Gleason och Mercator är desamma. Om du inte förstår det så begriper du inte vad en kartprojektion är.
OK. Hur långt tror du att det är mellan Johannesburg och Perth? I antal kilometer!
Citera
2021-11-08, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Har du några bevis på att det är lögner?

Svara mig med ett ja eller nej. Vill du utveckla ditt svar är det helt okey.

Låt mig gissa, du kommer inte ge mig ett ja eller nej svar. Kanske dra upp något om ställda frågor etc.
Ja.
Citera
2021-11-08, 20:53
Medlem
Citat:
Nej, du vet inte vad en projektion är. På en gnonomisk projektion är ett rakt streck fågelvägen, på Mercator är rakt streck en omväg. Fågelvägen på Mercator innebär storcirkel med kordakurser, motsats loxodrom.

En projektion kan se ut precis hur som helst.

De möjligt att en projektion kan se ut hur som helst, men om jorden vore platt så behöver man inte ta hänsyn till någon projektion för att rita en karta, för om jorden är platt behöver man bara ta hänsyn till skala.
Citera
2021-11-08, 20:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
dåligt försök att misskreditera. gleason är bara ett samlingsnamn gör platt jord kartor

Aha, samlingsnamn igen.

Citat:
Haha jag har redan förklarat att det är ett samlingsbegrepp. Det ena utesluter inte det andra. Du har verkligen hakat upp dig likt en repig skiva : )))

Precis som platt, linsformad och platå är samlingsnamn för något.

Du har en udda förståelse för vad samlingsnamn är.
Citera
2021-11-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
OK. Hur långt tror du att det är mellan Johannesburg och Perth? I antal kilometer!
Gleason.
https://www.google.com/search?q=gleasons+map&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ve d=2ahUKEwja_KTDxYn0AhWn-ioKHQOPBQYQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=600&safe=ac tive&ssui=on

Mercator.
https://www.google.com/search?q=mercator+map&tbm=isch&ved=2ahUKEwjCne_ExY n0AhXUtSoKHbzzCvUQ2-cCegQIABAA&oq=mercator+map&gs_lcp=CgNpbWcQAzIFCAAQ gAQyBQgAEIAEMgYIABAHEB4yBggAEAcQHjIGCAAQBxAeMgYIAB AHEB4yBggAEAcQHjIGCAAQBxAeM gQIABAeMgQIABAeOgQIABATOggIABAIEB4QEzoICAAQBxAeEBM 6BwgAELEDEEM6BAgAEEM6CwgAEIAEELEDEIMBUIAIWP4rYJsza ABwAHgAgAGNAYgB8g6SAQQzLjE0mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1 pbWfAAQE&sclient=img&ei=NoCJYcKqD9TrqgG856uoDw&bih =600&biw=1280&safe=active&ssui=on

Två visuellt olika kartprojektioner. De har samma samma avstånd, vilket står angivet på båda kartor.
Att din linjal mäter olika betyder inget i sammanhanget, det är en projektion.
Citera
2021-11-08, 20:57
Medlem
jeranisms avatar
Citat:
Ja.

Har du berättat för någon skeppare om hur de faktiskt svänger när de åker öst eller väst ännu?

Eller berättat för en pilot hur denne absolut inte åker rakt fram när denne flyger västerut? Faktum är, på boldogg-jorden, att de svänger åt höger helt omätbart. Gyrot som så tydligt visar när planet svänger har så stor felmarginal att den inte går att lita på.

Hade du några tekniska beräkningar på hur gyrot fungerar som visar denna felmarginal? Eller hur var det nu?
Citera
2021-11-08, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltborjamedmej
De möjligt att en projektion kan se ut hur som helst, men om jorden vore platt så behöver man inte ta hänsyn till någon projektion för att rita en karta, för om jorden är platt behöver man bara ta hänsyn till skala.
Jag håller med.

Hur vet du att just din projektion är en korrekt avbildning?
Citera
2021-11-08, 21:05
Medlem
Citat:
Jag håller med.

Hur vet du att just din projektion är en korrekt avbildning?

Den frågan är för stunden helt ointressant, den intressanta frågan är varför projektioner överhuvudtaget används om jorden nu som du säjer är platt?
Citera
2021-11-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeranism
Har du berättat för någon skeppare om hur de faktiskt svänger när de åker öst eller väst ännu?
Nej, jag har inte berättat det för någon skeppare.

Citat:
Eller berättat för en pilot hur denne absolut inte åker rakt fram när denne flyger västerut? Faktum är, på boldogg-jorden, att de svänger åt höger helt omätbart. Gyrot som så tydligt visar när planet svänger har så stor felmarginal att den inte går att lita på.
Nej, jag har inte berättat det för någon pilot.

Citat:
Hade du några tekniska beräkningar på hur gyrot fungerar som visar denna felmarginal? Eller hur var det nu?
Vilken felmarginal? Eller var det bara retorik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in