Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-08, 14:03
Bannlyst
Nu är det väl för ett par år sedan men hade en granne från helvetet. Ett ungt par som i princip spelade musik hela nätterna långa. Undrade alltid hur de kunde sova med det jävla oljudet, alltså golvet/väggarna pulserade. Kanske knarkare, hursomhelst.

Slog man till i taket slutade de kort för att sedan sätta på musiken igen. När jag konfronterade killen i trappuppgången så sa han att det måste komma från någon annanstans, som givetvis var en uppenbar lögn. Musiken drog alltid igång när de kom hem på kvällen och det var bara vi två som bodde i den trappuppgången just då.

En kväll fick jag nog, var även lite småfull (inget annat i omloppet), och ilskan exploderade.

Jag tog en hammare och gick upp och knackade på, killen öppnade och jag bara tryckte mig in i lägenheten och hittade stereojäveln direkt. Började slå sönder den med världens jävla ilskeutbrott. Tror aldrig jag skrikit så jävla argt och högt i hela mitt liv tidigare. Lyckades även skada armen på något vasst vid tillfället så blodet sprutade åt alla håll och kanter, jag skämtar inte när jag säger att hela rummet typ såg ut såhär https://live.staticflickr.com/1349/1...2c0998a3_b.jpg hela jag färgades också röd.

Efter det sa jag inget och gick ner till min lägenhet och började plåstra ihop mig. Förövrigt gjorde de inget motstånd men tjejen sprang och gömde sig på toaletten, de skickade såklart polisen på mig direkt men det blev inga större följder av det. Sjukt värt.
Minns ibland detta och det är lätt något av det mest tillfredsställande jag någonsin gjort i mitt liv, fan jag hade nog ångrat mig resten av livet om jag inte gjort det vid just det tillfället. Ni har säkert några liknande erfarenheter även om inte lika galna. Kan lägga till att paret flyttade ut nån vecka efter det.

Vad har ni för något smaskigt att bjussa på? Nu kör vi!
Senast redigerad av gubbkuk20000 2021-11-08 kl. 14:08.
Citera
2021-11-08, 14:06
Medlem
Kagge69s avatar
Själv så har jag förgiftat grannens hund, som skällde alldeles för tidigt på morgonen.
Citera
2021-11-08, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kagge69
Själv så har jag förgiftat grannens hund, som skällde alldeles för tidigt på morgonen.

Att skada djur kan jag inte tycka är kul.
Citera
2021-11-08, 14:08
Medlem
Kagge69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Att skada djur kan jag inte tycka är kul.

Kanske det, men nu får jag lugn och ro.
Citera
2021-11-08, 14:18
Medlem
Niguers avatar
Flyttat
Citera
2021-11-08, 14:23
Bannlyst
Mitt liv är jättekort så jag ignorerar alltid idioter även grannar som inte uppför sig väl.
Citera
2021-11-08, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niguer
Flyttat

Den ultimata förlusten, även om jag själv också flyttat från en somaliefamilj en gång.
Citera
2021-11-08, 14:28
Medlem
Salam al bacon!

Limmat igen en grannes lås med superlim!
Dem kom alltid hem på kvällen och drog igång, men inte kvällen med superlim i låset!

Detta är för övrigt en procedur som kan användas vid upprepade störningar.

Billig, enkel och enormt tillfredställande när man ser låssmeden rulla in i kvarteret.
Citera
2021-11-08, 14:28
Medlem
Mobscenes avatar
Skräm grannen.
Hoppa fram och säg BU när han minst anar det.
Sätt på dig en Mike Myers-mask för dubbel effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Niguer
Flyttat

Svenne-fasoner.
Senast redigerad av Mobscene 2021-11-08 kl. 14:31.
Citera
2021-11-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Nu är det väl för ett par år sedan men hade en granne från helvetet. Ett ungt par som i princip spelade musik hela nätterna långa. Undrade alltid hur de kunde sova med det jävla oljudet, alltså golvet/väggarna pulserade. Kanske knarkare, hursomhelst.

Slog man till i taket slutade de kort för att sedan sätta på musiken igen. När jag konfronterade killen i trappuppgången så sa han att det måste komma från någon annanstans, som givetvis var en uppenbar lögn. Musiken drog alltid igång när de kom hem på kvällen och det var bara vi två som bodde i den trappuppgången just då.

En kväll fick jag nog, var även lite småfull (inget annat i omloppet), och ilskan exploderade.

Jag tog en hammare och gick upp och knackade på, killen öppnade och jag bara tryckte mig in i lägenheten och hittade stereojäveln direkt. Började slå sönder den med världens jävla ilskeutbrott. Tror aldrig jag skrikit så jävla argt och högt i hela mitt liv tidigare. Lyckades även skada armen på något vasst vid tillfället så blodet sprutade åt alla håll och kanter, jag skämtar inte när jag säger att hela rummet typ såg ut såhär https://live.staticflickr.com/1349/1...2c0998a3_b.jpg hela jag färgades också röd.

Efter det sa jag inget och gick ner till min lägenhet och började plåstra ihop mig. Förövrigt gjorde de inget motstånd men tjejen sprang och gömde sig på toaletten, de skickade såklart polisen på mig direkt men det blev inga större följder av det. Sjukt värt.
Minns ibland detta och det är lätt något av det mest tillfredsställande jag någonsin gjort i mitt liv, fan jag hade nog ångrat mig resten av livet om jag inte gjort det vid just det tillfället. Ni har säkert några liknande erfarenheter även om inte lika galna. Kan lägga till att paret flyttade ut nån vecka efter det.

Vad har ni för något smaskigt att bjussa på? Nu kör vi!

Stor sten in genom sovrumsfönstret. Ett ungt par. De skrek dom djur. Litet sovrum på botten och sängen mitt emot fönstret. Sedan en sån man provtrycker skorstenar med. Och smörsyra in genom brevinkastet. De flyttade.

Ringde på hos en snokande gammal gubbe vid samma tidpunkt som inte bodde i mitt hus men ett tvärs över gatan. Då han öppnade fotade jag honom. Vad gör du ? Fotot kan vara bra att ha.... Han flyttade direkt. Tålde inte mer.
Citera
2021-11-08, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
Stor sten in genom sovrumsfönstret. De skrek dom djur. Litet sovrum på botten och sängen mitt emot fönstret. Sedan en sån man provtrycker skorstenar med. Och smörsyra in genom brevinkastet. De flyttade.

Wow det är ganska crazy ändå. Du måste väl ändå varit försiktig så du inte träffade dem i skallen med stenen? Kom undan helt?
Citera
2021-11-08, 15:00
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victonic
Salam al bacon!

Limmat igen en grannes lås med superlim!
Dem kom alltid hem på kvällen och drog igång, men inte kvällen med superlim i låset!

Detta är för övrigt en procedur som kan användas vid upprepade störningar.

Billig, enkel och enormt tillfredställande när man ser låssmeden rulla in i kvarteret.

Det låter desperat som fan. Tändstift är lättare har jag hört.
1500:- brukar det kosta att kalla dit låssmed så det borde vara någon som verkligen förtjänar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in