2021-10-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Men Buldogg, även du klarar av att ta en ballong, göra ett liten hål på balkongen, sätta en tape på hålet och sedan blåsa upp den…

Så varför låtsas du att detta inte skulle gå?
Igen, vänligen förse tråden med bevis för att en rymddräkt kan lagas med tejp om hål uppstår i den så kallade rymden.

Att beskriva colaburkar, ballonger på jorden är inte samma sak. Det hör hemma på ett barnkalas, och med det vill jag påminna dig om att flashbacks åldersgräns är 18 år.
Citera
2021-10-16, 11:32
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Kan du vänligen förse tråden med bevis för detta påstående?

Hur då? Ska vi träffas och genomföra de experiment Pascal gjorde för 500 år sedan?

Jag kan länka dig wikipedia, youtube eller liknande om vakuum, men du kan lika gärna söka de källorna själv.
Detta är som sagt rätt allmän kunskap, även om många som inte håller på med fysik vanligtvis missuppfattar det.
Citera
2021-10-16, 11:40
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Igen, vänligen förse tråden med bevis för att en rymddräkt kan lagas med tejp om hål uppstår i den så kallade rymden.

Att beskriva colaburkar, ballonger på jorden är inte samma sak. Det hör hemma på ett barnkalas, och med det vill jag påminna dig om att flashbacks åldersgräns är 18 år.

Vad är bevis i din värld?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad tänker du tryckskillnaden är mellan trycket i en rymddräkt och noll tryck?

Ledtråd: trycket i en rymddräkt är 0,68 atm, alltså tom betydligt lägre än 1 atm.
Jag tänker att du försöker att avleda bort ifrån frågeställningen som var att man kan laga en rymddräkt med tejp. Varför försvara ett så hutlöst påstående? Är du hypnotiserad?
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Hur då? Ska vi träffas och genomföra de experiment Pascal gjorde för 500 år sedan?

Jag kan länka dig wikipedia, youtube eller liknande om vakuum, men du kan lika gärna söka de källorna själv.
Detta är som sagt rätt allmän kunskap, även om många som inte håller på med fysik vanligtvis missuppfattar det.
Fixar du inte att genomföra själv?

Det är väl din grej att falsifiera, eller?
Citera
2021-10-16, 11:41
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag tänker att du försöker att avleda bort ifrån frågeställningen som var att man kan laga en rymddräkt med tejp. Varför försvara ett så hutlöst påstående? Är du hypnotiserad?
Du kan väl falsifiera det, istället för att hitta på.
Citera
2021-10-16, 11:43
Medlem
Citat:

Det är inte allmän kunskap att man kan laga en rymddräkt med tejp. Hade det varit det så hade du kunnat backa upp ditt påstående med bevis.
Citera
2021-10-16, 11:45
Medlem
Citat:
Vad är bevis i din värld?
Om man påstår att en rymddräkt kan lagas med tejp så räcker det med bevis för just det.
Bevis räcker.
Citera
2021-10-16, 11:49
Medlem
constants avatar
Citat:
Om man påstår att en rymddräkt kan lagas med tejp så räcker det med bevis för just det.
Bevis räcker.
Om man kan visa att man kan laga en rymddräkt med tape bevisar det vadå?
Citera
2021-10-16, 11:55
Medlem
Citat:
Kan du vänligen förse tråden med bevis för detta påstående?
Du kräver bevis hela tiden. När ska du börja bevisa något? Lufttrycket minskar ju högre du kommer. I slutändan är det lika med noll. Jag väntar på att du ska bevisa att så inte är fallet. Samtidigt kan du också bevisa att vakuum suger, eller så kan du lära dig lite fysik på grundskolenivå.
Citera
2021-10-16, 11:56
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Du kräver bevis hela tiden.
Fast att du fantiserar, krävs inga bevis för. Jag behöver absolut ingenting för dina fantasier.
Citera
2021-10-16, 11:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
...eller så kan du lära dig lite fysik på grundskolenivå.
Men du litar ju inte på vår fysik, eller gör du det plötsligt? Hur som så fungerar inte din fysik i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in