2021-11-07, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Kan ni inte stänga tråden, det är över nu!
Det är inte över förrän den feta damen sjunger! Men hon verkar ha fått convid och kan inte sjunga nu!
Citera
2021-11-07, 22:38
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är du som är en fåne, vårdats på sjukhus skrev jag, inte IVA, så nä läs om läs rätt innan du anklagar någon för att vara svagbegåvad. Då du inte svarade på min edit så förstår jag din ilska. Blir lite jobbigt när man inte har något covidpass, man kan bli förbannad för mindre.

Ja.. och?
Folk åker in på sjukhus för betydligt fler orsaker än C19.

Jag skrev till dig att jag inte är intresserad av en fis på tvären. Du har fått fakta presenterad för dig men det biter tydligen inte... vaccinet som börjar ge effekt?

Antigen dör du eller är svårt sjuk (= IVA)... allt annat är ren propaganda
Citera
2021-11-07, 22:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Ja.. och?
Folk åker in på sjukhus för betydligt fler orsaker än C19.

Jag skrev till dig att jag inte är intresserad av en fis på tvären. Du har fått fakta presenterad för dig men det biter tydligen inte... vaccinet som börjar ge effekt?

Antigen dör du eller är svårt sjuk (= IVA)... allt annat är ren propaganda

Ok så du avfärdar det med att det är propaganda? Ja det är väl där din nivå ligger. Fakta är att mellan 70-80K har vårdats på sjukhus för covid19. Snart får vi ta emot Rumäniens patienter också, fast de kanske också har en fis på tvären?
Citera
2021-11-07, 22:56
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Aha intressant! Så bara för att en person hävdar att mutationer skapas av vaccinen så är det så? Det finns inga studier vad jag vet som styrker denna tes.

Förstod att du är faktaresisent. Det som står i 2 av länkarna är absolut fakta som sätter ditt älskade vaccin i dålig dager. Så kan du inte ha det.

Om du ens ansträngde dig att läsa så står det varför risken för mutationer ÖKAR. Men som sagt. Jag är helt övertygad om att ni får betalt för att sitta här och pusha er vaccin-agenda. Ni presenterar ju inte mycket vettigt och ignorerar allt som kan leda till diskussion.
Citera
2021-11-07, 23:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, jag vet det, dock gjorde dom samma bedömning som mig tidigare såvitt jag vet.
Dom sprider ju dessutom bilden att smittan sprids i huvudsak av ovaccinerade när den i verkligheten sprids av folk ej tidigare infekterade vaccinerad som ovaccinerad.
Dom verkar inte heller stå fast någon längre tid vid sina bedömningar.

Både ja och nej. Det är ju bra att de, i vetenskaplig anda, är beredd att ändra uppfattning om nya fakta tillkommer som motiverar det. Däremot så har jag, noll, respekt för politiker som leker "smittskyddsexperter". T.o.m om de skulle råka få rätt någon gång.

Sedan har du delvis rätt. Mest smitta sprider ovaccinerade som ej varit infekterade. Men dessa utgör nu en minoritet, förutom 0-11 åringarna, som inte bör bli vaccinerade. Sedan kommer vaccinerade som ej tidigare varit infekterade. Sist kommer nog de som varit infekterqde.

MEN, just dessa, får ett utmärkt skydd om de vaccinerar sig, liksom vaccinerade som får en genombrottsinfektion. Dessa grupper utgör nog, säkert, nästan 40 procent av den svenska, befolkningen. Och det är, de, som gör att vi inte har corona-kaos i Sverige idag. Fler av de som redan har haft en SARS-COV2 infektion borde alltså vaccinera sig! För sin egen skull. För Sveriges skull och för att ge Delta-varianten en riktig match! Fan, vore det inte för all den död och lidande som den åstadkommer så skulle jag beundra Delta-varianten. Det enda som biter emot den är hybridimmunitet!
Citera
2021-11-07, 23:13
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Både ja och nej. Det är ju bra att de, i vetenskaplig anda, är beredd att ändra uppfattning om nya fakta tillkommer som motiverar det. Däremot så har jag, noll, respekt för politiker som leker "smittskyddsexperter". T.o.m om de skulle råka få rätt någon gång.

Sedan har du delvis rätt. Mest smitta sprider ovaccinerade som ej varit infekterade. Men dessa utgör nu en minoritet, förutom 0-11 åringarna, som inte bör bli vaccinerade. Sedan kommer vaccinerade som ej tidigare varit infekterade. Sist kommer nog de som varit infekterqde.

MEN, just dessa, får ett utmärkt skydd om de vaccinerar sig, liksom vaccinerade som får en genombrottsinfektion. Dessa grupper utgör nog, säkert, nästan 40 procent av den svenska, befolkningen. Och det är, de, som gör att vi inte har corona-kaos i Sverige idag. Fler av de som redan har haft en SARS-COV2 infektion borde alltså vaccinera sig! För sin egen skull. För Sveriges skull och för att ge Delta-varianten en riktig match! Fan, vore det inte för all den död och lidande som den åstadkommer så skulle jag beundra Delta-varianten. Det enda som biter emot den är hybridimmunitet!

Hur hade du tänkt att hybrid-immunitet skulle funka?

(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion

Förklara.....
Citera
2021-11-07, 23:15
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, jag vet det, dock gjorde dom samma bedömning som mig tidigare såvitt jag vet.
Dom sprider ju dessutom bilden att smittan sprids i huvudsak av ovaccinerade när den i verkligheten sprids av folk ej tidigare infekterade vaccinerad som ovaccinerad.
Dom verkar inte heller stå fast någon längre tid vid sina bedömningar.

Men om du går in och läser på norska , finska eller danska motsvarigheten till FHM så gör de i princip samma bedömning i vaccinfrågan som FHM ..
Citera
2021-11-07, 23:22
Medlem
arnand-fejsplantiss avatar
Även om viruset i nuläget är relativt harmlöst dvs inte har kraftig smittspridning eller hög dödlighet så är det naturligtvis bäst att försöka kontrollera situationen. OM det varit ett allvarligt utbrott så är enda chansen att begränsa smittspridningen att så fort som möjligt sätta in åtgärder. En riktig pandemi kommer ganska tidigt att nå en situation som inte går att kontrollera med normala åtgärder.
Förr eller senare kommer detta ske. Better safe than sorry.
Ett mardröms scenario är vad jag förstår ett virus som har motsvarande mässlingens smittspridning och dessutom hög dödlighet inte bara bland äldre och sjuka.
Citera
2021-11-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Förstod att du är faktaresisent. Det som står i 2 av länkarna är absolut fakta som sätter ditt älskade vaccin i dålig dager. Så kan du inte ha det.

Om du ens ansträngde dig att läsa så står det varför risken för mutationer ÖKAR. Men som sagt. Jag är helt övertygad om att ni får betalt för att sitta här och pusha er vaccin-agenda. Ni presenterar ju inte mycket vettigt och ignorerar allt som kan leda till diskussion.

Jaså, du verkar ganska resistent själv kan man tycka. Och du får ursäkta men det är ganska meningslöst att diskutera de banala påståenden som du kommer med som saknar vetenskaplig substans.
Citera
2021-11-07, 23:32
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vet att man gått över till syrgasbehandling det var inte det som var frågan.
Nej men det betyder kanske att det ibland var behandlingen som tog kål på folk eller gav dem men för livet, inte viruset själv. Behandlingen blev lite overkill, verkar det som.
Citera
2021-11-07, 23:37
Bannlyst
trådtiteln är missvisande, tycker jag.

är det något som är dödligt, så är det skräpet vi har i munnen. Ordspr. 18:21 Jakobsbrevet 3:8

bara för att teven säger att nu ska vi vara rädda och spruta in deras lösning - som de av en händelse precis håller på att utveckla - så betyder det inte att deras lösning är bättre än det de målade upp som hot.

det finns goda anledningar att misstänka att det här vaccinet och viruset är ett biologiskt vapen som de forskat om i decennier. de hittar nån skit i naturen, tillägger sin egen gegga - och gör så att skiten är tio gånger värre än det de fann naturligt. "gain of function" kallas det visst. och om jag inte kommer ihåg det helt fel så ska USA i ett enda projekt, ha lagt ner (tiotal eller möjligen hundratals) miljarders dollars i forskning om BIOLOGISKA VAPEN de senaste åren.

men så går det , när man litar på demonerna i teverutan.

2009 kunde man se någon däri säga typ , medans hon skrattar som en riktig häxa "there is no government conspiracy folks! JUST GET THAT DAMNED VACCINE"

och Trump, rätt snart innan han kickades ut från Vita Huset sade på sin twitter (där han snart blev bannlyst med) "GET OUT THAT DAMNED VACCINE" vilket som jag förstod, inte alls antyder att han gillar vacciner. tvärtom då damned är detsamma som cursed och det är FÖRBANNELSEN. den förbannade ormen. välsignelsen kan man välja, faktiskt. ya-hu-shua, Jesus Kristus

nu ska ju Trump kritiserat vaccinhysterin nyligen med. om inte klippet är fejkat dvs, vilket jag inte tror https://vk.com/wall518846902_9100
Citera
2021-11-07, 23:41
Medlem
arnand-fejsplantiss avatar
Utan att vara Kinaexpert kan man anta att detta kontrolleras ganska snabbt. Kina är inte homogent, men i krislägen är myndigheter resoluta och hårdhänta på ett sätt som vi i Sverige knappt ser, och kontrollen är heltäckande. Statens järnhand utför inget finarbete. Troligen stänger man både städer och vägar, och skulle osmittade personer bli utan mat och vatten osv, är de bara collateral damage. Humanism av västligt snitt är inte aktuell, och självklart får smittan inte skada handel och PR. Och att man inte ska lita på kinesiska myndigheters ord är självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in