2021-11-07, 22:24
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
Intressant påstående som måste följas upp med en förklaring hur tex bilder som blue marble från är 1972 fejkades.

* 1972 fanns ingen tecknologi för att förfalska bilder med den detaljrikedomen
* Negativen finns för allmän beskådan på museum
* Vädersystemen på bilden finns dokumenterade

Sluta tramsa och höj nivån på plattjordslögnen

Finns ju en uppsjö med bilder på hela jorden tagen med en enda bild som inte är ihopklistrade av flera bilder.

https://earthobservatory.nasa.gov/collection/1658/earth-from-afar
Citera
2021-11-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaiserSoza
Det finns inga bilder av hela jorden som inte är fejkada av Nasa, punkt slut...

Nu är det i och för sig ett falskt påstående men vi kan diskutera principen.

Vad betyder det faktum att det inte finns några bilder av den platta jorden?
Citera
2021-11-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
man kan inte replikera gravitationen det har ingen lyckats med så nice try

Vad menar du, replikera gravitationen, vad i helvete betyder det?
Citera
2021-11-07, 22:49
Medlem
Citat:
... Angående gravitation så orkar jag inte skriva texten för du är inte mottaglig men alla andra som följer tråden kan själva läsa och titta på följande länkar där magnetism förklaras ...

Magnetism är inte proportionell mot massan. Vi kan därför avfärda magnetism som galematias.

Citat:
orkar jag inte ... där magnetism förklaras ...

Trist att du inte orkar, blir ju liksom inte så mycket av diskussion då.

Men om du ändå försöker anstänga dig lite så undrar jag hur kraften kan vara lika stor på ett kilo bomull (omagnetiskt) som på ett kilo järn? För övigt undrar jag om du kan lyfta bomul med en magnet.
Citera
2021-11-07, 23:30
Medlem
Citat:
Det finns inga bilder av hela jorden som inte är fejkada av Nasa, punkt slut

Hur är det med bilderna från den sovjetiska rymdstationen MIR då?
Citera
2021-11-08, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Det är inte allmän kunskap att man kan laga en rymddräkt med tejp. Hade det varit det så hade du kunnat backa upp ditt påstående med bevis.

Jag har flera gånger lagat min torrdräkt med silvertejp, inne i denna är trycket något högre än trycket i omgivande vatten och inte har det läckt där inte.
Men det är ju bara att prova, jag kan skänka dig min gamla torrdräkt då jag numera bara dyker i semitorr.

Vart ska jag skicka den, just nu är den helt reparerad utan tejp men du kan ju punktera den om du vill.
Citera
2021-11-08, 10:52
Medlem
johnthedickholmess avatar
varför i hela jösses skulle hela vetenskapen om att jorden är rund vara ett hittepå? Vem skulle orka hitta på det? Det är ju bara en tidsfråga innan vem som helst som vill kan åka upp i rymden och se jorden är rund med egna ögon. Vad gör alla som trott att jorden varit platt då? Börjar käka anti-psykosmedicin mot vanföreställningar?

Tror att det bara är big-business. Vilka tjänar de stora pengarna på den här konspirationen? De kan ordna dyra konvent, sälja utbildningar, medlemskapsavgifter, tröjor och prylar med tryck etc. Att starta en konspirationsidé måste vara extremt lönande. Vilken startade och marknadsförde denna idé? Ungefär som gruppen för kontanter på Facebook fast modell mega. Lite som Bigfoot som de aldrig hittar men som de säljer merchandise och tv kring. Eller för all del UFO men det är väl lite mindre av en konspiration pga militärens observationen på radar.

Ok, vi listar. Vilka är de stora namnen inom konspirationer, vad saluför de för teori och hur ser deras verksamhet ut? Vad tjänar de? Finns det några namn som ligger bakom flera?

1. Trump. Hur ser hans konspiration ut och vad heter den? Vad har han tjänat på medlemmarna på ett ca?

fler?
Senast redigerad av johnthedickholmes 2021-11-08 kl. 10:59.
Citera
2021-11-08, 11:38
Medlem
Citat:
Det är inte bilden som är problemet. Det finns inga bevis för att rymden existerar, därmed blir bilden ingenting. Notera också hur jordens påstådda kurvatur är med i de flesta av den här typen av bilder, vad kan det bero på? Om man ville förmedla budskapet om att jorden var en snurrande boll i rymden vore det väl rimligt om man visade just det. Bilder och repetition är en av hypnosens viktigaste instrument.

Vet du vad denna bild på Jesus föreställer?
https://www.google.com/search?q=jesus+on+the+cross+three+crosses&tbm=isch &ved=2ahUKEwjs5-Cp-NDzAhUByioKHQQsCvwQ2-cCegQIABAA&oq=jesus+on+the+cross+three+crosses&gs_ lcp=CgNpbWcQAzoECAAQQzoFCAAQgAQ6BggAEAcQHjoECAAQHj oECAAQEzoICAAQCBAeEBNQj5IBWP_AAWCDwwFoAHAAeACAA YEBiAGdDJIBAzYuOZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sc lient=img&ei=DtNrYeyoH4GUqwGE2KjgDw&bih=625&biw=13 66&rlz=1C1GCEB_enSE914SE914&safe=active&ssui=on
Jesus såklart men de båda bredvid är tjuvar, och vad gör tjuvar? Jo, de stjäl. Och de stjäl från dig, de tar ifrån dig vad som var ditt hela tiden. Jesus kunde ha varit ditt frö men dina ögon stal fröet ifrån dig.

Bilderna på MIR stjäl ditt frö.

Rymden inte existerar, vad är det jag tittar på i mitt teleskop? Vad är Andromeda som vi kan se utan teleskop en molnfri kväll?

Nu kom du med ett pågående, upp till bevis för ditt påstående.
Citera
2021-11-08, 12:06
Medlem
Citat:
Här är ett exempel på inlärd känslomässig reaktion, hypnos. Det är det här som driver konspirationen om den runda jorden.

- anklaga de som ifrågasätter den runda jorden för att vara med i sekt.
- anklaga de kritiska för tvivel om sin uppfattning men presentera inga argument för påståendet.
- anklaga den kritiska för att vara religiös.
- angrip personen och inte argumentet.

Alla de som inte ser kejsarens nya kläder är foliehattar!

Hmm, det var religionen som försökte tysta bevis på att jorden är rund, inte vetenskapen.

Frågan duckas friskt men jag ställer den igen. UHF signaler går rakt fram, varför når de inte runt hela jorden om den är platt? Varför fortsätter de ut i rymden istället för att nå mottagaren. Förklara det om jorden är platt samt förklara avstånd som inte kan stämma om man inte förhåller sig till en glob.

Antar att du flugit minst en gång i livet, tror du den piloten navigerar efter något annat än en sfärisk jord? Om ja, hur kommer de fram och hur får de bränslet att räcka?
Vilken kraft måste flygplan övervinna för att kunna flyga, vart kommer eran kraft från som de övervinner? Varför är inte det som jag förhåller mig till med gravitation jämnt över jorden om den är platt? Vad orsakar den ojämna kraft enlig en platt jord?

Vill man prompt ha rätt så som ni plattjordare verkar vilja så blundar man för samtliga upprepningsbara bevis och duckar för att producera egna bevis för sin egen teori.
Citera
2021-11-08, 12:11
Medlem
Citat:
Här är ett exempel på inlärd känslomässig reaktion, hypnos. Det är det här som driver konspirationen om den runda jorden.

- anklaga de som ifrågasätter den runda jorden för att vara med i sekt.
- anklaga de kritiska för tvivel om sin uppfattning men presentera inga argument för påståendet.
- anklaga den kritiska för att vara religiös.
- angrip personen och inte argumentet.

Alla de som inte ser kejsarens nya kläder är foliehattar!

Tror du missförstått sagan om kejsaren och kläderna, passar mer in på plattjordare som hellre tror än producerar bevis. Vetenskapen producerar bevis på löpande band, då kommer ni direkt med att de är förfalskade osv. Detta trots att många av deras bevis går att upprepa hemma.

Så vem tror egentligen blint för att inte verka dum?
Citera
2021-11-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoonInLeo
Flygplan.

https://www.youtube.com/watch?v=L8gGrvMJrss&ab_channel=FlatEarthSun%2CMoon %26ZodiacClockapp
Lägg märke till att han undvikar alle de direktrutene som faktiskt existerar. Till exempel Sydney – Santiago och Johannesburg – Perth. I stället drar han fram Nya Zeeland till Sydamerika, och jag kan godt tro att de inte existerar. Varför skulle de det? Så vidt jag vet går det ingen direkt ruter från Skandinavien till Lima eller Montevideo heller, och det är kortare i följa flatjordkartet. Vet inte om han fyren på videoen är uærlig eller bara korka dum.
Citera
2021-11-08, 14:51
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoonInLeo
Flygplan.

https://www.youtube.com/watch?v=L8gGrvMJrss&ab_channel=FlatEarthSun%2CMoon %26ZodiacClockapp

Varför tror du han var avaktiverat möjligheten att kommentera detta youtube-klipp?
Det finns nämligen en stor orsak till det. Vad tror du det kan vara?

Kan du svara mig på denna fråga?

Låt mig gissa, du kommer inte svara mig
Senast redigerad av Jazzil 2021-11-08 kl. 14:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in