2021-11-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Om vaccinerade fortfarande smittar och blir sjuka har viruset ännu fler vägar att åstadkomma farligare mutationer. Det varnades det om redan i augusti, bland annat i en presskonferens med Englands Tegnell.

Det är också väldigt basic kunskap som du, vaccinvurmare numbero1, borde känna till.

Det är inget jag känner till att han har sagt. Kom med en källa till påståendet att vaccin skapar mutationer istället för att svamla.
Citera
2021-11-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu bor vi i Sverige och här registrerar vi fallen på rätt sätt om än alldeles för långsamt.
På rätt sätt? Vi registrerar alldeles för generöst. Avlidna som dött av annat har gått in som conviddöda bara för att de haft coronaviruset i kroppen. Kunde i många fall lika gärna ha stått dödsorsak mjäll! Bara för att de hade mjäll när de dog!
Citera
2021-11-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Dr Campbell är medicine doktor. Han är däremot inte läkare.
Nej han är Filosofie Doktor. PhD.
Citera
2021-11-07, 20:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
På rätt sätt? Vi registrerar alldeles för generöst. Avlidna som dött av annat har gått in som conviddöda bara för att de haft coronaviruset i kroppen. Kunde i många fall lika gärna ha stått dödsorsak mjäll! Bara för att de hade mjäll när de dog!

Trams. Om man dör av covidrelaterade orsaker och har viruset i kroppen så är det nog det du dog av. Mjäll har jag faktiskt inte hört som dödsorsak någon gång, men det hade varit lite lustigt i så fall. Menar du att saker och ting blir bättre om vi mörkar dödsorsaken och skriver mjäll istället?
Citera
2021-11-07, 20:27
Medlem
Citat:
Trams. Om man dör av covidrelaterade orsaker och har viruset i kroppen så är det nog det du dog av. Mjäll har jag faktiskt inte hört som dödsorsak någon gång, men det hade varit lite lustigt i så fall. Menar du att saker och ting blir bättre om vi mörkar dödsorsaken och skriver mjäll istället?
Det har ju mörkats tänk bara på de tusentals äldre s.k. Coronaavlidna som istället dött av morfinsprutor för att läkare och sjuksköterskor var för skraja för att ens våga vårda dom på plats. Tänk på alla som dött av våldsam behandling i respiratorer. Tänk på alla de som felbehandlats och felmedicinerats. tänk på de som förvägrades syrgas! Tänk på de många som egentligen dött av cancer,kol,influensa, bakteriell lunginflammation etc. etc. Som också gått in som coronadöda.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-07 kl. 20:32.
Citera
2021-11-07, 20:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det har ju mörkats tänk bara på de tusentals äldre s.k. Coronaavlidna som istället dött av morfinsprutor för att läkare och sjuksköterskor var för skraja för att ens våga vårda dom på plats. Tänk på alla som dött av våldsam behandling i repiratorer. Tänk på alla de som felbehandlats och felmedicinerats. tänk på de som förvägrades syrgas! Tänk på de många som egentligen dött av cancer,kol,influensa, bakteriell lunginflammation etc. etc. Som också gått in som coronadöda.

Ja du, jag vet inte hur många dessa är. Men våldsam behandling i respirator är ju inget val, kan du inte andas på egen hand så läggs du i respirator, vad är din lösning? Jag betvivlar dina uppgifter om cancerpatienter, kol eller influensa rapporterats som avlidna i covid19 om de nu inte hade sars-cov2 infektion. Bakteriell lunginflammation kan ju behandlas, varför skulle de registreras som covidöda?
Citera
2021-11-07, 20:41
Medlem
Citat:
Nej han är Filosofie Doktor. PhD.
Ja, i medicin.
Citera
2021-11-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Men bäst är väl att först vaccinera sig o sen få covid19?

Tror det var det som dr John sa iallafall.
Det är fortfarande inte klarlagt hur immuniteten ser ut om man smittas efter vaccinering. Det borde komma forskningsresultat på det snart. Risken finns att kroppen ser viruset som något den känner igen från spikvaccinet och kör samma respons med bara spik-antikroppar och den breda naturliga immuniteten uteblir. De som haft covid och vaccinerar sig får motsatt respons, kroppen identifierar spikproteinet från vaccinet som viruset och boostar igång alla olika typer antikroppar mot alla virusets protein. Så, rent antikroppsmässigt är infektion först och vaccin efteråt mycket mer överlägset än tvärtom. Vad Dr John menade var nog ur ett riskperspektiv, inte immunrespons.
Citera
2021-11-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ja du, jag vet inte hur många dessa är. Men våldsam behandling i respirator är ju inget val, kan du inte andas på egen hand så läggs du i respirator, vad är din lösning? Jag betvivlar dina uppgifter om cancerpatienter, kol eller influensa rapporterats som avlidna i covid19 om de nu inte hade sars-cov2 infektion. Bakteriell lunginflammation kan ju behandlas, varför skulle de registreras som covidöda?
OK märks att du inte är med i matchen. Bakteriell lunginflammation kan som de flesta andra sjukdomar behandlas men det innebär ändå att många dör trots behandling. Angående respiratorvård så umdviks den nu i större grad, istället ges ofta syrgasbehandling och hey presto fler överlever! Cancer kol och influensa morfin m.m. har säkerligen tagit livet av flertalet som gått in som corona avlidna. Vad som anges som främsta dödsorsak är ofta väldigt godtyckligt, vilket är minst sagt galet.
Citera
2021-11-07, 21:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
OK märks att du inte är med i matchen. Bakteriell lunginflammation kan som de flesta andra sjukdomar behandlas men det innebär ändå att många dör trots behandling. Angående respiratorvård så umdviks den nu i större grad, istället ges ofta syrgasbehandling och hey presto fler överlever! Cancer kol och influensa morfin m.m. har säkerligen tagit livet av flertalet som gått in som corona avlidna. Vad som anges som främsta dödsorsak är ofta väldigt godtyckligt, vilket är minst sagt galet.

Du menar att du är med i matchen? Du kan få lunginflammation av virus. Jag känner fler som överlevt lunginflammation än som dött av det. Vad är det du inte begriper med att om man inte kan andas på egen hand läggs man i respirator? Det är för sent att ge syrgas i det läget, det måste väl även du förstå? Dina andra exempel är ju bara dina egna personliga fantasier.
Citera
2021-11-07, 21:11
Medlem
Citat:
Du menar att du är med i matchen? Du kan få lunginflammation av virus. Jag känner fler som överlevt lunginflammation än som dött av det. Vad är det du inte begriper med att om man inte kan andas på egen hand läggs man i respirator? Det är för sent att ge syrgas i det läget, det måste väl även du förstå? Dina andra exempel är ju bara dina egna personliga fantasier.
OK då fick vi återigen bekräftat att du verkligen inte är med i matchen! Har du verkligen missat att syrgasbehandlingar har tagit över mer och mer från respiratorinläggningar? Just för att fler överlever med syrgas än med respiratorbehandling! De andra exemplen är verifierade av att väldigt många som dött med coronavirus i kroppen haft flertalet andra allvarligare sjukdomar som just cancer och kol och låg i princip redan på dödsbädden.
Citera
2021-11-07, 21:18
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ha ha, det tog.

Spelar ingen roll hur många jag anger, du är inte intresserad av sanningen eller fakta. Att jag skrev lite hastigt tar du som en sanning, mr dela med hela befolkningen när du ska räkna ut IFR. Vi har haft någonstans mellan 70 och 80K som legat inne för covid19 och jag skulle nog vilja påstå att en hel del av dem har lungpåverkan. Sen har du 15K som avlidit pga av att de inte kunnat andas, men det skiter väl du i för de dog med covid och inte av covid enligt dig. Blir ju bara trams från din sida när du ska hugga hejvilt.

Du verkar redan vara i helvetet så ilsken som du är.

Edit:
Du kanske bor i Österrike, då förstår jag om du är arg.

Vad fan yrar du om.... "det tog" ??? .... Är du svagbegåvad?

Nej, du överdriver nu igen.. precis som i tidigare inlägg.

Det har vårdats ca 10.777 personer (rättare sagt vårdtillfällen) på IVA sedan pandemin började för snart 2 år sedan... varav 80.9% med någon riskfaktor.... det är en bra bit ifrån dina "...någonstans mellan 70 till 80 K"... exakt tal är din felmarginal på ca 10K

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Såldes dina siffror och antaganden du drar fram ur arslet kan du stoppa tillbaka där du hittade dem.

Djävla fåne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in