2021-11-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Bra försök...
Vänder du på kappan igen och tycker att man kan jämföra icke uppgifter med tydliga uppgifter från 3-4 vittnen?
(FB) Skandiamannen

Jag står fast i min kritik om undanglidandet kring frågan om framstupa sidoläge, där även du höll på att krumbukta i början.

På vilket sätt är jag undanglidande i denna fråga?

...tycker ofta du beter dig som ett gnälligt barn.... "a men du rå"
Att du är mindre begåvad...o.s.v. (FB) Skandiamannen

"På vilket sätt är jag undanglidande i denna fråga?"

Genom att inte svara ja eller nej. Tycker du att du är tydlig? Sprang SE eller inte?

"tycker ofta du beter dig som ett gnälligt barn"

Det är möjligt, jag har mina brister. Din kan måhända vara att du verkar vara självgod och anser dig förmer än andra.

"Vänder du på kappan igen"?

Min poäng är återigen att jag pratar om sannolikheten att 10-20 personer missat en språngmarsch in i gränden.
Citera
2021-11-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24

Genom att inte svara ja eller nej. Tycker du att du är tydlig? Sprang SE eller inte?

Det är möjligt, jag har mina brister. Din kan måhända vara att du verkar vara självgod och anser dig förmer än andra.

Min poäng är återigen att jag pratar om sannolikheten att 10-20 personer missat en språngmarsch in i gränden.

Om vi slår fast att språngmarschen är en lögn så blir det kvar varför ljög Engström om detta som oskyldig ?

Är det inte en väldigt märkligt lögn om han är oskyldig o vill göra sig märkvärdig!?

Ljuger han däremot som GM så tror jag mer det handlar om att han har panik o täcker saker med lögner....
Citera
2021-11-07, 18:27
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Ja, dina 10-15 personer som nu växt till 20... som inte kommit med någon uppgift alls...och det du återigen tjatar om
Om det räcker för dig att dra slutsatser om att SE aldrig sprungit så ok.
För mig räcker inte det....
Citera
2021-11-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ja, dina 10-15 personer som nu växt till 20... som inte kommit med någon uppgift alls...och det du återigen tjatar om
Om det räcker för dig att dra slutsatser om att SE aldrig sprungit så ok.
För mig räcker inte det....

Alltså man kommer då inte längre med spekulationer om man aldrig kan dra slutsatser för man inte kan bevisa saker

Men det är osannolikt att just Engström kan få ut ett "samtal" med Lisbeth

Osannolikt att han springer i gränden utan att någon tar notis av det ...

Även osannolikt att Hage eller Stefan inte skulle lägga märke till om Engström är med o vänder på Palme .

O Skulle Engström göra allt detta i total chock för det är ju det han hamnar i när han återvänder till Skandiahuset...

Lägg till också att han inte lämnar vittnesmål som poliser iallafall nekar till att dom skulle sagt att dom inte behöver...

Du säger att hur ska då Engström veta så mkt på brottsplatsen men allt han gör är inget som blir bekräftat...

Ska jag sammanfatta känslan så är Engström där enbart med hans egna utsagor o ord.....Men alla hans handlingar på brottsplatsen blir aldrig bekräftade !

Visst det gör inte Engström till GM men det gör honom misstänkt enligt mig..
Citera
2021-11-07, 19:07
Medlem
I den nya netflix serien framstår engström som en drama queen och attentionwhore. Han känns som en osannolik gärningsman om serien överensstämmer med verkligheten.
Citera
2021-11-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Om vi slår fast att språngmarschen är en lögn så blir det kvar varför ljög Engström om detta som oskyldig ?

Är det inte en väldigt märkligt lögn om han är oskyldig o vill göra sig märkvärdig!?

Ljuger han däremot som GM så tror jag mer det handlar om att han har panik o täcker saker med lögner....

Kanske vill visa handlingskraft genom att springa efter poliserna.
Citera
2021-11-07, 19:18
Medlem
I serien finns en scen där Per Häggström konfronterar Stig. Jag har inte hittat några uppgifter om att detta ska ha skett i verkligheten, eller har jag missat nåt? Jag antar att detta skrevs in för dramaturgins skull...

Precis som någon skrev innan tar jag det för osannolikt att exfrun inte skulle ha känt till att Stig var med i Rapport 1986. Precis ALLA kollade på rapport eftersom det bokstavligen var det enda som gick på teve. Att hon påstår sig inte känna till detta blir för mig ett kvitto på att hon inte talar sanning. Jag klandrar henne inte, det måste vara en jättetung misstanke att bära på och hon skjuter nog ifrån sig allt som kan tyda på Stigs inblandning. Jag tror inte att han erkände rakt ut för henne men det måste ju ha varit uppenbart för dem båda att hon förstod.
Citera
2021-11-07, 19:21
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
"Dina 10-15 personer som nu växt till 20"

Ska vi säga ca 10? Eller har du exakta antalet?

"För mig räcker inte det"

Nej, då kan man göra sig lustig över andras teorier och sedan gardera när man själv ska förklara något.

Ja tycker du att du kan avgöra språngmarschens vara eller icke vara med de uppgifter vi har så är det upp till dig...
Du fick svaret direkt...

Och gällande framstupa sidoläge så anser i.a.f. jag att vi har tillräckligt med uppgifter för att mena på att Palme placerades så.
Om du inte vill anse detta så fine.
Du har åtminstone svarat på alternativet i att Karin J, Glantz och Ersson och att de skulle kunna ha misstagit sig.
Men verkar ju senare vackla lite? Du verkar ju i vilket fall vilja "diskutera" vidare..
Citera
2021-11-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ja tycker du att du kan avgöra språngmarschens vara eller icke vara med de uppgifter vi har så är det upp till dig...
Du fick svaret direkt...

Och gällande framstupa sidoläge så anser i.a.f. jag att vi har tillräckligt med uppgifter för att mena på att Palme placerades så.
Om du inte vill anse detta så fine.
Du har åtminstone svarat på alternativet i att Karin J, Glantz och Ersson och att de skulle kunna ha misstagit sig.
Men verkar ju senare vackla lite? Du verkar ju i vilket fall vilja "diskutera" vidare..

"Tycker du att du kan avgöra språngmarschens vara eller icke vara med de uppgifter vi har så är det upp till dig"

Eftersom att allt som påstås ha hänt också kan ha hänt även om ingen sett det blir det väldigt svårt att utesluta någonting. Det är min poäng.
Citera
2021-11-07, 19:36
Medlem
Är det någon som vet varför man frågar så här i förhöret?

" X tillfrågas om han känner till om Stig eller någon i dennes närhet eller Skandia i stort har någon koppling till Wiesbaden men det känner han inte till
Inte heller Rydesheim kopplar han men han känner igen namnet"

https://wpu.nu/images/c/c0/Pol-2018-01-18-E22195-00_10.00_F%C3%B6rh%C3%B6r_tidigare-anst%C3%A4llda_Skandiahuset.pdf

Förhör tidigare anställd på Skandia 20180118 E 22195-00_10.00
Citera
2021-11-07, 19:45
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Alltså man kommer då inte längre med spekulationer om man aldrig kan dra slutsatser för man inte kan bevisa saker

Men det är osannolikt att just Engström kan få ut ett "samtal" med Lisbeth

Osannolikt att han springer i gränden utan att någon tar notis av det ...

Även osannolikt att Hage eller Stefan inte skulle lägga märke till om Engström är med o vänder på Palme .

O Skulle Engström göra allt detta i total chock för det är ju det han hamnar i när han återvänder till Skandiahuset...

Lägg till också att han inte lämnar vittnesmål som poliser iallafall nekar till att dom skulle sagt att dom inte behöver...

Du säger att hur ska då Engström veta så mkt på brottsplatsen men allt han gör är inget som blir bekräftat...

Ska jag sammanfatta känslan så är Engström där enbart med hans egna utsagor o ord.....Men alla hans handlingar på brottsplatsen blir aldrig bekräftade !

Visst det gör inte Engström till GM men det gör honom misstänkt enligt mig..

Med tanke på vad Lisbeth sa om signalementet och hur rätt SE sedan hade om detta gör för mig sannolikt att ett samtal ägt rum.
Teorierna om pusslande av signalement från olika nyhetssändningar och tidningar är allt för osannolika överskattas och görs "enklare" genom att man lyfter ut de uppgifter som passar in och bortser från hela nyhetsflödet med en rad felaktigheter.

Språngmarschen är märklig ur det perspektivet att ingen säger ha sett detta. (på ett tillförlitligt sätt. Leif L. går så klart bort)
Jag ser det dock inte som omöjligt att SE ändå företagit någon form av tur in i gränden. Jag får dock inte ihop det med YN's promenad fram till mordplatsen.

Gällande Hage och Stefan så anser jag det inte alls konstigt. De har inte koll på någon. Ej heller Bengt Palm. Hage nämner att hon ser en massa med ben på folk.
Att dessa sedan får en fråga om SE och att de inte har sett honom är inte speciellt stort bevisvärde.
(Här är ju språngmarschen mer anmärkningsvärd)

Gällande nekande poliser så är det självklart osannolikt att så skulle ha varit fallet, men med vittnesuppgifter från Vallin, Rytterstål och Glantz om polisens ointresse och att de inte blev tagna på namn, så är det inte märkligt. (Inte heller Leif L. och Jan A. togs på namn...)
Det som blir märkligt här är ändå att SE är den som först talar om polisens ointresse, varpå de andra följde på och det blev mediastorm. En dum chansning av en GM.. och en turlig träff..

Ja, utöver detta så "vet" SE att det var
Flera personer som la Palme i framstupa sidoläge
Att polisen var brysk mot Lisbeth
Att Lisbeth sprang ut i gatan
m.m.

Men nej, inget i det han företagit får vi stöd för.. då hade vi inte suttit här.
Det är inte många vi har uppgifter om vad "de företagit" och framförallt inte de som är ensamma.

Flera av ovanstående uppgifter är inte förenliga med SE som GM.
Citera
2021-11-07, 19:56
Medlem
Citat:
Med tanke på vad Lisbeth sa om signalementet och hur rätt SE sedan hade om detta gör för mig sannolikt att ett samtal ägt rum.
Teorierna om pusslande av signalement från olika nyhetssändningar och tidningar är allt för osannolika överskattas och görs "enklare" genom att man lyfter ut de uppgifter som passar in och bortser från hela nyhetsflödet med en rad felaktigheter.

Språngmarschen är märklig ur det perspektivet att ingen säger ha sett detta. (på ett tillförlitligt sätt. Leif L. går så klart bort)
Jag ser det dock inte som omöjligt att SE ändå företagit någon form av tur in i gränden. Jag får dock inte ihop det med YN's promenad fram till mordplatsen.

Gällande Hage och Stefan så anser jag det inte alls konstigt. De har inte koll på någon. Ej heller Bengt Palm. Hage nämner att hon ser en massa med ben på folk.
Att dessa sedan får en fråga om SE och att de inte har sett honom är inte speciellt stort bevisvärde.
(Här är ju språngmarschen mer anmärkningsvärd)

Gällande nekande poliser så är det självklart osannolikt att så skulle ha varit fallet, men med vittnesuppgifter från Vallin, Rytterstål och Glantz om polisens ointresse och att de inte blev tagna på namn, så är det inte märkligt. (Inte heller Leif L. och Jan A. togs på namn...)
Det som blir märkligt här är ändå att SE är den som först talar om polisens ointresse, varpå de andra följde på och det blev mediastorm. En dum chansning av en GM.. och en turlig träff..

Ja, utöver detta så "vet" SE att det var
Flera personer som la Palme i framstupa sidoläge
Att polisen var brysk mot Lisbeth
Att Lisbeth sprang ut i gatan
m.m.

Men nej, inget i det han företagit får vi stöd för.. då hade vi inte suttit här.
Det är inte många vi har uppgifter om vad "de företagit" och framförallt inte de som är ensamma.

Flera av ovanstående uppgifter är inte förenliga med SE som GM.

Finns ju lite fler saker ...

Engström lägger ju inte märke till något innan han snubblar in i Olof ..

Enligt mig osannolikt han borde se o höra hela spektaklet på vägen dit ...

Enligt mig kan han omöjligt snubbla in i en liggande Olof...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in