Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Alltså man kommer då inte längre med spekulationer om man aldrig kan dra slutsatser för man inte kan bevisa saker
Men det är osannolikt att just Engström kan få ut ett "samtal" med Lisbeth
Osannolikt att han springer i gränden utan att någon tar notis av det ...
Även osannolikt att Hage eller Stefan inte skulle lägga märke till om Engström är med o vänder på Palme .
O Skulle Engström göra allt detta i total chock för det är ju det han hamnar i när han återvänder till Skandiahuset...
Lägg till också att han inte lämnar vittnesmål som poliser iallafall nekar till att dom skulle sagt att dom inte behöver...
Du säger att hur ska då Engström veta så mkt på brottsplatsen men allt han gör är inget som blir bekräftat...
Ska jag sammanfatta känslan så är Engström där enbart med hans egna utsagor o ord.....Men alla hans handlingar på brottsplatsen blir aldrig bekräftade !
Visst det gör inte Engström till GM men det gör honom misstänkt enligt mig..
Med tanke på vad Lisbeth sa om signalementet och hur rätt SE sedan hade om detta gör för mig sannolikt att ett samtal ägt rum.
Teorierna om pusslande av signalement från olika nyhetssändningar och tidningar är allt för osannolika överskattas och görs "enklare" genom att man lyfter ut de uppgifter som passar in och bortser från hela nyhetsflödet med en rad felaktigheter.
Språngmarschen är märklig ur det perspektivet att ingen säger ha sett detta. (på ett tillförlitligt sätt. Leif L. går så klart bort)
Jag ser det dock inte som omöjligt att SE ändå företagit någon form av tur in i gränden. Jag får dock inte ihop det med YN's promenad fram till mordplatsen.
Gällande Hage och Stefan så anser jag det inte alls konstigt. De har inte koll på någon. Ej heller Bengt Palm. Hage nämner att hon ser en massa med ben på folk.
Att dessa sedan får en fråga om SE och att de inte har sett honom är inte speciellt stort bevisvärde.
(Här är ju språngmarschen mer anmärkningsvärd)
Gällande nekande poliser så är det självklart osannolikt att så skulle ha varit fallet, men med vittnesuppgifter från Vallin, Rytterstål och Glantz om polisens ointresse och att de inte blev tagna på namn, så är det inte märkligt. (Inte heller Leif L. och Jan A. togs på namn...)
Det som blir märkligt här är ändå att SE är den som först talar om polisens ointresse, varpå de andra följde på och det blev mediastorm. En dum chansning av en GM.. och en turlig träff..
Ja, utöver detta så "vet" SE att det var
Flera personer som la Palme i framstupa sidoläge
Att polisen var brysk mot Lisbeth
Att Lisbeth sprang ut i gatan
m.m.
Men nej, inget i det han företagit får vi stöd för.. då hade vi inte suttit här.
Det är inte många vi har uppgifter om vad "de företagit" och framförallt inte de som är ensamma.
Flera av ovanstående uppgifter är inte förenliga med SE som GM.