2021-11-07, 16:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Vilka är fylleskvallerkärringar i tråden?
Så fort någon annan inte tycker som du så blir du spydig och riktigt jävla otrevlig och ska anmäla konton för personangrepp..
Själv kan du spy ur dig att det är fyllkärringar som skriver här plus att du är nedlåtande mot andra i vartenda inlägg du svarar på,!!!

Svaret på din fråga ang vad E tog från L så var det BILEN!
Den fick hon inte ta med sig och det förstår jag.
E köpte den för att underlätta pendlandet till och från L:s skola.
Att L skulle klara skolan var ju dödsdömt från början, antar att hon sökte in för att få CSN..
Och när hon var i skolan, eller inlagd på psyk, eller hos en kompis så ringde och messade han stup i ett för att få henne komma hem... ?

Man får inte bidrag och lån från CSN bara för att man är inskriven på en utbildning, man måste klara av studierna också
2021-11-07, 17:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Vilka är fylleskvallerkärringar i tråden?
Så fort någon annan inte tycker som du så blir du spydig och riktigt jävla otrevlig och ska anmäla konton för personangrepp..
Själv kan du spy ur dig att det är fyllkärringar som skriver här plus att du är nedlåtande mot andra i vartenda inlägg du svarar på,!!!

Svaret på din fråga ang vad E tog från L så var det BILEN!
Den fick hon inte ta med sig och det förstår jag.
E köpte den för att underlätta pendlandet till och från L:s skola.
Att L skulle klara skolan var ju dödsdömt från början, antar att hon sökte in för att få CSN..

Såå, flera av er har absolut INTE varit otrevliga själva?????? Som jag ser det, så är det ni som har börjat!

Det är högst en gång jag skrivit att ett inlägg BORDE rapporteras!! Du överdriver väldigt grovt, som vanligt!

Mej veterligen så var inte bilen parkerad i LGH i Farsta. Bilen var heller inte Ls egendom! L NÄMNER INTE ens bilen innan hon skjuter, inte i de avskrifter som finns av filmen!

Läs lite bättre istället.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-11-07 kl. 17:08.
2021-11-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Haha du är helt otrolig
helt normalt beteende och skjuta nån när man blir psykad
Du måste vara ett troll

Förstår ju att du har problem att läsa. Så alla ni andra i tråden, bara som info nu. Men jag skriver med stora bokstäver till Vemdalen, det är för att han lättare kanske kan läsa, jag skriker alltså inte.

VAR HAR JAG SKRIVIT ETT DET ÄR ETT NORMALT BETEENDE ATT SKJUTA NÅGON NÄR MAN BLIR PSYKAD? PLOCKA GÄRNA FRAM DET, TACKAR PÅ FÖRHAND.
2021-11-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Mej veterligen så var inte bilen parkerad i LGH i Farsta. Bilen var heller inte Ls egendom! L NÄMNER INTE ens bilen innan hon skjuter, inte i de avskrifter som finns av filmen!

Läs lite bättre istället.

Vissa begriper inte bättre verkar det som.
Sen är det ju också som så att det finns olika saker man kan förlora. Om han har sett till att L inte får träffa eller knappt få prata med hennes vänner, det är ju också att förlora något. Och som det har skrivits, att någon ringer en stup i ett och inte kan låta någon vara i 5 minuter, det är psykande.
2021-11-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja jag tror dig. Är ganska säker på att hon var och är en trevlig person med väldigt goda sidor. Men, om man blir psykad, så kan allt hända. Det har man ju sett förr, och inget konstigt i sig.
Då kan du förklara vad som inte är konstigt? Och vad kan hända menar du?
Handlar inte diskussionen om ett mord?
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-07 kl. 17:17.
2021-11-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Då kan du förklara vad som inte är konstigt? Och vad kan hända menar du?

Tror dessvärre inte du är kapabel till att förstå det, eftersom jag redan har skrivit det innan.
Men blir du psykad, mobbad (speciellt om du har blivit det tidigare), då kan det hända (vilket har hänt tidigare) att man blir så pass arg att man får en knäpp. Vissa slår tillbaka, vissa kanske tar en kniv, en baseboll trä, eller vad som helst. Dom ska bara ge igen/få det eller den personen att sluta..
Och jag tycker inte det är konstigt att man vill ge igen mot en eller flera personer som har mobbat och/eller psykat en. Om man inte kan förstå det, bör man nog läsa på.
2021-11-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Absolut, i världens bästa land så sköts det där förstås helt reglementsenligt. Men nu råkar vi vara i Sverige..
Så, visst är vi alla oerhört spända på om det kommer att bli nån sorts "internutredning" gällande hur det kom sig att Lynniga-Lydia öht beviljades vapenlicens?! Du också, förmodar jag?

OffT: Jaså minsann, du fick en skriftlig information om att du under en tidsperiod inte var lämplig att använda bil eller vapen?
Men nu får vi tänka till lite. Att patienter får en lapp i handen att de inte skall bruka vapen är ju ett slag i luften om den lappen t ex hade lämnats till Lydia.

OnT: Av skäl som vi inte behöver gå in på här, så vet jag att det många gånger slarvas med att tillfråga patienter inom psykiatrin om deras ev vapeninnehav.
Och som jag tidigare i tråden har varit inne på, så kan ju patienten vid förfrågan bara blankt neka till att vara vapenägare. Fast ibland kan det i journalen under rubriken Fritidsintressen stå att patienten tycker om att vara ute och jaga.
Vad stod det i Lydias psykjournal under rubriken Fritidsintressen?
Kanske 'Jakt UNS'..?

Anmälningsskyldigheten gäller att meddela aktuell myndighet, men givetvis även patienten. Jag tillfrågades vare sig om innehav om körkort el vapen.
2021-11-07, 17:51
Medlem
Cedderiks avatar
Funderar på det någon(EmmeLee)/några skrivit i tråden tidigare att E även köpt en MC till L, varifrån kommer den infon?
2021-11-07, 17:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Funderar på det någon(EmmeLee)/några skrivit i tråden tidigare att E även köpt en MC till L, varifrån kommer den infon?
Citat:
"Dagen efter händelsen hörde Uno att en kvinna grät hysteriskt utanför Emils hus. Han gick
ut för att prata med henne. Kvinnan berättade att hon dejtat Emil under tidens som kvinnan
bodde i huset med Emil. Emil hade berättat för kvinnan att han köpt en MC till kvinnan hade
bodde med. Den gråtande kvinnan berättade att både Emil och kvinnan han bodde med var
jägare och att Emil hade vapen. Emil hade vid något tillfälle berättat för kvinnan att han ville
bli av med kvinnan som han bodde med. Uno minns att kvinnan kom till huset i en
moped-bil. Hon var i 30-35 års ålder, blond och lite rund. Uno har inte sett kvinnan varken
innan eller efter händelsen."
Citat:
Emil hade berättat för kvinnan att han köpt en MC till kvinnan hade bodde med
Kvinnan var "gråterskan"

FUP sid 197-198
Senast redigerad av DreamTwister 2021-11-07 kl. 17:59.
2021-11-07, 18:29
Medlem
Citat:
Förstår ju att du har problem att läsa. Så alla ni andra i tråden, bara som info nu. Men jag skriver med stora bokstäver till Vemdalen, det är för att han lättare kanske kan läsa, jag skriker alltså inte.

VAR HAR JAG SKRIVIT ETT DET ÄR ETT NORMALT BETEENDE ATT SKJUTA NÅGON NÄR MAN BLIR PSYKAD? PLOCKA GÄRNA FRAM DET, TACKAR PÅ FÖRHAND.

Citat:
Tror dessvärre inte du är kapabel till att förstå det, eftersom jag redan har skrivit det innan.
Men blir du psykad, mobbad (speciellt om du har blivit det tidigare), då kan det hända (vilket har hänt tidigare) att man blir så pass arg att man får en knäpp. Vissa slår tillbaka, vissa kanske tar en kniv, en baseboll trä, eller vad som helst. Dom ska bara ge igen/få det eller den personen att sluta..
Och jag tycker inte det är konstigt att man vill ge igen mot en eller flera personer som har mobbat och/eller psykat en. Om man inte kan förstå det, bör man nog läsa på.
Det vet väl varenda människa. Det behöver du inte förklara.. Men jag trodde att vi pratade om ett mord och en mörderska. Det känns som du är väldigt omogen.
2021-11-07, 18:51
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kvinnan var "gråterskan"

FUP sid 197-198
Tack 😊 Nu kan man ju fråga sig hur tillförlitligt detta var.
2021-11-07, 19:06
Medlem
Jag reagerade också på att L i ett förhör. Nämner att E och hon pratat om att han kan ha borderline också. Det gäller hans tvära kast av uppåt och sedan ner till låg nivå igen. De bråkade och allt blev kaos för att sedan 2-3 dagar efter pratas ut och lösa sig. Det verkar som att det inte var någon bra relation för någon utav dem.

E verkar ha fått någon slags av psykos i feb/mars någon gång. Också något som nämns när de förhör henne. Han verkar ha levt under press från sina ex och även familj. Inget ovanligt i sig om det finns ett missbruk som brukar fördärva vänskap och nära relationer. Sen är det ju inte ovanligt att L i detta fall förminskar sin del i en dålig relation. De verkar ju haft en överenskommelse att inte vara ett par utåt sett när L flyttade in i april. Då de var ansatta av deras respektive nära att de inte skulle vara ihop. Det är därför jag tror det finns olika versioner om varför E hade huset ute till försäljning bla. Och det är inte ovanligt att 2st med liknande mående hittar varandra och blir kära. Men få det att funka och bli accepterat i sin krets är inte heller lätt. Som oftast går ut över varandra i ens relation.

Sen att det leder till att någon av dem tar död på den andra är nog inte något de har trott skulle hända. Det verkar ju vara att de främst har hotat att ta livet av sig själva. En väldigt toxic relation som slutar i katastrof blev det.

Och när L ord i förhör inte blir överbevisat att inte stämma. Genom att kolla upp det hon nämner i meddelanden och eventuellt vittnesmål av nära till dom. Så blir det ju det rätten får gå på. Det har ingen betydelse för att hon döms för mord. Men det verkar ha stor betydelse för att bestämma längden på straffet. Jag säger det igen det är därför det är en märkligt tunn FUP.

Är det någon som själv varit på rättegång och även läst igenom FUPen till den när det kommer till mordfall. Är det mycket annat som kommer upp i rättegången som inte finns med i FUPen eller som är sekretessat? Att det är fler vittnesmål och fler bevis som läggs fram tex. Men som man inte får del av om man inte är där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in