2021-11-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Det tror jag inte, men...
... hon har också en i mina ögon, med min erfarenhet, helt normal sida. Det är den alla förståsigpåare här inne - varav säkert bara tre av tio vet vad de pratar om - glömmer.
Det tror jag absolut att hon har.. Det finns ingen människa som är bara ond.. Och jag vet att männen varit väldigt kära i henne ända tills det börjar spåra...
Det är väl ingen människa som medvetet förstör så mycket för sig själv som hon har gjort. Jag antar att det har med psykisk ohälsa och göra och det är tragiskt... Allra helst just nu för hennes barn🌸
2021-11-07, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Ok så dina intryck av Lydia är det som gäller då ? mina intryck är det som framkommer i FUP, och det är sannerligen inga trevliga intryck, sen att hon har varit med om del i sitt liv absolut. Men hon har också gjort ett antal aktiva val i livet. Jag står för min åsikt att hon är på rätt plats nu
Du får stå för precis vad du vill.
2021-11-07, 16:07
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, jag håller med dig.

Och om hon nu var sååå sjuk i huvudet, varför har tingsrätten dömt henne som frisk?

Så sjuk i huvudet som hon enligt vissa här ÄR, och alltid har varit, så borde hon ju ha dömts till rättspsyk!

Eller har Sverige börjat med att skicka psyksjuka människor i fängelse?
Du vill framhäva dig som så duktig och allmänbildad.
Men om juridik och psykiatri kan du verkligen ingenting.

Instabil personlighetsstörning/borderline är ingen sjukdom utan en personlighets störning.
Adhd är heller ingen sjukdom utan en neuropsykiatrisk diagnos.
Båda diagnoserna ingår saknad impulskontroll. Borderline personer är gränslösa och har svårt med separationer det är drag av den personligheten. Deras känslor växlar snabbt. Ena stunden avgudar dom en partner i nästa kan dom hata och göra allt för att dom ska hamna i helvetet.

Dom diagnoserna är inte ett kriterie för att dömas till vård. För att du ska dömas till vård. För det ska du vara allvarligt psykiskt sjuk. Vara inne i en psykos. Det är hon inte. Hon är fullt medveten om vad hon gör.

Du själv verkar lida av narcissism. Du har ett grandiost sätt och självbild och saknar totalt självinsikt.
2021-11-07, 16:08
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Nja, men ingen av er kan ju ta fram sidhänvisning och "bevisa" att jag har fel!

Det är ju precis exakt så jag försöker förklarar för en av E¤milriddarna här, en som ex påstår att L inte blev så mycket mobbad, bla, bla, bla!

Tack!
L kunde nog ta vara på sig, det är ju tvärtom med L eftersom hon har svårt att hålla mun när hon inte får som hon vill.
Har du överhuvudtaget träffat någon som har borderline?
Skulle tippa på att L var en av mobbarna på skolan.
2021-11-07, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du vill framhäva dig som så duktig och allmänbildad.
Men om juridik och psykiatri kan du verkligen ingenting.

Instabil personlighetsstörning/borderline är ingen sjukdom utan en personlighets störning.
Adhd är heller ingen sjukdom utan en neuropsykiatrisk diagnos.
Båda diagnoserna ingår saknad impulskontroll. Borderline personer är gränslösa och har svårt med separationer det är drag av den personligheten. Deras känslor växlar snabbt. Ena stunden avgudar dom en partner i nästa kan dom hata och göra allt för att dom ska hamna i helvetet.

Dom diagnoserna är inte ett kriterie för att dömas till vård. För att du ska dömas till vård. För det ska du vara allvarligt psykiskt sjuk. Vara inne i en psykos. Det är hon inte. Hon är fullt medveten om vad hon gör.

Du själv verkar lida av narcissism. Du har ett grandiost sätt och självbild och saknar totalt självinsikt.
Tack!
2021-11-07, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Det tror jag inte, men...
... hon har också en i mina ögon, med min erfarenhet, helt normal sida. Det är den alla förståsigpåare här inne - varav säkert bara tre av tio vet vad de pratar om - glömmer.

Ja jag tror dig. Är ganska säker på att hon var och är en trevlig person med väldigt goda sidor. Men, om man blir psykad, så kan allt hända. Det har man ju sett förr, och inget konstigt i sig.
2021-11-07, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Vart någonstans i FUP står det att Lydia var instabil och psyksjuk när hon ansökte om vapenlicens?.
Det har jag totalt missat.
Jag skrev inte att Lydia var instabil och psyksjuk just vid tillfället när hon ansökte om vapenlicens. Fast om du tänker efter, så är ju inte ADHD nånting som kommer och går precis, så gissningsvis hade hon diagnosen vid tillfället för ansökan.

Däremot har Lydia en historik av psykiatrisk vård inkl instabilitet, alkoholöverkonsumtion och kanske också en sviktande förmåga att hantera läkemedel och därmed borde ansv läkare ha fått chans att se till att vapnen återkallades.

Jag vet inte om ansv läkare ställde nån fråga till Lydia om hon möjligen var vapenägare och jag vet lika lite vad Lydia i så fall svarade. Klart är i alla fall att hennes vapen inte togs omhand av Polisen.
Inte förrän ett av dem hade använts till att mörda Emil med, då blev det plötsligt aktuellt.
Fast då var ju redan Emil dödförklarad..
2021-11-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja jag tror dig. Är ganska säker på att hon var och är en trevlig person med väldigt goda sidor. Men, om man blir psykad, så kan allt hända. Det har man ju sett förr, och inget konstigt i sig.
Haha du är helt otrolig
helt normalt beteende och skjuta nån när man blir psykad
Du måste vara ett troll
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-07 kl. 16:33.
2021-11-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
L kunde nog ta vara på sig, det är ju tvärtom med L eftersom hon har svårt att hålla mun när hon inte får som hon vill.
Har du överhuvudtaget träffat någon som har borderline?
Skulle tippa på att L var en av mobbarna på skolan.

Har du sett dokumentären?
2021-11-07, 16:46
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Exakt, det är det man saknar. Jag tycker mig se en röd tråd. Det är hennes saker som hon återkommer till hela tiden, även bland det sista hon säger före skotten.

Verkar som E tagit något (gömt) eller förstört något som verkligen var superviktigt för henne....kanske hon ville ha detta med sig innan hon lämnade bostaden?

Men min spekulation!

Har du tänkt på att exen kanske inte skriver här för att det ska misstolkas, förvridas och användas av några fylleskvallerkärringar?

Vilka är fylleskvallerkärringar i tråden?
Så fort någon annan inte tycker som du så blir du spydig och riktigt jävla otrevlig och ska anmäla konton för personangrepp..
Själv kan du spy ur dig att det är fyllkärringar som skriver här plus att du är nedlåtande mot andra i vartenda inlägg du svarar på,!!!

Svaret på din fråga ang vad E tog från L så var det BILEN!
Den fick hon inte ta med sig och det förstår jag.
E köpte den för att underlätta pendlandet till och från L:s skola.
Att L skulle klara skolan var ju dödsdömt från början, antar att hon sökte in för att få CSN..
2021-11-07, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag utgår från att myndigheten som beviljar vapenlicens sköter sitt arbete i enlighet med reglementet.

Läkare har dessutom obligatorisk anmälningsplikt om en patient är olämplig att köra bil eller handha vapen. När jag nyss vårdades på sjukhus informerades jag skriftligen att jag inte fick köra bil eller handha ev vapen under 2 veckor.
Det fetade:
Absolut, i världens bästa land så sköts det där förstås helt reglementsenligt. Men nu råkar vi vara i Sverige..
Så, visst är vi alla oerhört spända på om det kommer att bli nån sorts "internutredning" gällande hur det kom sig att Lynniga-Lydia öht beviljades vapenlicens?! Du också, förmodar jag?

OffT: Jaså minsann, du fick en skriftlig information om att du under en tidsperiod inte var lämplig att använda bil eller vapen?
Men nu får vi tänka till lite. Att patienter får en lapp i handen att de inte skall bruka vapen är ju ett slag i luften om den lappen t ex hade lämnats till Lydia.

OnT: Av skäl som vi inte behöver gå in på här, så vet jag att det många gånger slarvas med att tillfråga patienter inom psykiatrin om deras ev vapeninnehav.
Och som jag tidigare i tråden har varit inne på, så kan ju patienten vid förfrågan bara blankt neka till att vara vapenägare. Fast ibland kan det i journalen under rubriken Fritidsintressen stå att patienten tycker om att vara ute och jaga.
Vad stod det i Lydias psykjournal under rubriken Fritidsintressen?
Kanske 'Jakt UNS'..?
2021-11-07, 16:55
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har du sett dokumentären?
Jajamän

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto