2021-11-07, 13:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ki
Jag hittar inte på det är du som inte förstår att det är ofta en kombination av virus bakterier och annat som ligger bakom en svår lunginflammation oavsett om det handlar om convid eller annat..Därför det ges även antibiotika.

Det finns alltid en risk för en bakteriell sekundärinfektion ja. Men du verkar inte förstå skillnaden.

Nä, du har helt fel när du påstår att alla lunginflammationer orsakas av bakterier. Du bara hittar på o postar dina förvirrade idéer.
Citera
2021-11-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

Nä, du har helt fel när du påstår att alla lunginflammatakterier. Du bara hittar på o postar dina förvirrade idéer.
De flesta inser nog att det är du som är förvirrad. Jag skrev inte att alla lunginflammationer orsakas av bakterier. Däremot så är självklart bakterier alltid inblandade i sjukdomsförloppet.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-07 kl. 14:09.
Citera
2021-11-07, 14:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Lunginflammationsvacciner skyddar uppenbarligen selektivt eftersom många vaccinerade ändå faktiskt blir sjuka och dör av lunginflammationer.

Hur många är många?

Inga vacciner är perfekta, men det är oftast bättre att vara vaccinerad än att inte vara det.
Citera
2021-11-07, 14:42
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag har redan haft en coronainfektion utan större priblem så jag oroar mig inte
Så vad är ditt problem då?
Att andra vaccinerar sig men inte du.
Citera
2021-11-07, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Så vad är ditt problem då?
Att andra vaccinerar sig men inte du.
Folk får givetvis göra som de vill. Lite tråkigt dock att folk vaccinerar sig på felaktiga grunder och att vaccinbolag tjänar enorma belopp utan att ens behöva ta ansvar för eventuella negativa effekter
Citera
2021-11-07, 15:20
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Folk får givetvis göra som de vill. Lite tråkigt dock att folk vaccinerar sig på felaktiga grunder och att vaccinbolag tjänar enorma belopp utan att ens behöva ta ansvar för eventuella negativa effekter
Är du dum på riktigt?
Vaccinet fungerar bra och har radikalt skyddat många från att bli allvarligt sjuka.
Det är väl inte fel att vaccinet räddar folk från att bli allvarligt sjuka.

Gå in och se hur det påverkade antalet avlidna i Sverige så kanske du fattar att det fungerar.
Se länk här nedan.

Se tredje vågen som var i våras på antal smittade och sedan på antalet som avled.
Jämför även med andra vågen där vi inte hade vaccinerat så många.
Tredje vågen av med UK mutationen som var mer smittsam.
Du kan även se effekten på fjärde vågen med delta som var ytterligare mer smittsam.

Du sitter här på forumet och sprider lögner.
Vad är ditt syfte? Att jävlas eller?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Citera
2021-11-07, 15:22
Medlem
Citat:
För vissa har vaccinet det. Hur många är svårt att säga än. Även viruset kan såklart vara dödligt men det är det ju generellt ingen som sprutar i en.

Nej viruset har dom framställt I ett lab i wuhan och lyckats sprida ut bland människor utanför, medvetet eller inte kan ingen säga men hoppas fakta kommer fram snart. Vad vi vet är att kinesiska myndigheter hade kunnat stoppa smittan och isolerat några fåtal sjuka där och då men det gjorde dom inte utan mörkade och ljög. Kina hade kunnat vara ärliga och sagt vad som hänt månader innan dom valde att gå ut med det. Medvetet får man själv gissa?
Citera
2021-11-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Nej viruset har dom framställt I ett lab i wuhan och lyckats sprida ut bland människor utanför, medvetet eller inte kan ingen säga men hoppas fakta kommer fram snart. Vad vi vet är att kinesiska myndigheter hade kunnat stoppa smittan och isolerat några fåtal sjuka där och då men det gjorde dom inte utan mörkade och ljög. Kina hade kunnat vara ärliga och sagt vad som hänt månader innan dom valde att gå ut med det. Medvetet får man själv gissa?
Eftersom liknande coronavirus fanns långt innan 2019 så är det inte så troligt att de spreds från det kinesiska labbet.
Citera
2021-11-07, 15:55
Medlem
Citat:
Är du dum på riktigt?
Vaccinet fungerar bra och har radikalt skyddat många från att bli allvarligt sjuka.
Det är väl inte fel att vaccinet räddar folk från att bli allvarligt sjuka.

Gå in och se hur det påverkade antalet avlidna i Sverige så kanske du fattar att det fungerar.
Se länk här nedan.

Se tredje vågen som var i våras på antal smittade och sedan på antalet som avled.
Jämför även med andra vågen där vi inte hade vaccinerat så många.
Tredje vågen av med UK mutationen som var mer smittsam.
Du kan även se effekten på fjärde vågen med delta som var ytterligare mer smittsam.

Du sitter här på forumet och sprider lögner.
Vad är ditt syfte? Att jävlas eller?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Det finns fortfarande de ”riktiga” människor som visar solidaritet med alla som fått allvarliga biverkningar. Uppenbarligen gäller inte detta dig Sunimod! Såna som du tänker bara på sig själva: ”Kolla mig, jag är fullvaccinerad och odödlig. Nu kan jag göra vad jag vill igen. Jag skiter i de ovaccinerade, de får skylla sig själva, rätt åt dem”!
Citera
2021-11-07, 16:00
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Det finns fortfarande de ”riktiga” människor som visar solidaritet med alla som fått allvarliga biverkningar. Uppenbarligen gäller inte detta dig Sunimod! Såna som du tänker bara på sig själva: ”Kolla mig, jag är fullvaccinerad och odödlig. Nu kan jag göra vad jag vill igen. Jag skiter i de ovaccinerade, de får skylla sig själva, rätt åt dem”!
Var fick du den skiten ifrån?

Såg du inte vad jag skrev och länken som visar att det fungerar bra.
Givetvis är du besviken att du har fel.
Citera
2021-11-07, 16:10
Medlem
Citat:
Och du är säker på att du har antikroppar kvar?

Jag har en kollega som med sin sambo var och åkte skidor utomlands och båda blev sjuka samtidigt. De testade sig för att se om de hade antikroppar och kollegan hade det men inte sambon.
De testade sig för antikroppar ca 3 månader efter de varit sjuka.
De har båda nu tagit vaccin med 2 doser.
Du missförstod. Jag har, vad jag vet, inte haft corona. Skulle ändå aldrig ta "vaccinet". I somras när detta var vad alla pratade om sa en bekant att hen tog vaccinet "för att det verkade som att alla andra också skulle göra det". En annan uppmanade mig att ta vaccinet för att "man ska göra det". Ingen annan anledning gavs när jag ifrågasatte detta. Ni kan säkert förstå att detta gör att man blir mindre sugen på att ta vaccinet. Skulle aldrig sälla mig till en grupp människor som tar en spruta av dessa "anledningar". Riktiga får som inte har förmågan att tänka själva. Jag bryr mig egentligen inte om vad andra gör med sina kroppar men accepterar inte att någon försöker påverka mig. Jag kan respektera att personer i riskgrupp tar vaccinet. Det skulle jag aldrig ifrågasätta. Om någon undrar så har jag både bra utbildning och arbete.
Citera
2021-11-07, 16:13
Medlem
Vaccin verkar inte funka så bra mot smittspridning.

https://www.irishtimes.com/news/ireland/irish-news/lack-of-natural-immunity-sees-waterford-hit-hardest-in-fourth-covid-wave-gp-says-1.4721710

"Waterford City South has the highest rate in the State with a 14-day incidence rate of 1,481.7 per 100,000 last week.

Yet some 96.6 per cent of people over the age of 12 and 99.5 per cent of people over the age of 18 are fully vaccinated in the county
"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in