2021-11-07, 11:38
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja jag är ledsen över att du inte tycks ha förstånd till att förstå att vissa vill undersöka/ta reda på vad som mer kan ligga bakom.
Du kan inte greppa att en person kan bli så psykiskt nedbruten så att personen sen slår tillbaka. Därmed inte sagt på något sätt att det är rätt att slå tillbaka. Men då har du helt plötsligt ett ordentligt motiv.
Vad du och vissa andra tror om min "agenda" skiter jag ett långt stycke i

Du tycks upprörd, har jag trampat på ditt ego, eller har du personilig koppling till mordet ?
Jag SKITER i vilket Lydia sitter där hon ska, sen kan du å andra gråtare i tråden tycka att det var orättvist. Men jag tror att en majoritet tycker att mördare ska vara inlåsta oavsett tidigare händelser.
För det förhåller sej nämligen så att har man väl mördat en gång så har man passerat en gräns.
Det finns det data på. Sen svamlade du om att alla masskjutningar i USA berodde på antidepressiva läkemedel, jag frågade dej då om en källhänvisning. Svaret blev att det fiinns att läsa i utländska tidningar. tycker du att det är seriöst. nej du är en mytoman med en agenda

Off topic: jag läser och skriver Engelska flytande,om du vill hänvisa till länkar om dina påståenden
Senast redigerad av BMC64 2021-11-07 kl. 11:43.
2021-11-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det verkar som du inte blir förstådd så bra i tråden... Du tycker många här är blinda, tappade bakom en vagn. mm
Vilket nervärderande sätt du har mot andra!!!
Ibland kanske man måste ha lite självinsikt? . Eller är det fel på alla andra?

Ja om du tycker så, så har jag säkert fått lära mig det av vissa andra här inne.
Och jag undrar fortfarande varför det "tycks vara" så illa att vilja undersöka lite mer bakåt. Försöka ta reda på vad som hänt mellan de 2 de sista månaderna. Om jag får säga "Ni" andra undersöker som tusan i L långt bak i tiden, och sista 30 minuterna typ. Det är tydligen helt okej, men varför då inte undersöka den andra tiden också?
2021-11-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Det är aldrig fel med en tydligare bild av situationen.
Och om händelsen så tänker man.
Hur mycket triggade E igång den.

För han verkar ju nonchalera L hela tiden.
Och gör man det.
Så blir väl konsekvensen tydlig.

Ja det är ju det man gärna vill försöka få till, en helhetsbild. Försöka ta reda på vad som hänt mellan de 2 de sista månaderna innan denna ödesdigra kväll. Jag tror varje fall att man kan hitta stor del till "varför" detta hände, men jag vet ju inte. Men man måste ju få fråga/undersöka saken tycker jag.
2021-11-07, 11:44
Medlem
Citat:
Har du läst tråden om hennes alkoholintag och personlighetsstörning?
En normal människa skjuter inte för att den blir nonchalerad. Han försökte få henne och flytta och hade gjort slut. Hon vägrade inse det och tappade besinningen helt.

Det är en del av sanningen.
Men är man villig att lyssna på alla detaljer.

Så blir bilden mycket klarare.
Sen kan man tycka vad man vill om damen.

Men att förstå varför hon begår brottet.
Kan vara intressant.
2021-11-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ja det är ju det man gärna vill försöka få till, en helhetsbild. Försöka ta reda på vad som hänt mellan de 2 de sista månaderna innan denna ödesdigra kväll. Jag tror varje fall att man kan hitta stor del till "varför" detta hände, men jag vet ju inte. Men man måste ju få fråga/undersöka saken tycker jag.

Man tycker att alla borde tänka som du.
Men så är ju inte fallet.

Och jag tror jag är en av dem som vill få reda på mer.
Får se hur det slutar.
2021-11-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ja om du tycker så, så har jag säkert fått lära mig det av vissa andra här inne.
Och jag undrar fortfarande varför det "tycks vara" så illa att vilja undersöka lite mer bakåt. Försöka ta reda på vad som hänt mellan de 2 de sista månaderna. Om jag får säga "Ni" andra undersöker som tusan i L långt bak i tiden, och sista 30 minuterna typ. Det är tydligen helt okej, men varför då inte undersöka den andra tiden också?
Det är okej
Men hade du trott på dom som faktiskt har träffat/blivit utsatta av Lydia här så hade du förstått att allt hon gör kan sluta i katastrof eftersom hon är totalt gränslös och fruktansvärt manipulerade.. Jag känner också människor som varit nära henne och råkat illa ut. Jag tror inte man kan förstå ett motiv när en människa med personlighetsstörningar agerar. Dessutom med en stor dos alkohol i sig.
Möjligt att hon blev lockad att dricka mer pga E s alkoholintag och det gjorde ju inte den tickand bomben mindre tickande. Sen gick det väl upp för henne att hon stod utan försörjare och var bostadslös. Då brasr det totalt!
2021-11-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Du tycks upprörd, har jag trampat på ditt ego, eller har du personilig koppling till mordet ?
Jag SKITER i vilket Lydia sitter där hon ska, sen kan du å andra gråtare i tråden tycka att det var orättvist. Men jag tror att en majoritet tycker att mördare ska vara inlåsta oavsett tidigare händelser.
För det förhåller sej nämligen så att har man väl mördat en gång så har man passerat en gräns.
Det finns det data på. Sen svamlade du om att alla masskjutningar i USA berodde på antidepressiva läkemedel, jag frågade dej då om en källhänvisning. Svaret blev att det fiinns att läsa i utländska tidningar. tycker du att det är seriöst. nej du är en mytoman med en agenda

Off topic: jag läser och skriver Engelska flytande,om du vill hänvisa till länkar om dina påståenden

Jag är inte det minsta upprörd över något, och har absolut ingen personlig koppling till detta mord eftersom jag inte känner personerna i fråga.
Men jag är i grunden för ett rättvist samhälle, vilket i ett brottsfall/rättegång m.m så skall man ta fram all fakta och inte bara liten del av det. För då är risken att det kan bli väldigt fel.
Jag får beklaga att du då tydligen inte kan läsa svenska. Ja eftersom jag vid ett flertal tillfällen har sagt att det är självklart att hon ska sitta inne och ta sitt straff m.m.
Men så bra att du kan läsa och skriva Engelska flytande. Ingen större merit idag, men grattis ändå.
Källkritiken angående informationen på masskjutningarna i USA finns i amerikanska medier, och på andra platser. Om intresse finns att ta reda på det, kan du ju googla på det. Inte för att jag tror du är intresserad, för det kanske svider att få reda på något.
Om jag är en mytoman? Ja kanske, en mytoman efter sanningen i så fall.
2021-11-07, 11:50
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Det är okej
Men hade du trott på dom som faktiskt har träffat/blivit utsatta av Lydia här så hade du förstått att allt hon gör kan sluta i katastrof eftersom hon är totalt gränslös och fruktansvärt manipulerade.. Jag känner också människor som varit nära henne och råkat illa ut. Jag tror inte man kan förstå ett motiv när en människa med personlighetsstörningar agerar. Dessutom med en stor dos alkohol i sig.
Möjligt att hon blev lockad att dricka mer pga E s alkoholintag och det gjorde ju inte den tickand bomben mindre tickande. Sen gick det väl upp för henne att hon stod utan försörjare och var bostadslös. Då brasr det totalt!

Där tror jag du har sanningen i ett nötskal, väl skrivet
2021-11-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Man tycker att alla borde tänka som du.
Men så är ju inte fallet.

Och jag tror jag är en av dem som vill få reda på mer.
Får se hur det slutar.

Ja det får vi verkligen, för jag tror inte detta är slut på långa vägar än.
2021-11-07, 11:53
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Jag är inte det minsta upprörd över något, och har absolut ingen personlig koppling till detta mord eftersom jag inte känner personerna i fråga.
Men jag är i grunden för ett rättvist samhälle, vilket i ett brottsfall/rättegång m.m så skall man ta fram all fakta och inte bara liten del av det. För då är risken att det kan bli väldigt fel.
Jag får beklaga att du då tydligen inte kan läsa svenska. Ja eftersom jag vid ett flertal tillfällen har sagt att det är självklart att hon ska sitta inne och ta sitt straff m.m.
Men så bra att du kan läsa och skriva Engelska flytande. Ingen större merit idag, men grattis ändå.
Källkritiken angående informationen på masskjutningarna i USA finns i amerikanska medier, och på andra platser. Om intresse finns att ta reda på det, kan du ju googla på det. Inte för att jag tror du är intresserad, för det kanske svider att få reda på något.
Om jag är en mytoman? Ja kanske, en mytoman efter sanningen i så fall.

peka på en länk då, för mej som inte gooooglar frekvent annars tror jag att du ljuger å är en fullblods mytoman, källhänvisning är bra om man vill ha trovärdighet
2021-11-07, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Där tror jag du har sanningen i ett nötskal, väl skrivet
Jag har träffat Lydia, och tycker att Vemdalen är ute och cyklar. Totalt. Han/hon/den/det agerar som något sorts sanningsvittne, vilket vederbörande inte är.
2021-11-07, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Jag har träffat Lydia, och tycker att Vemdalen är ute och cyklar. Totalt. Han/hon/den/det agerar som något sorts sanningsvittne, vilket vederbörande inte är.
Är den jag?
Det är fler i denna tråd som vittnat om hennes framfart. Är allt bara fantasier menar du?
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-07 kl. 12:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in