2021-11-07, 12:58
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Konsekvensen är hennes.
Något hon får leva med.

Sant det, det får hon
2021-11-07, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Sant det, det får hon
Tyvärr också både hans och hennes barn
2021-11-07, 13:07
Medlem
Hur man än vrider och vänder på det så går inte hennes historia ihop. Hon säger ett flertal gånger att hon älskar honom, att han ville gifta sig med henne i sommar men att hon sa nej. Samtidigt påstår hon att han är jättejobbig, provocerar och pushar henne.
Lasseliten som hävdade att han känner henne väl sa att de bara är vänner. Inte riktigt det som framkommer i förhören.
Snarare verkar ju hon bott lika mycket i Bålsta som i lägenheten i Farsta så fort det bara gick. Vad hennes barn gör verkar inte bekymra henne. Så antingen ljuger Lasse eller så ljuger L.
Av det jag kan utläsa är det hon som vill få sitt vapenskåp till Bålsta eftersom hon blivit av med lägenheten.
Hon skrattar ett flertal gånger under förhören. Det kan förklaras med att hon är under oerhörd stress, men är fortfarande märkligt. Hon är klädd i bara trosorna när hon blir filmad av E men när hon möter upp polisen är hon påklädd och har till och med sin handväska på sig. Det säger mig att hon är väldigt medveten om vad hon har gjort.
Att hon får så starka ångestreaktioner att hon skriker oavbrutet i häktet är inte konstigt. Men är det ångest för att hon precis haft ihjäl någon hon påstår sig älska och berövat fyra barn deras far eller är det ångesten när hon inser att hon kommer få ett långt straff?
Det är klart att man har svårt att vara koherent när man precis utfört ett så fruktansvärt dåd. Men det fortsätter på liknande vis i de senare förhören.
Jag skulle säga att det är precis så en person med EIPS skulle bete sig. Några av kriterierna för EIPS är en stark rädsla att bli övergiven. Precis det som hände innan det tragiska ögonblicket.
Stormiga relationer som pendlar mellan intensiv beundran och extrem nedvärdering.
Precis så hon beskriver E.
Intensiv, häftig vrede som inte står i proportion till det som utlöser den.
En vrede som antagligen blev ännu värre med alkohol.
Kortvariga överdrivet misstänksamma föreställningar eller övergående upplevelser av overklighetskänslor.
Kanske kände L sig både hotad och i en känsla av overklighet.
Impulsivitet som resulterar i exempelvis missbruk av droger, sex, mat eller pengar.
Tillsammans med adhd blev impulsiviteten antagligen ännu värre.
2021-11-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Det är nog väldigt få människor som aldrig har blivit mobbade. Jag kan lugnt säga att större delen av min barndom var ett helvete.
Jag har gått i terapi under flera år för att bearbeta det jag har varit utsatt för.
Men jag har aldrig skjutit ihjäl någon för det.
Du beter dig som ett troll. Dina inlägg skapar bara oreda i tråden och tillför inget annat än att du uppenbart ljuger om din relation till L.
Kontot du vänder dig är inte ett seriöst konto.
Att vederbörande gång efter annan i sina inlägg påpekar att h*n varit mobbad och att det upplevdes som smärtsamt, gör ju att man undrar lite över varför kontot öht finns i tråden. Detta är Flashback och att vara här är alltså inte alltid som att bevista en tebjudning, men sympatier tycks kontot försöka fiska. Detta samtidigt som h*n inte drar sig för att kritisera mordoffret. Väldigt obehagligt!

Beklagar däremot djupt de upplevelser och de minnen som du släpar på. Starkt av dig att berätta! Var ändå väldigt försiktig med att lämna ut nånting. Du befinner dig i pirayavatten, glöm inte det.

OnT: Det är intressant att se hur en del konton med hjälp av symboliska skohorn på alla sätt och vis försöker pressa ner sina alltför stora och klumpiga fötter i nätta skor.
Att Lydia nu är en fastställd och dömd mördare med ett sönderslaget eget liv plus förstört för Emil och hans familj, borde tysta dem som tagit som sin uppgift att skydda henne.
När domen nu finns tillgänglig, så ägnar sig de kontona åt att försöka visa att det minsann var Emil som betedde sig så illa mot Lydia så att hon inte såg nån annan utväg än att skjuta honom. Magstarkt.

Lydia hade möjlighet att söka både stöd och skydd hos kvinnojouren Olivia i Bålsta. Det gjorde hon inte, vilket talar för att hon inte upplevde sig varken hotad eller mobbad av Emil
Istället valde Lydia att skjuta ihjäl Emil.
2021-11-07, 13:12
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Hur man än vrider och vänder på det så går inte hennes historia ihop. Hon säger ett flertal gånger att hon älskar honom, att han ville gifta sig med henne i sommar men att hon sa nej. Samtidigt påstår hon att han är jättejobbig, provocerar och pushar henne.
Lasseliten som hävdade att han känner henne väl sa att de bara är vänner. Inte riktigt det som framkommer i förhören.
Snarare verkar ju hon bott lika mycket i Bålsta som i lägenheten i Farsta så fort det bara gick. Vad hennes barn gör verkar inte bekymra henne. Så antingen ljuger Lasse eller så ljuger L.
Av det jag kan utläsa är det hon som vill få sitt vapenskåp till Bålsta eftersom hon blivit av med lägenheten.
Hon skrattar ett flertal gånger under förhören. Det kan förklaras med att hon är under oerhörd stress, men är fortfarande märkligt. Hon är klädd i bara trosorna när hon blir filmad av E men när hon möter upp polisen är hon påklädd och har till och med sin handväska på sig. Det säger mig att hon är väldigt medveten om vad hon har gjort.
Att hon får så starka ångestreaktioner att hon skriker oavbrutet i häktet är inte konstigt. Men är det ångest för att hon precis haft ihjäl någon hon påstår sig älska och berövat fyra barn deras far eller är det ångesten när hon inser att hon kommer få ett långt straff?
Det är klart att man har svårt att vara koherent när man precis utfört ett så fruktansvärt dåd. Men det fortsätter på liknande vis i de senare förhören.
Jag skulle säga att det är precis så en person med EIPS skulle bete sig. Några av kriterierna för EIPS är en stark rädsla att bli övergiven. Precis det som hände innan det tragiska ögonblicket.
Stormiga relationer som pendlar mellan intensiv beundran och extrem nedvärdering.
Precis så hon beskriver E.
Intensiv, häftig vrede som inte står i proportion till det som utlöser den.
En vrede som antagligen blev ännu värre med alkohol.
Kortvariga överdrivet misstänksamma föreställningar eller övergående upplevelser av overklighetskänslor.
Kanske kände L sig både hotad och i en känsla av overklighet.
Impulsivitet som resulterar i exempelvis missbruk av droger, sex, mat eller pengar.
Tillsammans med adhd blev impulsiviteten antagligen ännu värre.

Hatten av för ett välskrivet inlägg, det belyser allt av värde för fallet, jag tycker din klokhet ska hedras
2021-11-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Kontot du vänder dig är inte ett seriöst konto.
Att vederbörande gång efter annan i sina inlägg påpekar att h*n varit mobbad och att det upplevdes som smärtsamt, gör ju att man undrar lite över varför kontot öht finns i tråden. Detta är Flashback och att vara här är alltså inte alltid som att bevista en tebjudning, men sympatier tycks kontot försöka fiska. Detta samtidigt som h*n inte drar sig för att kritisera mordoffret. Väldigt obehagligt!

Beklagar däremot djupt de upplevelser och de minnen som du släpar på. Starkt av dig att berätta! Var ändå väldigt försiktig med att lämna ut nånting. Du befinner dig i pirayavatten, glöm inte det.

OnT: Det är intressant att se hur en del konton med hjälp av symboliska skohorn på alla sätt och vis försöker pressa ner sina alltför stora och klumpiga fötter i nätta skor.
Att Lydia nu är en fastställd och dömd mördare med ett sönderslaget eget liv plus förstört för Emil och hans familj, borde tysta dem som tagit som sin uppgift att skydda henne.
När domen nu finns tillgänglig, så ägnar sig de kontona åt att försöka visa att det minsann var Emil som betedde sig så illa mot Lydia så att hon inte såg nån annan utväg än att skjuta honom. Magstarkt.

Lydia hade möjlighet att söka både stöd och skydd hos kvinnojouren Olivia i Bålsta. Det gjorde hon inte, vilket talar för att hon inte upplevde sig varken hotad eller mobbad av Emil
Istället valde Lydia att skjuta ihjäl Emil.
Håller med dig till fullo!
Verkligen Magstarkt
2021-11-07, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag har av lite olika skäl hamnat i en hel del "slumpmässiga" byar i olika delar av Sverige, men känner ändå inte igen din beskrivning av dessa "flera jägare".
Visserligen kan mina undringar tyckas bli offT, men eftersom Emil mördades mha ett jaktvapen, så undrar jag om du möjligen jagar? I så fall med egen licens?

OnT: Är du, likt många andra i tråden, våldsamt upprörd över att den instabila Lydia tilldelades vapenlicens?
Om du är det, hade din upprördhet varit mindre om Lydia istället för att skjuta Emil, hon hade slagit ihjäl honom med en yxa?

Jag jagar inte själv och därmed saknar jag licens. Men har alltid haft jägare omkring mig. Så jag lever på viltkött av allehanda slag. Helkropp av ren köper jag dock av ägaren.

Nej, jag är inte upprörd av att L beviljats jaktlicens.
2021-11-07, 13:34
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
förhöret om inspelningarna är där jag skrev, scrolla så ser du
Förhöret ja, det vet jag 😊 Uppfattade som du menade själva inspelningarna ... my bad
2021-11-07, 13:43
Medlem
Torch-McFlys avatar
Vad heter grundskolan som hon gick på som SVT gjort en doku om?
Eller vad heter dokumentären?
2021-11-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Dom utvalda barnen Svt
2021-11-07, 13:56
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Om du hört att han behandlat henne illa pga av att han haft ett övertag är det ju inte okej
Men samtidigt är ju han mördad och kan inte försvara sig. Och det känns som du vill gräva i hur dålig människa E var och hur han utnyttjat L för att få fram en anledning till att hon sköt..
Det blir iaf fel för mig att sitta och rota framen massa skit hos en död människa
Om vi inte kan "rota" i E så kan vi ju lika gärna lägga ner detta forumet, acceptera era uttalanden om att hon är ett gränslöst, ondskefullt monster medans E var en korgosse. Amen 🙏
2021-11-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly

Solviksskolan, Järna
https://www.svtplay.se/dokument-inifran-de-utvalda-barnen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in