Citat:
Ursprungligen postat av
DrMurdoch
Serien bygger på TPs bok som han ägnat tio år åt. TP har varit med i produktionen. Serien har även utgått från KPs hypotes. KPs hypotes bygger i stort på TPs konspiration.
Det är ett drama men tror du att de inte försökt följa fakta? Serien framhåller att den är baserad på TPs bok och TPs bok påstår att SE är mördaren. OPs GM.
Det utmärkta med denna serie är att den sänker TPs konspiration så tydligt.
Det finns inget som är "mycket rimligt" i TPs teori. Den består endast av hittepå och fria fantasier.
Jo jag är medveten om att den bygger på boken och att de följer fakta, men det blir givetvis
inte helt hundra när det blir TV-serie av det. Tex att anmärka på vilken sida av en gata e n person går när de möter ett vittne är ju en skitanmärkning inser du inte det själv? Det beror ju mer på filmtekniska orsaker hur just det filmas.
Det är givetvis TPs "fria fantasier" som du påstår ligger till grund för teorin. Men faktum är att den knyter ihop en jefla massa vittnesmål och sammanträffanden till ett möjligt scenario vilket ingen annan teori gör.
SE är ju bevisligen i området och INGET vittne har sett honom på BP efter dådet. Skulle han stått i bakgrunden och tittat utan att interagera så borde NÅGOT vittne lagt märke till honom.
Men håller med om att det finns många frågetecken, men att TPs teori är söndersmulad och helt orimlig håller jag inte med om .
Rimligaste teorin hittills skulle jag säga efter att ha omvärderat den. När den släpptes av KP (hade inte läst boken då) så trodde jag inte ett skit på den, men summa summarum, så är den mest rimlig hittills om man säger IMO såklart.