Citat:
Ursprungligen postat av
OPK123
Jag har alltid tyckt att denna teori är intressant. Alltså att ordinarie skytt bangade ur i sista stund.
Vad hände med Flyckt och Perä strax efter mordet? De togs in till förhör och hanterades ganska bryskt av Säpo (dessutom blev Flyckts ansikte synonymt med fantombilden som skickades ut i media). Frågan är varför om Flyckt nu låg hemma och sov?
Perä å andra sidan åkte på en galen resa ner till Köpenhamn där hans mentala kapacitet starkt kunde ifrågasättas.
För de som har missat så handlar denna tråd delvis om Flyckt:
(FB) APU - tjuvjaktsstyrkan i Stokholm, vad är det för dårar egentligen
Han låg inte hemma och sov...men var han var och vilka ärenden han hade på stan vet han väl bara själv. Han var skyddad av kollegor och hövdingen HH själv.
Så här gick det till på den tiden kollegor skyddas och tyvärr skulle liknande historia upprepa sig 35 år senare ,kommer samma scenario utspela sig.
Du vet väl att i maktens korridorer med inflytelserika vänner kan du i princip göra vad som helst.
Det är många av dessa män i OP närhet som aldrig varit i närheten av någon granskning läs C.Lidbom
U.Dahlsten m,fl.
Jag misstror allt de har snackat om vad gäller mordet på OP.
Tyvärr så misstänkte aldrig medborgare dessa höga ämbetsmän på den tiden .Palme själv borde ha granskat sin omgivning med skarpare ögon. Jag tror inte alla ville honom gott.
Perö levnadsöde talar för sig själv ,tror inte han var GM men ev.en åskådare som var på fel plats.
Han tog sitt liv några år efter mordet.
Flykten avled i cancer 55år gammal....