2021-11-07, 01:45
Bannlyst
det finns demoner också. det gäller att inte lita på de djävlarna

säger inte att det folk "tror" eller snackar om alltid är det. utan man hittar på och skrämmer varandra med uppdiktade eller kryddade historier. "jag hörde något" är väl ganska normalt. som jag kommer ihåg var det så under mina tidiga levnadsår iaf.

sen har jag förvisso också "hört något" lite ofta här och där. inte minst nu senare år. brukar säga åt demonerna att hålla käfften. men det gäller att passa sig för att såra Den Heliga Anden, tror jag.

såg ett klipp på youtube, verkade genuint. en tant stod vid nån papperskorg och skrek åt bilarna.
troligen ett missbruk med i bilden där.

står i bibeln en del om öppnade öron.
Citera
2021-11-07, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har jag sagt det?

Tror inte det minsta att det finns jultomtar, men det vore väldigt korkad att hävda att de inte finns. Bland barn och wt finns de.
Vad har jultomten 🎅🏿 med andar att göra...ja’ja...nu fattar jag!!
Du tror inte på övernaturliga fenomen alls...det finns ingen magi i världen!
Nu förstår jag vem du är...eller inte är, snarare🤓
Citera
2021-11-07, 01:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansfavoriter
säger inte att det folk "tror" eller snackar om alltid är det. utan man hittar på och skrämmer varandra med uppdiktade eller kryddade historier. "jag hörde något" är väl ganska normalt.
Möjligt bland barn.
Citera
2021-11-07, 01:49
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
...det finns ingen magi i världen!
Varför skulle jag tro på hokus-pokus? Känner du till vetenskap?
Citera
2021-11-07, 01:53
Bannlyst
Citat:
Tror man på spöken så tror man väl på jultomten?
inte alls nödvändigt. visst tomten lär väl vara Djävulen. men det här med personliga erfarenheter kan jag nämna om ett tillfälle när jag låg inlagd på psyket medelst LPT 2013. befann mig på avdelningen som låg högst upp(vilket jag inte visste). och så en kväll eller natt så hörde jag på ovanvåningen som om någon flyttade på möbler. det lät exakt så och höll på en bra stund.

visst kan vart "nån som skojade" och det är ju det väl även om det var demoner, eller hur det nu blir.
och jag har varit med om mycket mer, som rena bevisen på att det finns en andlig dimension, och som uppenbarligen har makt att ändra på saker i "verkligheten" som jag vet och upplever. jag kan bara tacka Jesus Kristus för att Han låtit mig bli kvitt massa satans vanföreställningar och djävulska prövningar. det lär kunna bli för mycket annars!

för kanske bara ett år sedan, så vaknade jag vid sängen och hörde som om det var någon som pratade bakom väggen med mig. "det är Jultomten" sade den phan.

en annan gång vaknade jag i sängen och det kändes precis som om någon stod vid sängkanten och antingen kastade brinnande vätska, eller brandfarlig vätska (och att mina fötter redan brann) och så SWOOSH och det var som om jag eller mina fötter, möjligen ben, fattade eld. men jag såg ingenting.

och jag lär väl gjort vad jag brukar den dagen, oroade mig inte direkt.
Senast redigerad av satansfavoriter 2021-11-07 kl. 01:56.
Citera
2021-11-07, 01:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansfavoriter
inte alls nödvändigt. visst tomten lär väl vara Djävulen. men det här med personliga erfarenheter kan jag nämna om ett tillfälle när jag låg inlagd på psyket medelst LPT 2013. befann mig på avdelningen som låg högst upp(vilket jag inte visste). och så en kväll eller natt så hörde jag på ovanvåningen som om någon flyttade på möbler. det lät exakt så och höll på en bra stund.

visst kan vart "nån som skojade" och det är ju det väl även om det var demoner, eller hur det nu blir.
och jag har varit med om mycket mer, som rena bevisen på att det finns en andlig dimension, och som uppenbarligen har makt att ändra på saker i "verkligheten" som jag vet och upplever. jag kan bara tacka Jesus Kristus för att Han låtit mig bli kvitt massa satans vanföreställningar och djävulska prövningar. det lär kunna bli för mycket annars!

för kanske bara ett år sedan, så vaknade jag vid sängen och hörde som om det var någon som pratade bakom väggen med mig. "det är Jultomten" sade den phan.
Inlagd på lpt och övertygad om att det var gud du såg?

Kan tänka mig att du inte är ensam om den uppenbarelsen.
Citera
2021-11-07, 01:58
Medlem
Citat:
Varför skulle jag tro på hokus-pokus? Känner du till vetenskap?
Ja!
Vetenskapens fyra hörnstenar har för övrigt mycket att i övrigt att önska som tillfredsställande...mer en filosofisk frågeställning måhända...Finns Gud:
Ja, om man tror!
Nej, om man inte tror!
Människor som råkat ut för övernaturliga fenomen ändrar ofta sin inställning.
Och ja...demoner finns absolut...dessa ska anfäktas😬
Det finns skyddsänglar, änglar och ärkeänglar..de är Allerstädes Närvarande😇
Så de så!
Citera
2021-11-07, 02:01
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja!
Vetenskapens fyra hörnstenar har för övrigt mycket att i övrigt att önska som tillfredsställande...mer en filosofisk frågeställning måhända...Finns Gud:
Ja, om man tror!
Nej, om man inte tror!
Människor som råkat ut för övernaturliga fenomen ändrar ofta sin inställning.
Och ja...demoner finns absolut...dessa ska anfäktas😬
Det finns skyddsänglar, änglar och ärkeänglar..de är Allerstädes Närvarande😇
Så de så!
Det finns absolut ingenting, inte det minsta som tyder på vare sig spöken eller jultomtar.

Däremot finns massor som visar på vanföreställningar. Där kan man få gör sig att jultomtar finns.
Citera
2021-11-07, 02:04
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag hade besök av ”Kakodemoner” när jag låg på intensiven i 5-6 veckor, med livshotande tillstånd och blodförgiftning.
De dök upp i mina morfininducerade mardrömmar...jag slogs med dessa...och jagade bort dem🔥🔥🔥
Nice att vi fick igång dig igen. Berättade du om dina jultomtar på återträffen?

Inte speciellt konstigt att man möter sake när man är i ett opiodrus. Och för visa träffar man spöken även utan rus. Då tänker man att man har en speciell mottaglighet - Jag tänker att man är ganska korkad.
Senast redigerad av constant 2021-11-07 kl. 02:11.
Citera
2021-11-07, 02:08
Medlem
BoxInBags avatar
Låg IQ, psykiskt sjuka eller bara jävligt uttråkade. Är man hemskt uttråkad så fantiserar man nog gärna om saker och ting och intalar sig sådant som känns lite extremt och spännande för att palla stå ut med vardagen.
Citera
2021-11-07, 07:20
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Blir man smartare av att sitta hemma och fantisera om spöken?

Blir du smartare av att bara säga ”så är det inte” istället för att forska, lära dig mer?

Vem som helst kan förneka att vatten finns också.

Du är inte så gammal heller!?
Citera
2021-11-07, 07:23
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Får jag en psykos, så betyder det inte att det jag upplever finns.

Däremot är upplevelsen på riktigt.

Det finns inga bevis för eller emot spöken. Finns de, så är det inget vi vet om idag.

Vi människor kan inte se allt där ute, det gör att vi är av en speciellt uppfattning om saker.
Du vet inte vad som händer med dig efter du dött heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in