Citat:
Ursprungligen postat av
Privattaxin
Ni har säkert alla sett videoklipp på youtube som handlar om spöken, eller så har ni en bekant som hävdar att dom verkligen varit med om något paranormalt. Dom har sett det ena och det andra. "Jag lovar det var såhär och det här och det där hände!". Jag har aldrig brytt mig om dessa diskussioner, men nu när jag är vuxen (18 år) så märker jag att vissa människor pratar fortfarande i dessa termer. Det är som att dom utan ironi faktiskt tror på spöken.
Vad beror detta på? Är det någon mental sjukdom från barndomen eller är det något globalt skämt som vissa autistiska människor vägrar släppa?
Nej, du har aldrig varit med om något paranormalt, du har aldrig sett ett spöke, du har aldrig sett ett objekt sväva fritt i luften utan förklaring som om en osynlig hand lyfte det så bry dig inte om att posta sådan skit i denna tråd, alla andra pekar och skrattar åt dig.
Så då vore det väl på sin plats att du "bevisar" det motsatta då? Att spöken (andar och det paranormala) Inte finns?
Så för att du aldrig upplevt något övernaturligt, som du inte kan förklara skulle det då vara nog "bevis" för att det paranormala inte existerar?
Du kanske är beredd att förrklara vad som skulle vara bevis nog för dig? Vem bestämmer att människor över hela världen, i hundratals år aldrig upplevt något övernaturligt? Du?