2021-11-07, 03:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Det ser nog inte sämre ut p g a Ronaldo utan för att spelarna, förutom de som kommit in i år, ser sämre tränade ut konditionsmässigt. Om de vet att planen är att de ska spela hela matchen så springer de och hushållar med krafterna och tacklar knappt. United gjorde fyra byten, City inget och ändå hade City bollen två tredjedelar av tiden. Fred orkade inte hela matchen t ex. United kan inte heller spela med enbart Ronaldo på topp. Man behöver två anfallare som pressar. Man får väl försöka med ett rakt 4-4-2 nästa gång med klassiska yttrar. 4-2-3-1 fungerar inte.

Sluttabellen 2020/2021 var en produkt av Liverpools skador, att Chelsea hade Lamprad för länge samt att de inte fanns något skrällag. Jag tror West Ham kommer att vara med där runt plats 4-5 hela säsongen och det finns stor risk att United missar CL.

United är långt ifrån en ny manager för att bli titelkandidat igen. Långt.
Man City slaktade Man Utd under 1:a halvan, och under de sista 45+ så körde de bara runt i lugn o ro i 2:a växeln. Otroligt att City inte ledde med 1-2 mål till vid paus. Det är väl knappast ngn tvivel öht om att Manchester är blått numera

I övrigt så stämmer det 130% det du skriver ang Man United 20/21 säsong. Exakt så som jag förklarade ett flertals ggr under förra säsong, så fick United ”hjälp” till att knipa 2:a platsen p g a att Liverpool, Chelsea, Arsenal och dvs även Tottenham hade alla en svängig eller rent usel säsong. Samma sak förklarade jag här om Liverpools titelsäsong, att huvudskälet till att varför de vann titeln med så klar marginal över motståndarlagen. Var för Citys skadebekymmer, och för att Arsenal, Chelsea, Man United och Tottenham hade alla en B-säsong i 19/20. Försökte att förklarara detta till Liverpool-maffian här, fast det gick ju självklart inte in. Dock så hade de en helt annan ton gällande Liverpools skadebekymmer förra säsongen

Yep. Man Utd är flera mil ifrån att kunna utmana topplagen i EPL om de stora titlarna, med eller utan Ole’s At The Wheel.
Citat:
Roy Keane blir galen och svär i TV.

"These players are NO GOOD TO YOU!" | Keane rips into Manchester United after City defeat
https://www.youtube.com/watch?v=9e3KJnHBboE

Det börjar oskyldigt, övergår till hårt snack för att explodera. Från ca 2:10 och framåt.
Hehe.. Hatade verkligen Roy Keane som spelare.. men jävlar vad man har lärt sig att älska honom som pundit
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-07 kl. 03:50.
Citera
2021-11-07, 04:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Dusan Vlahovic är, med ca 90% säkerhet, nu ”klar” för The Arsenal! Dock så är inget offisiellt än.

Får bara hoppas att dessa uppgifter stämmer, särskilt mtp att Vlahovic sägs vara fuckings spurs no-1 target.

Vlahovic kommer garanterat att bli en av världens 3 bästa strikers inom några år. Det är som jag säger, vi bygger långsiktigt och för framtiden. COYG!
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-07 kl. 04:22.
Citera
2021-11-07, 04:32
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Man City slaktade Man Utd under 1:a halvan, och under de sista 45+ så körde de bara runt i lugn o ro i 2:a växeln. Otroligt att City inte ledde med 1-2 mål till vid paus. Det är väl knappast ngn tvivel öht om att Manchester är blått numera

Då finns det väl heller inget tvivel om att Arsenal är bäst delad trea i London med Spurs och Palace bakom Chelsea och West Ham? London är alltså Chelsea-blått?

Citat:
I övrigt så stämmer det 130% det du skriver ang Man United 20/21 säsong. Exakt så som jag förklarade ett flertals ggr under förra säsong, så fick United ”hjälp” till att knipa 2:a platsen p g a att Liverpool, Chelsea, Arsenal och dvs även Tottenham hade alla en svängig eller rent usel säsong. Samma sak förklarade jag här om Liverpools titelsäsong, att huvudskälet till att varför de vann titeln med så klar marginal över motståndarlagen. Var för Citys skadebekymmer, och för att Arsenal, Chelsea, Man United och Tottenham hade alla en B-säsong i 19/20. Försökte att förklarara detta till Liverpool-maffian här, fast det gick ju självklart inte in. Dock så hade de en helt annan ton gällande Liverpools skadebekymmer förra säsongen

Liverpool är det laget som utan skador, eller få skador, sett bäst ut de senaste två säsongerna. Av det jag sett den senaste tiden så håller jag Liverpool som bästa lag eftersom de har lugnet Van Dijk tillbaka nu. City ska inte förlora mot Palace hemma och Chelsea ska inte tappa poäng mot Burnley. Det kommer att straffa sig. Får jag rätt om Liverpool så kommer min femårsplan att fortfarande vara vid liv, att Liverpool kommer att vinna fyra av de fem senaste ligagulden med start 2019/2020. Ett lag skulle gå emellan (City förra säsongen).

Citat:
Yep. Man Utd är flera mil ifrån att kunna utmana topplagen i EPL om de stora titlarna, med eller utan Ole’s At The Wheel.

Det här är nog det enda vi två håller med om.

Citat:
Hehe.. Hatade verkligen Roy Keane som spelare.. men jävlar vad man har lärt sig att älska honom som pundit

Frågan är om han någonsin kommer få komma tillbaka till Sky efter tre "FUCK" och extra mycket kritik av en svart spelare (Fred).
Citera
2021-11-07, 08:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Då finns det väl heller inget tvivel om att Arsenal är bäst delad trea i London med Spurs och Palace bakom Chelsea och West Ham? London är alltså Chelsea-blått?

Liverpool är det laget som utan skador, eller få skador, sett bäst ut de senaste två säsongerna. Av det jag sett den senaste tiden så håller jag Liverpool som bästa lag eftersom de har lugnet Van Dijk tillbaka nu. City ska inte förlora mot Palace hemma och Chelsea ska inte tappa poäng mot Burnley. Det kommer att straffa sig. Får jag rätt om Liverpool så kommer min femårsplan att fortfarande vara vid liv, att Liverpool kommer att vinna fyra av de fem senaste ligagulden med start 2019/2020. Ett lag skulle gå emellan (City förra säsongen).

Det här är nog det enda vi två håller med om.

Frågan är om han någonsin kommer få komma tillbaka till Sky efter tre "FUCK" och extra mycket kritik av en svart spelare (Fred).
1. Ingen har väl påstått ngt annat än att Chelsea i dag är bättre än Arsenal? Dock så är vi den klart mest populäraste klubben i London, det samma kan man ju även säga gäller för United i Manchester. Men i realiteten så är ju både Chelsea o City bara 2x fejkade plastklubbar.

2. Njae, tycker att Liverpool (under Klopp) var som bäst mellan 2018-20. Att de fortfarande är bland de bästa lagen är det ju ingen tvekan om, men jag är säker på att Man City hade vunnit titeln förra säsongen oberoende av vad. Men att Liverpool (eller ngn annan klubb för den del) ska gå och vinna 4 av 5 titlar på 5 säsonger ser jag på som helt orealistiskt i det moderna EPL. Tiden när 1-2 klubbar går och totaldominerar engelsk fotboll över en längre tid är ”long gone”, jag förklarade här för drygt 2 år sen att det bara är en tidsfråga innan Arsenal, Chelsea och Man Utd är med och utmanar City/Liverpool om titlarna igen. Chelsea är redan där, och snart så är Arsenal och kanske även Man Utd där igen.

3. OK

4. Tror knappast att det är ngn fara.. även om Sky har blivit totalt woke under de senaste par åren. Keane är en alldelsen för skön pundit till att de ens skulle våga att ta honom av skärmen.
Citera
2021-11-07, 10:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Då är det alltså drygt 5 timmar kvar tills Arsenal vs Watford hemma på Emirates Klarar The Gunners att fortsätta vinnartrenden? Förväntar naturligtvis att vi tar 3p hemma mot ett lag som Watford, fast med Pep-wannaben in charge så vet man ju aldrig.

Är väldigt viktigt att vi har bra momentum inför den kommande matchen mot Liverpool på Anfield.
Citera
2021-11-07, 10:17
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Dusan Vlahovic är, med ca 90% säkerhet, nu ”klar” för The Arsenal! Dock så är inget offisiellt än.

Får bara hoppas att dessa uppgifter stämmer, särskilt mtp att Vlahovic sägs vara fuckings spurs no-1 target.

Vlahovic kommer garanterat att bli en av världens 3 bästa strikers inom några år. Det är som jag säger, vi bygger långsiktigt och för framtiden. COYG!

” However, Vlahovic is not in any rush to decide his future and the player's representatives are advising him to wait for more offers.”

Och varför i hela havet skulle han bli top tre bästa anfallare i världen om han hamnar i arsenal? Kommer arteta att fixa det? För du har absolut ingen aning om vem ni Kmr ha som tränare om några år. Skulle inte pepe bli grymt bra?

90% klar för Arsenal, jo tjenare.

// PoK
Citera
2021-11-07, 10:26
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Källan twitter från någon med 5 inlägg eller dina hjärnspöke?
Citera
2021-11-07, 11:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
” However, Vlahovic is not in any rush to decide his future and the player's representatives are advising him to wait for more offers.”

Och varför i hela havet skulle han bli top tre bästa anfallare i världen om han hamnar i arsenal? Kommer arteta att fixa det? För du har absolut ingen aning om vem ni Kmr ha som tränare om några år. Skulle inte pepe bli grymt bra?

90% klar för Arsenal, jo tjenare.

// PoK
Precis som jag skrev i inlägget som du valde att quota, inget är officiellt. Och vad jag vet, så kan denna superaffären inte alls vara så närma som vi tror. Dock så rapporterar flera brittiska och även italienska medier att Fiorentina kräver €80m för Vlahovic, och att Arsenal har sagt sig villiga till att betala den summan. Styrelsen är nere i Italien och förhandlar med Fiorentina och med Vlahovic, affären är 90% ”agreed and done”. Vi ligger i pole position till att signa Vlahovic.

Vlahovic är utan tvekan den näst största anfallstalangen i världen (efter Haaland) och att han väljer oss tillfördel för likvärdiga klubbar som tex Juventus, Milan, Atletico, PSG och dvs även Spurs, är bara ett tecken på vilken status The Gunners har över hela världen. Arsenal är en av Europas största giganter, och Vlahovic ser givetvis det enorma potentialet som finns i Arsenal FC. Josh Kroenke uttalade nyss att Arsenal är inte till salu, och att våran ambition är att vinna UCL inom fem år.

När det gäller Pepe, så passar han helt enkelt inte in i Arteta’s system.
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Källan twitter från någon med 5 inlägg eller dina hjärnspöke?
Nix. Däremot så har säkert 50x engelska, samt ett flertals italienska medier rapporterat att Vlahovic till Highbury House är en done deal. Det sagt, så kan ju givetvis affären krascha.
Citera
2021-11-07, 11:17
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Norwich ligger fortsatt hopplöst sist trots trean och ledningen kanske hoppas att få ut mer av truppen med en annan man. Man har ändå gjort en del signings i sommar för runt 5-10m£ styck, vilket får anses vara en del pengar i Norwichs fall: Rashica, Tzolis, Sargent, Ben Gibson, Giannoulis, Lees-Melou, Angus Gunn. Plus Kabak, Billy Gilmour, Brandon Williams och Normann på lån.

Norwich vann Championship med 6p i fjol. Watford och Brentford lyckas bättre än dem i PL.

Men nej, jag tror inte detta räddar Norwich. De ryker. Farke har ändå vad det tycks gjort ett ganska bra jobb.
Ja, alltså, att han sparkas har jag inte svårt att förstå, men jag ställer mig frågande till varför man väntat så här länge om han ändå inte får stanna när/om resultaten börjar komma.
Citera
2021-11-07, 11:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Ja, alltså, att han sparkas har jag inte svårt att förstå, men jag ställer mig frågande till varför man väntat så här länge om han ändå inte får stanna när/om resultaten börjar komma.
Utan att veta, så antar jag att Norwich redan har ersättaren klar, ungefär så som spurs hade när de sparkade Nuno.

Men om de inte har det, så är ju detta ett ngt märkligt beslut.
Citera
2021-11-07, 11:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Fact: 21% av Man Uniteds hemmarluster i EPL har hänt med Ole vid rodret
Citera
2021-11-07, 12:13
Medlem
Chris Wilder tar över Boro. (Warnock sparkad igår)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in