2021-11-07, 01:09
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Det jag hört ett flertal gånger henne berätta, handlade om hur hon var med och rånade bensinstationer.
På ett sätt som ungdomar kan prata på. Hon verkade stolt över allt hon gjort. Euforisk

Tack det stämmer väl med den bild jag tror, kickar, adrenalinet pumpar, sen tar man nästa steg i utvecklingen
2021-11-07, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Tack det stämmer väl med den bild jag tror, kickar, adrenalinet pumpar, sen tar man nästa steg i utvecklingen

Ja som med många andra i samma behov av spänning och känsla av att man lever.
Utan någon som helst konsekvenstänkande. Bara förstör för sina barn, anhöriga och brottsoffren.

En sak är säker. Mord förstör livet för många människor.
De borde få livstid, nu fick hon 18 år. En alldeles för kort tid.
Jag blir bedrövad av att en del vill göra mördaren till ett offer.
Den här haft 35 år av sitt liv att välja rätt saker i livet, speciellt som hon satt 4 barn till världen.
2021-11-07, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Bra, vilken sida finns det en utskrift på HELA FILMEN i fuppen?

För det har jag missat, och jag har heller inte sett någon här i tråden som refererat till hela filmen!

Förövrigt stämplar man delar av fuppar med röd färg "HEMLIG", som är sekretessbelagt!

Så jag förstår inte riktigt vad du raljerar och svamlar om!

Och, är det verkligen jätteviktigt?

Var det hela villan som skissades? Eller bara ett plan?

Som sagt, är det ens viktigt?

HUR kan du ha missat den? Det är ju det viktigaste i hela FUP.
Då kan du ju inte läst FUP, du som varit så säker på allt och grälat o varit spydig mot andra här.
2021-11-07, 01:25
Medlem
Jag undrar om någon som närvarade vid rättegången, hörde L ångra sig eller be om ursäkt?
Jag har bara läst här att hon stirrade ut brottsoffren.
2021-11-07, 01:26
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ja som med många andra i samma behov av spänning och känsla av att man lever.
Utan någon som helst konsekvenstänkande. Bara förstör för sina barn, anhöriga och brottsoffren.

En sak är säker. Mord förstör livet för många människor.
De borde få livstid, nu fick hon 18 år. En alldeles för kort tid.
Jag blir bedrövad av att en del vill göra mördaren till ett offer.
Den här haft 35 år av sitt liv att välja rätt saker i livet, speciellt som hon satt 4 barn till världen.

Där sätter du huvudet på spiken tycker jag, avsaknaden av konsevenstänkandet, det är det som gör henne farlig, hon kan le å skutta runt ena sekunden, nästa sekund tar demonen över, då är hon farlig för allmänheten, och borde låsas in, sen om det är fängelse eller på nåt mentalsjukhus, det är jag inte rätt man att bedöma, men i samhället ska hon inte vara efter det hon gjort
2021-11-07, 01:33
Medlem
Citat:
Där sätter du huvudet på spiken tycker jag, avsaknaden av konsevenstänkandet, det är det som gör henne farlig, hon kan le å skutta runt ena sekunden, nästa sekund tar demonen över, då är hon farlig för allmänheten, och borde låsas in, sen om det är fängelse eller på nåt mentalsjukhus, det är jag inte rätt man att bedöma, men i samhället ska hon inte vara efter det hon gjort

De kommer att komma underfund med inom kriminalvården. Rättspsyiatrikerna är rätt vassa och personalen inom KMV.
Det finns inget psykotiskt sjukdomstillstånd vid gärningen och då finns det inget att vårda.
2021-11-07, 01:38
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
De kommer att komma underfund med inom kriminalvården. Rättspsyiatrikerna är rätt vassa och personalen inom KMV.
Det finns inget psykotiskt sjukdomstillstånd vid gärningen och då finns det inget att vårda.

Då hoppas jag att åklagaren väljer att lägga ner lite mer tid om det blir överklagat, för personligen så tror jag att ALLA inklusive Lydia tjänar på att hon är inlåst längsta möjliga tid
2021-11-07, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Har läst att hon blev mobbad ju, och det kan man bli även fast man kan ta för sig.
Så talar en som inte förstår sig på mobbing dessvärre.
Jadu...du vet allt du.Men vet du... Du vet inte ett dugg om mig som du antar saker om hela, tiden...Dessutom tycker jag du bara svamlar..
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-07 kl. 01:50.
2021-11-07, 01:45
Medlem
Citat:
Då hoppas jag att åklagaren väljer att lägga ner lite mer tid om det blir överklagat, för personligen så tror jag att ALLA inklusive Lydia tjänar på att hon är inlåst längsta möjliga tid

Om det blir en överklagan, så är jag säker på att de redan har precis Allt på L. Det brukar vända på varenda sten tex dessa rån hon varit med om och var det inte någon som skrev om att hon haft ett vapenintresse sedan hon var barn och hon var den som hade vapnet vid rånen. Det kan ju finnas sånt vi inte ens kan drömma om.
Min fria spekulation.
2021-11-07, 01:54
Medlem
Citat:
Det är bara synd att hon hann förstöra livet för så många innan hon spärras in.
2021-11-07, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hur många klasser var det i den skolan? Hur många elever var det under ex ett år?

(Varför svarar jag ens? )

Men Solvik skolan är Inte en normal skola med klassrum och klasser. .
De lekte hela dagarna och lekarna gick ut på att välja ut dom bästa. "de utvalda barnen" de starka, var du tyst så blev du mobbad.
De vuxna hjälpte till med det.

En av lärarna K har ju själv förlorat 2 av sina barn i självmord. Då var hon mamma och själv en av dessa mobbande lärare. Hon hade satt sina egna barn i sekten.
2021-11-07, 01:59
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Om det blir en överklagan, så är jag säker på att de redan har precis Allt på L. Det brukar vända på varenda sten tex dessa rån hon varit med om och var det inte någon som skrev om att hon haft ett vapenintresse sedan hon var barn och hon var den som hade vapnet vid rånen. Det kan ju finnas sånt vi inte ens kan drömma om.
Min fria spekulation.
Detta känns nästan pinsamt med vårt ryggdunkande, men återigen tror jag du har rätt, vapen är ju ett verktyg dom ska användas , likväl köper man en såg så avser man väl att såga av någonting, likväl som köper man ett gevär så avser man väl att avliva nånting, det var nån som skrev att man kan ha vapen i en social kontext, det anser jag är rena rappakaljan, för vill man umgås med jägare utan att skjuta så finns det alla möjligheter till det, sen finns det ju en tredje kategori, som har vapen för att det ger dom nån sorts social status bland syltryggarna på östermalm, men dom behöver vi inte ta upp här

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in