2021-11-06, 23:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Seriös fråga, har du ens läst FUP , vilken övervåning menar du, det är en enplansvilla, hon sköt honom på markplan, å kunde omöjligt sprungit upp på nån övervåning. Förtår du inte själv hur oseriös du blir när du hittar på saker hela tiden. du kommer med det ena faktafelet efter det andra, det är nog bara tre personer i forumet som tar dej på allvar, du gör ju bort dej gång efter annan, läs gärna FUP och kom med fakta så blir det nog bättre

bild på huset finns i FUP på sidan 30

Det finns väl ett källarplan där barnens sängar m.m. stod. L talar om att E springer upp och ned i en trappa (för att störa L så hon inte kan sova)....

Trappor brukar man inte ha i enplansvillor......

Men varför märka ut på obetydligheter? De livräddande grannarna ser L i ett fönster, de ser L titta ut!!

Det är det som är det viktigaste!!
2021-11-06, 23:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Vart ser du nån hemligstämpel i domen, hänvisa så jag kan läsa det

Den 4-minuter långa filmen!

Den visades i rättsalen under stängda dörrar!
2021-11-06, 23:53
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det finns väl ett källarplan där barnens sängar m.m. stod. L talar om att E springer upp och ned i en trappa (för att störa L så hon inte kan sova)....

Trappor brukar man inte ha i enplansvillor......

Men varför märka ut på obetydligheter? De livräddande grannarna ser L i ett fönster, de ser L titta ut!!

Det är det som är det viktigaste!!

Nej det är inte alls oviktigt, titta på skissen hon ritar upp i FUP, å fundera på den ett tag
2021-11-06, 23:59
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Den 4-minuter långa filmen!

Den visades i rättsalen under stängda dörrar!

Är du en rättshaverist på riktigt, inget är HEMLIGSTÄMPLAT, filmen återges ju i FUP, men av hänsyn till anhöriga så är den sekretessbelagd, på grund av bilderna, det är en väldig skillnad, jag har jobbat inom försvarsmakten tidigare, där fick vi lära oss skillnaden på sekretess och hemligstämplat, detta fall rör inte rikets säkerhet så du har så fel så fel

För övrigt har det aldrig funnits nåt som kallats hemligstämplat, det hette/heter hemlig handling
Senast redigerad av BMC64 2021-11-07 kl. 00:09.
2021-11-07, 00:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Är du en rättshaverist på riktigt, inget är HEMLIGSTÄMPLAT, filmen återges ju i FUP, men av hänsyn till anhöriga så är den sekretessbelagd, på grund av bilderna, det är en väldig skillnad, jag har jobbat inom försvarsmakten tidigare, där fick vi lära oss skillnaden på sekretess och hemligstämplat, detta fall rör inte rikets säkerhet så du har så fel så fel

Bra, vilken sida finns det en utskrift på HELA FILMEN i fuppen?

För det har jag missat, och jag har heller inte sett någon här i tråden som refererat till hela filmen!

Förövrigt stämplar man delar av fuppar med röd färg "HEMLIG", som är sekretessbelagt!

Så jag förstår inte riktigt vad du raljerar och svamlar om!

Och, är det verkligen jätteviktigt?

Var det hela villan som skissades? Eller bara ett plan?

Som sagt, är det ens viktigt?
2021-11-07, 00:29
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
B[b]ra, vilken sida finns det en utskrift på HELA FILMEN i fuppen?

För det har jag missat, och jag har heller inte sett någon här i tråden som refererat till hela filmen!

Läs gärna FUP från sida 307 å framåt, där finns HELA filmen återgiven

Förövrigt stämplar man delar av fuppar med röd färg "HEMLIG", som är sekretessbelagt!

JA man sekretessbelägger av hänsyn till anhöriga inte för att dölja nåt,

Så jag förstår inte riktigt vad du raljerar och svamlar om!

Jag svamlar inte det gör däremot du, du hittar på, projicerar dina egna känslor till sanningar å sen kryddar du med lite trådskvaller, du har noll trovärdighet

Och, är det verkligen jätteviktigt?

Ja det är vitkigt eftersom du tydligen inte förstår sammanhanget

Var det hela villan som skissades? Eller bara ett plan?

Nej det som skissades var det som var relevant för brottet, d.v.s läget mellan vapenskåpet och skottplatsen.

Som sagt, är det ens viktigt?

Allt som inte är din åsikt verkar vara oviktigt
Senast redigerad av BMC64 2021-11-07 kl. 00:42.
2021-11-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det verkar livsfarligt att möta nån som blivit mobbad😱
Vet du ifall Lydia blivit mobbad tidigare? Fast du inte känner henne
Eller menar du nån annan?

Ja det behöver givetvis inte vara farligt. Men som jag sa, om en person har blivit mobbad, så finns dom känslorna kvar hela livet och kan då och då väckas till liv. Och då kan det gå illa. Ibland blir det så att personen slår tillbaka med vad den kan, och ibland händer det åt det andra hållet, att personen tar sitt eget liv.
Detta är ju givetvis inget som mobbarna tänker på, dom begriper inte bättre.
Hon har ju sagt att hon blev mobbad i skolan (i unga år).
2021-11-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
.
Nu tror jag du tittat för mycket på TV.
Det tror jag inte stämmer Många som blev intervjuade i TV hade varit utsatta men det gick ju Många fler där. Och Lydia verkar ju vara en tjej som kan ta för sig

Har läst att hon blev mobbad ju, och det kan man bli även fast man kan ta för sig.
Så talar en som inte förstår sig på mobbing dessvärre.
2021-11-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Med tanke på hur väl du säger dig känna henne och under lång tid (?) så måste hon ju ha betraktat dig som en vän, som nu visar sig vara en falsk sådan.

Nej vi var inte vänner. Måste man vara vän bara för att höra någon prata om sig själv?
2021-11-07, 01:01
Medlem
Citat:
Jag tror er på ert ord angående rånet, jag ser ingen anledning till att ni skulle sitta å hitta på detta, men kan ni släppa nån detalj, var det ett butiksrån eller personrån, man funderar ju på vilket, det finns ju liksom grader i helvetet , även om alla typer av rån är förkastliga såklart

Det jag hört ett flertal gånger henne berätta, handlade om hur hon var med och rånade bensinstationer.
På ett sätt som ungdomar kan prata på. Hon verkade stolt över allt hon gjort. Euforisk
2021-11-07, 01:06
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja det behöver givetvis inte vara farligt. Men som jag sa, om en person har blivit mobbad, så finns dom känslorna kvar hela livet och kan då och då väckas till liv. Och då kan det gå illa. Ibland blir det så att personen slår tillbaka med vad den kan, och ibland händer det åt det andra hållet, att personen tar sitt eget liv.
Detta är ju givetvis inget som mobbarna tänker på, dom begriper inte bättre.
Hon har ju sagt att hon blev mobbad i skolan (i unga år).

Om du vill starta en tråd om mobboffer så finns det forum för det,här disskuterar vi mordet i Bålsta och det som är relevant för det taskig skolgång och taskisg uppväxt rättfärdigar inte mord, tänk om en sån som du vore i en tråd om gängskjutningarna i stockholm , det vore 999 miljoner + inlägg på ett år
Om du nu är intresserad av som du själv skriver, bara dom sista månaderna innan mordet, varför drar du du upp Lydias skolgång och mobbing, jag får inte ihop ditt resonemang i nån ände, det är klart att det va en tragisk å on människa som sköt en annan människa
2021-11-07, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madssons
Vad har hon berättat om rånet, hur många var dom osv?
Jag vill veta om det hon berättat faktiskt stämmer då hon har en överlägsen förmåga att överdriva drastiskt.

Det hon berättat om hade hon gjort med sin killkompis.

Jag berättar ju bara det hon själv berättat då hon bara pratat på.

Jag har inte lagt någon som helst värdering i det. Bara lyssnat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in