2021-11-06, 22:59
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Förstår helt klart att människor kan vara annorlunda, har arbetat en hel del inom psykvården.

Det innebär inte att det finns spöken.

Om du hävdar att det finns spöken, för fan, visa mig då!

Jag tänker inte argumentera mot dig. Du är av en bestämd åsikt och det respekterar jag.

Men du måste också respektera att vi är människor där ute som kan se och höra saker som är för svaga för andra att upptäcka, eller för otäcka för vissa av dem att ens försöka vilja förstå.

Sen, försök att inte önska dig sånt här, du kan få otrevliga överraskningar du inte vill ha.
Alla ”saker och ting” som finns ute är inte vänligt sinnade.

Lev gott, gör vad du tycker är roligt, fokusera på vad som är positivt och gör det med ett stort hjärta.
I negativitet och i mörkret lever och gror sånt som inte är så trevligt. Du vill inte ha det hem till dig.
Citera
2021-11-06, 23:04
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Jag tänker inte argumentera mot dig. Du är av en bestämd åsikt och det respekterar jag.

Men du måste också respektera att vi är människor där ute som kan se och höra saker som är för svaga för andra att upptäcka, eller för otäcka för vissa av dem att ens försöka vilja förstå.

Sen, försök att inte önska dig sånt här, du kan få otrevliga överraskningar du inte vill ha.
Alla ”saker och ting” som finns ute är inte vänligt sinnade.

Lev gott, gör vad du tycker är roligt, fokusera på vad som är positivt och gör det med ett stort hjärta.
I negativitet och i mörkret lever och gror sånt som inte är så trevligt. Du vill inte ha det hem till dig.
Det är helt okej att du vill tro på spöken, tandfen, jultomten... Bara tänker, att jösses, vilket miffo,
Citera
2021-11-06, 23:16
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Det är helt okej att du vill tro på spöken, tandfen, jultomten... Bara tänker, att jösses, vilket miffo,

Önska dig hellre att du kan förstå istället för att förlöjliga det hela?

Det är många som är av den uppfattningen om det inte hänt dem, då finns det inte.

Se upp säger jag. En dag kanske du får vara med om nåt du hellre kanske sluppit.

Därav vad jag skrev vad jag gjorde till dig.
Citera
2021-11-06, 23:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Önska dig hellre att du kan förstå istället för att förlöjliga det hela?

Det är många som är av den uppfattningen om det inte hänt dem, då finns det inte.

Se upp säger jag. En dag kanske du får vara med om nåt du hellre kanske sluppit.

Därav vad jag skrev vad jag gjorde till dig.
Har du något evidens för att spöken finns?
Citera
2021-11-06, 23:29
Medlem
Citat:

Meningslös diskussion. Det är så de flesta människor fungerar. De ser inte fakta pga av sin tro.

Eftersom jag själv är extremt logiskt lagd ser man detta i så många sammanhang. Och de inbitna inbillar sig alltid att de har rätt trots att fakta uppenbart talar emot dem.
Citera
2021-11-06, 23:33
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Eftersom jag själv är extremt logiskt lagd ser man detta i så många sammanhang.
Jomevissts, superlogisk och ser spöken överallt.
Citera
2021-11-06, 23:41
Medlem
Citat:
Jomevissts, superlogisk och ser spöken överallt.

eeg!? Läs om, läs rätt
Citera
2021-11-06, 23:42
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:

Vad väljer du att se själv, det du vill eller det du vägrar att se, blundar för!?

Åk och träffa ett medium tex, bara av ren nyfikenhet. Forska i ämnet!? Se vad personen har att säga?

Ta reda på så mycket du kan. Att sitta hemma och säga ”Nä så är det inte” blir du inte smartare av.
Citera
2021-11-06, 23:50
Medlem
Om det finns spöken så är väl det ok. Om spökena skulle vilja krångla så vinner dom väl varje fight, vad ska vi göra, ghostbusters? Allt som vi inte har kontroll på får väl härja som typ spöken, Lejon, bitcoins och disco från åttiotalet, allt är påhittat av USA
Citera
2021-11-06, 23:55
Medlem
Citat:
Förstår helt klart att människor kan vara annorlunda, har arbetat en hel del inom psykvården.

Det innebär inte att det finns spöken.

Om du hävdar att det finns spöken, för fan, visa mig då!
Innebär snarare att det inte, inte finns spöken...eller hur Constant..?!
Citera
2021-11-07, 00:08
Medlem
neuron-drones avatar
Vet vuxna som tror på spöken men då har de en mer andlig sida. Jag är väl lite skeptisk men vissa av dem har bevisat att de vet saker de inte borde veta. För den skull måste ju inte spöken finnas men har fått mig ganska många betor och tror nu att det övernaturliga finns. Det jag fortfarande inte tror på är någon mening med vårt liv. Andar kanske finns kvar, men de måste leva i vårt universum, så när universum går under, dör alla överlevande andar ändå.

Någon sa något om dimensioner, är ungefär som jag tror, att det finns delar av världen vi inte uppfattar naturligt. Däremot uppfattar vi en massa i drömmar, men vi tror de inte har med verkligheten att göra. Men en sak som medium ofta har gemensamt är att de har fått en hjärnskada som gör att vissa delar av deras hjärna får drömsömn i vaket tillstånd. Har en medial kompis som har en sådan skada och kan göra sådant om andra tror är flum, som att tala med djuren eller uppleva andar. Hon läser även mina tankar, visst det kan vara att hon känner mig väl, men ibland ryser jag när hon svarar på något jag inte sagt utan bara tänkt. Hon brukar då säga att men du sa det ju, jag hörde. Men jag vet att jag var tyst.

Har även jag haft sådana där skuggor hemma. Det är synd att man inte hade mobil med kamera på den tiden för annars hade jag fotat dem. Om man ser dem så fastnar de på film. Har två bilder med "andar" som bara syns som små streck men är lite för personligt att prata om.

Men man skulle kunna ställa ett kommunicerande spöke framför mig och jag skulle ändå inte tro på dem, så djupt hjärntvättad är jag av samhället. De flesta folk tror på spöken. Bara vi i väst som inte gör det.
Citera
2021-11-07, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
De flesta folk tror på spöken. Bara vi i väst som inte gör det.

Och därför har vi en levnadsstandard infödingarna inte har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in