2021-10-24, 16:43
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
Det låter väääldigt mysko att någon som påstår sig vara utvald av Gud uttrycker sig så som du gör, snarare som du vore involverad med den mörka sidan av myntet istället.
Att folk inte tror på något de aldrig upplevt och kräver bevis är ingen dödssynd, är väl snarare ganska självklart, något man kan tycka att någon som påstår sig vara särskilt andligt uppvaknad borde ha överseende med.

Vem skulle ha mage att säga att dom var mer kunskapsmässigt erfaren kring det här ämnet än mig.

Men du har en poäng redan varit till helvetet för mina synder och vet mycket väl hur systemet fungerar.

Jag har största överseende och tolerans för mina med människor ur människosläktet lita nog allt på det.

Ibland är det en fråga om hur lågt behöver sjunka för att kunna greppa makten.
Citera
2021-10-24, 16:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Vem skulle ha mage att säga att dom var mer kunskapsmässigt erfaren kring det här ämnet än mig.

Men du har en poäng redan varit till helvetet för mina synder och vet mycket väl hur systemet fungerar.

Jag har största överseende och tolerans för mina med människor ur människosläktet lita nog allt på det.

Ibland är det en fråga om hur lågt behöver sjunka för att kunna greppa makten.
Ingen klok människa påstår att spöken inte finns.

Och du påstår att hemska monster, spöken och jag vet fan inte vad, men enligt dig finns det mesta.
Citera
2021-10-24, 16:51
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
I princip vem som helst.

Din kunskap är i nivå noll. Fantasier är inte kunskap. Tänker du att barn vet mer än andra för att de ibland tror på troll och monster??

Barn, alltså de som även tror på jultomten. I din värld är väl jultomten och tandfen några verkliga varelser?

Tänker mig att ditt intellekt ligger på barnnivå. Barnen växer upp, men det lär inte du göra.
Senast redigerad av constant 2021-10-24 kl. 17:06.
Citera
2021-10-24, 18:52
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Vad det var jag såg en gång i en större äldre byggnad (arbetsplats ombyggd ett flertal gånger till olika verksamheter i mer än 150 år) under ett flertal minuter som verkade sväva mellan golv och tak vet jag inte än idag mer än att det kan inte ha varit något som man uppfattar som normalt.Lär aldrig glömma det efter nu många passerade år och anser väl mig vara ca 99% normal så då var det väl dom 1% som är kvar av mig som såg det hela.Byggnaden hade vid tidpunkten nattbelysning på och jag var van vid lokalerna sedan många år. Vill fortfarande beskriva det jag såg som ca en meter i diameter och cirkelformat med en grå massa som övergick i svart mot mitten. Längst ut på detta runda föremål var det en form av böjda mer tand huggsformade föremål som verkade rotera mot resten av cirkeln. Varför vet jag inte men kallade och undrade vad som stod på.Naturligtvis inget svar.Närmade mig föremålet sakta som då mer verkade pulsera. Stod nog rädd och frågande vilket jag erkänner under ca två minuter skulle jag tro när föremålet precis som rök verkade passera rakt igenom en vägg. Har inte och lär väl heller aldrig glömma händelsen oavsett hur somliga ser på dessa incidenter.Gick nog ett år innan jag skrattande tog upp händelsen med en annan arbetskollega när ämnet kom på tal och hon sa bara lugnt att det är fler än du som sett egendomliga händelser i detta stora hus oavsett vad andra tycker och tror. Kändes ju lite bättre.Så när jag såg tråden så varför inte.
Citera
2021-10-30, 21:45
Medlem
Det kan väl den mest klent begåvade räkna ut att spöken 👻 är nonsens. Gå Du in och chatta med någon kvinna på Messenger så upptäcker Du snart att hon är en fantom.
Citera
2021-10-30, 22:04
Medlem
Hur kan människor tro.på senaste avsnittet av spöktimmen podden?

Besatt docka som kan prata genom en annans pinnar, lyssnade med cringe
Citera
2021-11-06, 21:41
Medlem
Maskotens avatar
Spöken finns såklart inte, jag förutsätter att alla som hävdar annat i denna tråd bara är troll.
Citera
2021-11-06, 21:49
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Spöken finns såklart inte, jag förutsätter att alla som hävdar annat i denna tråd bara är troll.
Hur vet du att det inte finns spöken? Finns det svarta svanar?
Citera
2021-11-06, 22:11
Medlem
CompressorVanes avatar
Om man inte upplevt saker som den mångåriga erfarenhetsveteranen TS har gjort med sina 18 år, ja då är man ingen människa tydligen.

Människor ser och upplever saker på sitt sätt, det är något du kommer behöva lära dig TS för du är för ung för att begripa detta.
Citera
2021-11-06, 22:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Människor ser och upplever saker på sitt sätt, det är något du kommer behöva lära dig TS för du är för ung för att begripa detta.
Òch då är det just spöken som du upplever? Det kan inte vara hjärnspöken, utan det är just monster från en annan värld som du träffar på i köket?
Citera
2021-11-06, 22:26
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Òch då är det just spöken som du upplever? Det kan inte vara hjärnspöken, utan det är just monster från en annan värld som du träffar på i köket?

Det är rätt intressant att se hur folk ser på vad verklighet är för dem. Oftast dem som anklagar andra att ha en förvriden verklighet visar mer tecken på att den egna inte är så där rak.

Om du inte förstår att människor kan vara annorlunda än dig själv, kommer du få det svårt.
Visdom kommer med åren. När jag var 20 trodde jag att jag kunde allt.

Det var inte så… jag har fått mig många läxor, liksom du kommer få.
Citera
2021-11-06, 22:29
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Om du inte förstår att människor kan vara annorlunda än dig själv, kommer du få det svårt.
Förstår helt klart att människor kan vara annorlunda, har arbetat en hel del inom psykvården.

Det innebär inte att det finns spöken.

Om du hävdar att det finns spöken, för fan, visa mig då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in