2021-11-06, 18:10
Medlem
cyberkalles avatar
Lewandowski måste bara vinna ballon d'or i år överlägsen förra säsongen överlägsen i år
Först i alla ligor att nå 10 mål 20 mål 30 mål 40 mål 50 mål och nu 60 mål.
Citera
2021-11-06, 18:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Svaret på din första fråga är lite sorglig men det är mer eller midnre självsabotage haha. D.v.s Schalke gjorde horribla beslut som sänkte deras ekonomi totalt från att de en gång var på väldigt bra väg. Samma för Dortmund, samma för Gladbach.

Bayern har haft störst jämnhet i sin management vilket har lett till mer och mer inkomst och samtidigt lyckats investera dem rätt.
Hoeneß stavas Bayerns framgång en företagare med enorm Fingerspitzengefühl.
Han får för lite cred för hur klubben utvecklas.

Men i Angela Merkels multikulti värld så är det fult att gilla Hoeneß och hans åsikter.
Senast redigerad av cyberkalle 2021-11-06 kl. 18:19.
Citera
2021-11-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Men i Angela Merkels multikulti värld så är det fult att gilla Hoeneß och hans åsikter.
Ja han är definitivt en stor del av det.

-----------------------------------

Måste-vinna match mot Leipzig nu och vi har en katastrofal skade-situation som fortsätter.

Starting XI: Kobel - Akanji, Hummels, Pongracic - Meunier, Witsel, Bellingham, Hazard - Reus, Brandt - Malen

Bench: Hitz - Zagadou, Moukoko, Reinier, Tigges, Passlack, Knauff, Papadopoulos

4-6 starters(Haaland, Reyna, Dahoud, Rapha, Can) borta och en otroligt svag/oerfaren bänk p.g.a att t.o.m trupp-djups-spelare är skadade (Wolff, Schulz, Morey etc)

Dessutom spelade dessa gubbarna 60min med 1 man mindre bara 3 dagar sedan i CL. Absolut katastrof situation i BVB
Senast redigerad av znorlax 2021-11-06 kl. 19:21.
Citera
2021-11-06, 20:31
Medlem
Som jag förmodade. En väldigt rättvis förlust mot Leipzig.

Förväntade mig inte mycket mer med tanke på våran situation i truppen med både skador och fitness just nu. Landslagsuppehållet kan båda oss gott, om nu inte fler spelare går sönder med landslagen.
Citera
2021-11-06, 21:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Bara bayrare gillar Höness. Bayern-bayrare.
Citera
2021-11-07, 16:11
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Bara bayrare gillar Höness. Bayern-bayrare.
Så är det inte det är mest svenska sympatisörer av en suspekt klubb i Ruhr så fått för sig att han är av ondo. ❤️
Citera
2021-11-07, 16:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Så är det inte det är mest svenska sympatisörer av en suspekt klubb i Ruhr så fått för sig att han är av ondo. ❤️

Nä du, försök inte Jag tror att många ser Höness som en riktig pamp och fifflare. En framgångsrik sådan, dock. Så en smula avundsjuka finns nog också med i bilden.
Citera
2021-11-07, 17:13
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Det blir en trebackslinje idag med Süle Upamecano Hernandez
Sen så blir det Kimmich Goretzka Coman Sané och Davies lite högre upp men det kan ju ändras snabbt Müller och Lewandowski på topp.
Jag håller med om Pavard jag hade valt honom före någon annan.

Spännande match och hoppas på ett tufft och schysst möte.
0 gula kort, så det var verkligen ett schysst möte. Extremt tufft var det också, förutom Armenia Bielefeld finns det inget lag som sprungit mer en match än Freiburg gjorde med 125km. Bayern var inga slashasar heller med sina 122km.

Freiburg spelade bra, särskilt de första 25 där man pressade Bayern till att göra tidiga felpass.

Freiburgs svaghet var högerkanten. Davies sprang förbi vår högerback Kübler och det ledde till målchanser, och Jeong hjälpte inte Kübler så mycket. Ordinarie fast skadade Schmid och Sallai hade varit bättre. Kanske hade juniorerna Sildillia och Schade varit bättre.

Schade visade hur fantastiskt bra han är på att tajma bollen när han nickar, han vann en luftduell mot Neuer! Killen har en framtid.

Höler var fantastisk. Att han sprang ikapp Hernandez över 40 meter och snodde tillbaka bollen gjorde mig glad. Ett monster i press och Streich fick en fråga ifall Höler borde tas ut till Tysklands landslag. Streich som är ofattbart trött på all hype kring Freiburg svarade att Höler för inte länge sedan fick hat på sociala medier, och nu hyllas han till skyarna? Låt honom va! Låt Freiburg va! Våra förväntningar är inte att spela i Europa, det kommer antagligen gå sämre. Skriv om Bayern och Dortmund istället! Dessutom kan Höler bli ännu bättre

Nästan att jag tar åt mig av den kritiken personligen. Inte minst för att Transfermarkt tog med en fråga jag hade skrivit i deras intervju med Freiburgs mittback Philip Lienhart, ifall han såg fram mot att spela mot sin gamla klubb Real Madrid i Champions League nästa år..

På presskonferensen efter matchen fick Nagelsmann frågan ifall Bayern kommer att köpa Nico Schlotterbeck nästa sommar. Nagelsmann svarade såklart att det var mäkta respektlöst att ställa den frågan när Freiburgs tränare satt bredvid.
Citera
2021-11-07, 22:02
Medlem
regndroppens avatar
Det är bara bestämt att Fürth inte ska ta poäng denna säsong.
Citera
2021-11-08, 06:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Det är bara bestämt att Fürth inte ska ta poäng denna säsong.

Jo det känns som att dom kommer bli det första laget som blir klar för zweite.

Schalke 04 förlorade hemma HSV får bara oavgjort Bremen vinner dock men det går inte som på räls för dom gamla storklubbarna från Bundesliga.
Citera
2021-11-09, 11:26
Medlem
cyberkalles avatar
Landslagsvecka är ju ingen hit.
Süle testats positiv för corona så han och Gnabry Musiala Kimmich och Adeyemi som varit i kontakt med honom har lämnat truppen.
Citera
2021-11-09, 12:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Landslagsvecka är ju ingen hit.
Süle testats positiv för corona så han och Gnabry Musiala Kimmich och Adeyemi som varit i kontakt med honom har lämnat truppen.

Har inte alla i laget "varit i kontakt" med honom? Vore ju konstigt annars när man spelar i samma lag och delar omklädningsrum etc. Eller är de uppräknade spelarna såna som inte har vaccinerat sig (Kimmich vet vi ju) men det här är ett annat sätt att säga det på, utan att "hänga ut" någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in